5 exercitii cu impact redus pentru pacientii cu coxartroza

Osteoartrita este o boala degenerativa, cauzata atunci cand cartilajul articular din zona soldului este distrus, adica se macina. Acest factor permite ca oasele sa se frece unele de altele (ele intra in contact direct, os peste os). Drept rezultat, apar durerea, rigiditatea (senzatia de intepenire), iar la unii pacienti, pot sa apara formatiuni osoase sau denivelari sub forma "ciocuri" la nivelul articulatiei.

Daca ai coxartroza (artroza soldului), durerea te poate impiedica sa faci exercitii fizice sau orice forma de miscare. Lipsa exercitiilor fizicve poate contribui chiar la boala in sine (osteoartrita) si la atrofierea muschilor. Activitatea fizica regulata poate ajuta la intarirea musculaturii, la imbunatatirea echilibrului si poate face ca articulatiile soldului sa fie mai stabile.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pe langa exercitiile fizice regulate, poti creste nivelul de miscare in timp ce faci activitatile obisnuite, de zi cu zi. O activitate fizica moderata, in fiecare zi, iti poate imbunatati starea generala de sanatate. Factorii precum starea ta generala de sanatate si varsta vor detemina ce fel de exercitii sunt cele mai bune in cazul tau, mai ales cand suferi de coxartroza. Inainte de a incepe un nou tip de exercitii, discuta cu medicul tau si roaga-l sa iti recomande un fizioterapeut.

Exercitii cu impact redus

Atunci cand incepi un program de exercitii fizice, cel mai bine este sa incepi usor. Iata mai jos cateva exemple de exercitii cu impact redus, care nu pun presiune pe solduri:

1. Mersul pe jos

Daca ai probleme legate de echilibru, folosirea unei benzi de alergare (fara sa fie inclinata) iti va permite sa iti mentii pozitia verticala. Mersul pe jos, intr-un ritm confortabil - fie ca esti intr-o sala de sport, fie ca esti in aer liber - este un exercitiu excelent cu impact redus.

2. Bicicleta stationara

Folosind o bicicleta stationara (setata pe o dificultate mica) iti permite sa iti cladesti treptat rezistenta. Folosind bicicleta la tine acasa iti permite sa eviti traficul si ambuteiajele si, in plus, te poti opri atunci cand simti ca ai obosit sau cand presiunea este prea mare pentru soldurile tale.

3. Exercitiile in apa

Inotul "Freestyle" iti ofera un antrenament de intensitate moderata. Mersul in apa, cand aceasta iti ajunge pana in talie,va prelua din tensiunea ori presiunea pusa asupra articulatiilor soldurilor tale cu pana la 50%. Iar daca alegi sa faci aerobic in apa, cand aceasta iti ajunge pana la piept, scade impactul asupra articulatiilor soldurilor cu pana la 75%, asa ca ai toate motivele sa incerci aceste exercitii in apa - si multe altele - mai ales daca suferi de coxartroza.

4. Yoga

Practicand yoga in mod regulat, vei vedea ca posturile te ajuta sa iti imbunatatesti flexibilitatea articulatiilor, iti intaresc muschii si amelioreaza durerea. Anumite posturi din yoga pot sa exercite un stres mai mare pe soldurile tale, asa ca daca simti orice fel de disconfort, roaga-ti instructorul de yoga sa faca anumite modificari in cazul tau. Un curs de yoga pentru incepatori este un loc bun pentru a incepe.

5. Tai Chi

Miscarile lente si fluide ale artei martiale Tai Chi pot calma si ameliora durerea in caz de artroza a soldului si iti vor imbunatati si echilibrul. Tai Chi este i o metoda naturala si sanatoasa prin care poti reduce stresul.

Retine: intreaba-ti medicul daca iti poate recomanda un fizioterapeut care intelege foarte bine coxartroza (osteoartroza soldului). Fizioterapeutii pot crea un tratament tintit, special conceput pentru boala ta, si iti pot oferi mai multe sugestii despre ce exercitii ar trebui sa incluzi in rutina ta zilnica.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Tu sau părinții tăi suferiți de dureri de genunchi sau de solduri? Completează chestionarul acesta pentru tine sau pentru ei și află rapid dacă acesta indică un risc de gonartroză sau coxartroza. Dacă te înscrii în categoria de risc, primești un consult de specialitate gratuit!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0