Cum îți păstrezi energia pozitivă?

O energie pozitivă nu înseamnă că ești mereu cu zâmbetul pe buze și nu ai nicio problemă, ci că știi ce trebuie să faci zilnic pentru a-ți găsi buna dispoziție și a vedea viața cu optimism.

Ai auzit de multe ori că ar trebui să mănânci alimente sănătoase și să faci mișcare pentru a te simți bine și a trăi mai mult? O altă parte cheie pentru o stare generală bună este sănătatea ta mentală. Acest aspect este la fel de important ca o sănătate fizică bună. Dar cu toții ne confruntăm cu schimbări în viață care ne pot pune la încercare bunăstarea emoțională. De exemplu, chiar dacă abia așteptai să ieși la pensie, s-ar putea să te pomenești că îți lipsește munca pe care o făceai zilnic și să te simți apatic sau debusolat. Sau, poate că te-ai mutat și ți-e dor de vechii tăi vecini care îți erau și prieteni de nădejde și acum te simți singur.

Orice s-ar întâmpla în viața ta, e important să îți păstrezi energia și gândirea pozitivă și să faci din sănătatea ta mentală o prioritate. În acest fel, te vei simți mai bine și vei face față stresului mai ușor.

Construiește și menține o relație bună cu familia și cu prietenii

E adevărat că nu putem iubi sau aprecia pe toată lumea, dar menținerea relațiilor sincere cu oameni în care avem încredere și pe care ne putem baza este excelentă pentru sănătatea mentală. Dacă nu ai familie sau prieteni în apropiere, poți lua în calcul să te alături unei organizații comunitare. 

Poate că nu ne putem întâlni față în față cu mulți apropiați în această iarnă, dar un apel telefonic sau un apel video cu cei la care ținem cel mai mult poate face o diferență uriașă în felul în care ne simțim. Indiferent dacă pui mâna pe telefon doar când ai ceva anume de comunicat sau dacă faci din conversațiile cu cei dragi o parte obișnuită a rutinei tale, important este să rămâi conectat.

Acordă-ți timp pentru a te adapta la schimbările majore de viață

Când treci prin schimbări majore, fie că sunt evenimente negative evidente, cum ar fi moartea partenerului de viață sau a unui prieten, fie că sunt evenimente teoretic pozitive, cum ar fi mutarea în casă nouă sau pensionarea, acestea pot fi însoțite de un sentiment de pierdere. Să îndurăm pierderile este firesc și necesar. E important să te ții ocupat cu activități care te stimulează mental, cum ar fi munca voluntară sau urmarea unui curs online și să explorezi noi interese sau unele mai vechi pe care le-ai abandonat în timp.

Ia în considerare adoptarea unui animal de companie

Un animal de companie poate fi un companion minunat și o sursă sigură de energie pozitivă. Proprietarii de animale de companie fac mai multă mișcare și au mai mult contact social decât cei care nu au animale.

Fii activ

Energia pozitivă vine și din efectuarea exercițiilor fizice. Fie că e vorba de plimbări pe jos sau de mers cu bicicleta, exercițiile fizice îmbunătățesc starea fizică și mentală. A fi activ, chiar și la un nivel redus, s-a dovedit că este mai util decât a fi sedentar.

Ai grijă ce și cât mănânci

Energia pozitivă vine și din farfurie, mai ales dacă te axezi pe legume și fructe proaspete. Dacă ți-e greu să gestionezi mese mari, mănâncă ce îți place mai des, dar în cantități mai mici.

Dormi suficient

Lipsa somnului poate contribui la depresie, deci încearcă să dormi cât ai nevoie. Deși spunem adesea că o persoană are nevoie de aproximativ 8 ore de somn pe noapte, acesta este doar un număr care nu se potrivește neapărat tuturor. Unii oameni se simt mai bine dormind 6-7 ore, alții au nevoie de 9 ore pentru a-și reface forțele.

Practică optimismul și umorul

Râsul stimulează starea de spirit, așa că, pe cât posibil, încearcă să iei contact zilnic, fie și de la distanță, prin telefon sau prin mesaje scrise, cu oameni care te fac să râzi. De asemenea, nu strică să te uiți seara la un film de comedie.

Fă ceva ce îți place în fiecare zi

A avea o rutină zilnică poate fi foarte util, mai ales în perioade tulburi cum este cea pe care o traversăm. E bine să avem ore fixe de culcare și de trezire, de exemplu, dar este important să includem în rutină și lucruri care ne binedispun. Deși lucrurile s-au schimbat foarte mult anul acesta și este posibil să nu poți face tot ce obișnuiai, din cauza diverselor restricții, există încă lucruri pe care le poți face: să citești cărți de care nu ai avut timp până acum, să vezi filmele pe care ți le-ai pus pe listă încă de anul trecut sau să înveți să gătești feluri de mâncare noi. Dacă te simți mai puțin motivat să faci diverse lucruri, nu ești singur, multe persoane se simt la fel.

Ai grijă la semnele depresiei

Este imposibil să fii vesel tot timpul și e normal ca unele zile să fie mai grele decât altele. Dar dacă pur și simplu devii apatic, letargic și nu poți alunga tristețea timp de mai multe săptămâni, este posibil să suferi de depresie.

La fel ca bolile de inimă și ca diabetul, depresia clinică este o boală; poate fi rezultatul unui dezechilibru chimic în creier, poate fi ereditară, poate fi asociată cu o schimbare stresantă a vieții sau poate fi cauzată de unele medicamente. Se poate dezvolta după un anumit eveniment sau fără niciun motiv aparent. Poate fi, de asemenea, efectul secundar unei alte probleme medicale de bază (de exemplu, hipotiroidismul) sau o consecință a consumului mare de alcool.

Multe persoane nu știu că au depresie, așa că dacă te confrunți cu simptomele de mai sus, ia în calcul și această posibilitate. Poți sta de vorbă cu o persoană apropiată, deoarece discuțiile cu cei dragi pot fi de folos sau poți cere sfatul medicului de familie. Acesta din urmă îți poate recomanda eventual un terapeut la care să mergi de câteva ori pentru consiliere, fie și online.

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Age UK - Ways to keep your spirits up
https://www.ageuk.org.uk/information-advice/health-wellbeing/keep-well-this-winter/keep-your-spirits-up/


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0