Exercitii fizice in coxartroza

Activitatea fizica regulata poate contribui la intarirea muschilor, la imbunatatirea echilibrului si la stabilizarea articulatiei soldului.

Cand incepeti un program de exercitii pentru coxartroza, este mai bine sa incepeti treptat, cu exercitii usoare. Cateva exemple de exercitii cu impact redus, fara eforturi, includ:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mersul

Daca aveti probleme de echilibru, folosirea unui benzi de alergare (fara inclinare) va permite sa va mentineti stabilitatea. Plimbarea intr-un mediu confortabil - indiferent daca este in interior sau in aer liber - este un exercitiu excelent cu efort redus.

Bicicleta stationara

Utilizarea unei biciclete stationare pe o setare usoara va permite sa va cresteti incet rezistenta.

Exercitiile in apa

Inotul ofera un antrenament moderat. Plimbarea in apa pana la talie usureaza incarcarea articulatiilor cu pana la 50%. Efectuarea de exercitii aerobice in apa pana la piept scade impactul asupra articulatiilor cu 75%.

Yoga

Exercitiile yoga regulate pot ajuta la imbunatatirea flexibilitatii articulatiilor, intarirea musculaturii si reduc durerea pacientilor cu coxartroza.

Exercitii pentru intarirea musculaturii

Muschii puternici pot sustine articulatia soldului si pot contribui la imbunatatirea echilibrului. Exercitiile pentru intarirea musculaturii nu trebuie facute mai mult de doua ori pe saptamana. Exemple de exercitii de intarire a muschilor includ:

Asezati un scaun langa perete si asezati-va pe scaun cu picioarele sprijinite pe podea. Inclinati-va inapoi cu bratele incrucisate si cu mainile pe umeri. Cu capul, gatul si spatele drept, aduceti partea superioara a corpului  in fata si ridicati-va incet in picioare. Intoarceti-va incet la pozitia initiala asezata. Repetati acest lucru de pana la sase ori.

Intindeti-va pe spate, pe podea sau pe alta suprafata ferma. Cu genunchii indoiti si cu picioarele pe podea, puneti palmele jos, langa solduri. Cu spatele drept, ridicati fesele cat mai sus posibil. Utilizati-va mainile pentru echilibru. Apoi, coborati inapoi la podea. Repetati de 4-6 ori.

 

 

Extensia soldului

Folosind spatarul unui scaun pentru a va echilibra, aplecati-va in fata si ridicati piciorul drept chiar in spatele dvs. Ridicati piciorul cat mai mult posibil, fara sa indoiti genunchiul. Mentineti pozitia, apoi coborati incet piciorul. Repetati cu piciorul stang si incercati sa repetati exercitiul de patru pana la sase ori.

Dubla rotatie a soldului

Stati intinsi pe spate, cu genunchii indoiti si cu picioarele sprijinite pe podea. Cu umerii pe podea, coborati incet genunchii intr-o parte, in timp ce intoarceti capul spre cealalta. Aduceti genunchii inapoi si repetati pe partea opusa.

Tu sau părinții tăi suferiți de dureri de genunchi sau de solduri? Completează chestionarul acesta pentru tine sau pentru ei și află rapid dacă acesta indică un risc de gonartroză sau coxartroza. Dacă te înscrii în categoria de risc, primești un consult de specialitate gratuit!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0