Beneficiile mersului pe jos zilnic in mentinerea functiei genunchiului

Pacientii cu gonartroza pot obtine beneficii semnificative si pot evita limitarea functionala a genunchiului prin simplul exercitiu de a merge pe jos distante mai lungi, conform unui studiu publicat in Arthritis Care & Research.

Beneficiile mersului pe jos

Acest studiu si-a propus sa demonstreze beneficiile mersului zilnic pe jos pe termen lung la pacientii cu gonartroza.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Diagnosticul de gonartroza al acestor pacienti inclusi in studiu s-a facut pe criterii clinice si radiologice. 80% dintre acesti pacienti aveau un anumit grad de limitare a miscarilor in articulatia genunchiului.

Rezultatele au aratat ca grupul pacientilor care au mers cu 1000 pasi/zi in plus a avut o reducere cu 20% a limitarii functionale a genunchiului la distanta de 2 ani.

Aceasta activitate fizica este la indemana pacientilor si nu presupune costuri suplimentare, iar pacientii trebuie informati asupra beneficiului de a fi activi.

Efectele asupra pacientilor cu gonartroza

Activitatea fizica stimuleaza expresia lubricinei, o molecula  lubrifianta din compozitia lichidului sinovial, cu rol important in intarzierea progresiei procesului artrozic.

Promovarea mersului pe jos la pacientii cu gonartroza este foarte importanta. Masurarea numarului de pasi ar trebui sa se faca cu un pedometru. Cei care incep un program de mers pe jos ar trebui sa ajunga la o tinta de cel putin 3000 de pasi/zi si, in cele din urma, sa incerce sa ajunga la 6000 pasi/zi.

Rezultatele studiului arata ca mersul pe jos chiar functioneaza pentru a preveni afectarea functiei fizice a genunchiului la pacientii cu gonartroza. Pe termen lung prevenirea si intarzierea progresiei gonartrozei ar putea reduce costurile de spitalizare si ar intarzia momentul interventiei chirurgicale.

Mersul pe jos poate calma durerea de genunchi

Durerea de genunchi este un lucru la ordinea zilei pentru cei care sufera de gonartroza, asa cum mai este numita osteoartrita de la nivelul genunchiului. Simti ca genunchiul te doare, asa ca nu vrei sa te mai misti. Dar daca faci miscare, aceasta iti va ajuta genunchii sa se simta, in cele din urma, mai bine, spun expertii.

Daca ai gonartroza, ti se va parea putin inconfortabil atunci cand incepi, initial, sa te misti, deoarece exista o inflamatie in genunchii tai, spun medicii reumatologi de la  Johns Hopkins University. Dar tot ei ne spun ca atunci cand incepem sa mergem pe jos, miscarea ne ajuta sa ne simtim mai bine.

Exista multe moduri prin care mersul pe jos este de ajutor in alinarea durerii cauzate de gonartroza.

Ajuta la "reconstruirea" articulatiilor

Cand suferi de gonartroza, cartilajul - acel tesut flexibil din articulatiile tale care actioneaza ca o suprafata care absoarbe socul pentru genunchii tai - se poate uza si deteriora. Rezultatul: apar durerea, redoarea (rigiditatea) articulara si dificultati la miscare.

Exercitiile fizice precum mersul pe jos pot sa ajute la reconstruirea articulatiei, spun fizioterapeutii. Cartilajul este precum un burete si el obtine nutrientii de care are nevoie de pe urma fortelor de compresie si de decompresie pe care corpul tau le exercita atunci cand mergi pe jos.

Iti face picioarele mai rezistente

Mersul pe jos construieste masa musculara, astfel incat muschii tai din picioare sa poata prelua presiunea de pe articulatiile tale si sa poata sustine chiar ei mai multa greutate. Asta inseamna mai putina durere pentru genunchii tai.

Te ajuta sa slabesti

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru fiecare 450 de grame pe care le dai jos, exista de patru ori mai putina presiune si mai putina tensiune pe genunchii tai. Atunci cand exista mai putina presiune, exista si mai putina durere. Iar asta face diferenta cand vine vorba de articulatiile dureroase pe care le simt cei care sufera de gonartroza. Mersul pe jos este un exercitiu grozav, cu impact redus, care te poate ajuta sa dai jos kilogramele in plus, spun medicii.  

 

Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0