Hobby-uri care te fac mai sănătos

Pasiunile pe care le avem nu ne bucură numai sufletul, ci și trupul și mintea. Există unele hobby-uri care ne pot îmbunătăți starea de sănătate, așa că nu ar strica să ne orientăm măcar către unele dintre ele.

Cu toții avem nevoie de hobby-uri, deoarece ne ajută să ne facem timp pentru noi, să ne bucurăm mai mult de viață și, potrivit oamenilor de știință, chiar să fim mai sănătoși. Iată în cele ce urmează o listă cu hobby-uri care nu doar că ne îmbunătățesc starea de spirit, dar pot contribui și la sănătatea fizică sau la cea mentală.

Dansul, un antrenament fizic distractiv

Dacă medicul îți sugerează să începi să faci un pic de mișcare pentru a reduce colesterolul din sânge, pentru sănătatea coloanei vertebrale ori pentru a scăpa de kilogramele în plus, în primă fază te vei gândi că antrenamentul fizic va fi o corvoadă pentru tine. Dacă, însă, alegi ca tip de mișcare dansul, îți va fi mai ușor: atunci când dansezi pe o muzică aleasă de tine, te vei simți așa de bine încât nu vei mai percepe efortul fizic ca pe ceva neplăcut.

Dansul este blând cu articulațiile, cu oasele și cu musculatura, însă totodată te ajută să arzi caloriile, fiind un fel antrenament cardio distractiv. Indiferent de greutatea corpului, de posibilitățile financiare și de programul tău de muncă, mai mult că sigur poți încerca să dansezi în timpul liber. Nu ai nevoie de echipament special, nu trebuie să te deplasezi la sala de fitness, tot ce trebuie să faci este să îți pregătești un playlist cu câteva melodii care îți plac și să dansezi.

Grădinăritul, relaxant pentru minte

Grădinăritul este un hobby care nu îți solicită prea tare musculatura, poate mai mult pe cea a brațelor, însă altele sunt beneficiile sale. Potrivit unor studii, grădinăritul este relaxant pentru minte, fiind asociat cu un riscul mai scăzut de demență, precum și cu scăderea riscului de infarct miocardic sau de accident vascular cerebral (AVC).

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Scrisul, stimulent pentru memorie

Cu toții ne dorim o minte sănătoasă, mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă și încep să apară micile probleme de memorie. Ei bine, potrivit specialiștilor, scrisul de mână este secretul. Acesta este asociat cu o serie de efecte benefice de natură psihică, printre care și reducerea stresului, îmbunătățirea memoriei ori combaterea tulburărilor de somn. Drept urmare, dacă îți face plăcere să scrii, indiferent că e vorba de un jurnal personal, de poezii sau de alte scrieri, fă acest lucru cât mai des cu putință, pentru că sănătatea ta mentală va avea de câștigat de pe urma acestei pasiuni.

Muzica, „medicamentul” natural

Anumite studii arată că dacă asculți des muzica preferată, acest lucru îți îmbunătățește și sănătatea fizică, și pe cea psihică. Specialiștii au ajuns la concluzia că muzica poate întări sistemul imunitar, poate reduce nivelul de stres, poate combate anxietatea și, totodată, poate contribui la tratarea depresiei. Încearcă diverse stiluri până găsești unele cu care să rezonezi: sunt persoane care se detensionează când ascultă muzici mai ritmate, în timp ce altele au nevoie de ritmuri mai lente pentru a se relaxa.

Ce este sigur e că, ascultând muzică, nivelul de cortizol (hormonul stresului) din organism scade, ceea ce înseamnă că stresul este combătut, iar mintea și corpul se relaxează.

Gătitul, excelent pentru sănătatea digestivă și nu numai

Mâncarea gătită acasă, din ingrediente naturale, în proporții adecvate, este extrem de sănătoasă. Evident că dacă pui prea multă sare, prea mult zahăr sau folosești multe grăsimi animale și obișnuiești să mănânci multe prăjeli, nu mai putem vorbi de gătit sănătos.

Însă, dacă înveți să gătești cu ingrediente sănătoase, precum proteinele slabe, multe legume, leguminoase, ierburi aromatice și ulei de măsline, mâncarea gătită acasă îți va îmbunătăți starea de sănătate. Nivelul ridicat de colesterol rău (LDL) din organism, nivelurile trigliceridelor și ale glicemiei pot fi reduse printr-o alimentație sănătoasă. 

Yoga, bună pentru minte și inimă

Această practică indiană cu o istorie de mii de ani este benefică nu doar pentru corp, ci și pentru minte, stabilind o puternică legătură între cele două. Yoga sporește rezistența fizică, energizează corpul, îmbunătățește sănătatea cardiovasculară, dar și pe cea a sistemului respirator și, totodată, combate stresul și ajută mintea să se liniștească. Chiar dacă nu mergi la o sală unde să practici acest tip de activitate, poți găsi pe YouTube materiale video în care diverși instructori țin cursuri de yoga.

Un animal de companie îmbunătățește starea de spirit

Animalele, așa cum numeroase studii au dovedit, te fac să zâmbești mai mult, alungă singurătatea, dau speranță și pot fi de ajutor chiar și pentru sănătatea fizică. Faptul că deții un animal de companie scade riscul de depresie, reduce stresul și combate anxietatea.

În ceea ce privește sănătatea fizică, faptul că ai un animal de companie este asociat cu scăderea tensiunii arteriale și cu faptul că acesta te menține activ, mai ales dacă ai un cățel care trebuie scos la plimbare în mod regulat. În acest fel, vei face și tu mișcare odată cu el, iar patrupedul tău va fi încântat să iasă din casă.

Drumețiile în natură

Ești mare fan al plimbărilor în natură? Faptul că petreci timp în pădure, de exemplu, înconjurat de toate sunetele din natură și respirând aer curat, este extrem de benefic pentru sănătate, deci vorbim de un hobby cu multe avantaje. În anii '80, autoritățile japoneze au botezat beneficiile plimbărilor prin natură „baie de pădure”. Când faci o astfel de baie de pădure, inspiri fitoncide, substanțe volatile produse de unele plante, care întăresc sistemul imunitar. Fitoncidele sunt purtate de vânt, circulă în aer și astfel ajungi să le inspiri. 

Aceste plimbări în mijlocul naturii reduc tensiunea arterială, ajută la menținerea formei fizice și reduc și stresul. Expunerea la acest mediu natural nu doar că îți întărește sistemul imunitar, ci îți îmbunătățește starea de spirit, îți sporește putere de concentrare, te ajută să te recuperezi după o perioada de convalescență, îți dă mai multă energie și îți oferă o calitate mai bună a somnului. Nu mai puțin important, o drumeție la pădure este o activitate excelentă în familie, potrivită și pentru copii, și pentru vârstnici.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Better Health Channel - Dance - health benefits
https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/dance-health-benefits
Department of Environmental Conservation - Immerse Yourself in a Forest for Better Health
https://www.dec.ny.gov/lands/90720.html


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0