6 masuri care reduc durerea de genunchi si care chiar functioneaza

In cazul in care te confrunti des cu dureri de genunchi, este important sa respecti recomandarile medicului reumatolog. Insa exista si cateva solutii care te pot ajuta sa scapi de disconfort si sa previi instalarea gonartrozei.

Genunchii sunt cele mai vulnerabile articulatii din corp, asa ca din acest motiv este bine sa stii cum poti sa le protejezi de traumatisme si de alte probleme, fie ca suferi de artrita, artroza, bursita, fie ca ai o portiune mica de cartilaj rupt.

Genunchii sunt in special vulnerabili in fata traumatismelor, mai ales din cauza structurii complicate a articulatiilor si a cartilajului. Chiar daca nu poti da inapoi timpul si nu poti impiedica procesul prin care cartilajul genunchilor se deterioreaza, poti incetini efectele unor boli precum artroza daca respecti cateva masuri care te pot scapa de durerile de genunchi.

stop artroza

1. Mergi la medicul specialist (reumatolog)

Daca te dor genunchii, fa-ti imediat o programare la un medic reumatolog sau la medicul de familie (pentru ca acesta sa iti dea trimitere la un alt specialist). Cu cat vei descoperi mai repede cauza durerii de genunchi, cu atat mai repede o poti trata si o poti calma.

Medicul iti poate recomanda si un fizioterapeut, cate te va invata sa faci exercitii specifice pentru intarirea musculaturii si pentru mentinerea articulatiilor sanatoase. Cu cat mergi mai devreme la medic si cu cat iti ingrijesti mai din timp genunchii, cu atat vei avea sanse mai mari sa eviti o eventuala interventie chirurgicala la aceste articulatii.

2. Scapa de kilogramele in plus

Nu mai este un secret faptul ca genunchii sunt articulatii care sustin greutatea corpului, iar fiecare kilogram care se acumuleaza, este echivalentul unei presiuni crescute care se exercita asupra articulatiilor genunchilor. Medicii de peste Ocean spun ca poti sa reduci intensitatea durerii de genunchi pana la jumatate (precum si riscul de gonartroza) daca dai jos 4,5-7 kilograme. Este important sa slabesti intr-un mod sanatos, asa ca ai putea sa ceri sfatul unui medic nutritionist.

3. Antreneaza muschii importanti din zona genunchiului

Cheia succesului pentru a preveni uzura si ruperea cartilajului articular este sa iti construiesti muschi puternici - este vorba de musculatura situata in fata si in spatele coapselor (cvadricepsi si "hamstring"). Este esential, desigur, sa iti faci mai intai incalzirea, cu ajutorul unor exercitii simple: poti sa te plimbi in jurul casei sau sa mergi pe banda de alergare, apoi poti incerca niste exercitii simple, recomandate de fizioterapeut.

4. Nu face exercitii care iti solicita prea tare genunchii

Daca alergi pe drumuri publice sau carari, iti poti afecta si solicita genunchii, pe cand daca alergi pe o un drum de munte, in padure, exista riscul sa cazi si sa iti sucesti genunchii si gleznele. Cel mai bine, daca vrei sa alergi, este sa optezi pentru banda de alergare sau sa practici, alternativ, joggingul si plimbarile.

Mersul pe bicicleta stationara nu pune o presiune prea mare pe genunchii tai, insa poate cauza durere daca saua este fixata prea sus sau prea jos ori daca bicicleta nu are setarile corecte pentru tine. Indiferent de exercitiul pe care il alegi, aminteste-ti sa iti faci mai intai incalzirea.

5. Incearca suplimentele alimentare care te ajuta sa ai articulatii sanatoase

Doua suplimente care au aratat rezultate promitatoare in ceea ce priveste calmarea durerii la persoanele cu artroza sunt glucozamina (care se gaseste in mod natural in oasele animalelor si in crustacee) si condroitina (obtinuta din cartilajul animalelor). Ambele suplimente par sa ajute o parte dintre pacientii cu artroza. Retine: intreaba-ti medicul reumatolog sau medicul de familie inainte de a lua orice fel de suplimente.

6. Renunta la tocuri si la incaltamintea cu talpa plata (balerini)

Tocurile foarte inalte nu sunt benefice pentru sanatatea genunchilor tai si nu sunt bune nici pentru picioarele tale, in general. Cu cat tocul este mai jos, cu atat mai bine. Este recomandat sa porti incaltaminte care nu are tocuri mai mari de 5 cm. De asemenea, alt tip de incaltaminte care dauneaza genunchilor sunt pantofii care nu ofera suport arcului piciorului, cum ar fi balerinii, slapii, cei cu talpa complet plata. Daca iti plac aceste modele, poti cauta la farmacie branturi speciale, pe care le poti introduce in incaltaminte, si care ii pot oferi piciorului o sustinere mai buna.

Cum sa calmezi durerea de genunchi si edemul (umflarea) zonei

Incearca si aceste recomandari:

  • genunchii ar trebui sa sustina o greutate cat mai mica - de exemplu, evita sa stai multe ore in picioare
  • foloseste o compresa cu gheata sau o punga cu legume congelate, invelita intr-un prosop curat; aplica aceasta compresa pe genunchi, las-o sa actioneze cel mult 20 de minute, la fiecare 2-3 ore
  • ia paracetamol sau orice alt medicament prescris de medicul tau reumatolog, pentru combaterea durerii de genunchi.

 

Evalueaza-ti gratuit riscul de artroza la genunchi sau solduri! Completeaza chestionarul acesta pentru tine, pentru parintii sau bunicii tai si afla rapid daca durerile articulare indica un risc crescut de artroza. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, beneficiezi de un consult gratuit la medicul specialist!

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

NHS Choices - https://www.nhs.uk/conditions/knee-pain/

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0