Uleiuri, vitamine si minerale care iti asigura o piele sanatoasa si frumoasa

Pielea are nevoie de ingrijire atat de la interior, cat si de la exterior. Daca ti-ai format deja o buna rutina de ingrijire a tenului, este important sa retii ca exista anumite suplimente care te-ar ajuta sa mentii pielea frumoasa si sanatoasa.

Alegerea celor mai bune suplimente pentru pielea ta va depinde de mai multi factori, cum ar fi: sexul, varsta, istoricul medical, genetica, nivelul de activitate fizica si alimentatia.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Este important sa cunosti acei aliati de care are nevoie pielea ta zilnic, pentru a o hrani de la interior. Iata cateva exemple:

Zinc

Zincul este unul dintre numerosii nutrienti esentiali de care corpul nostru are nevoie. El poate sa ajute organismul sa lupte contra virusurilor si contra bacteriilor. In plus, el are proprietati antiinflamatoare. Asta inseamna ca poate sa ajute la reducerea rosetii si iritatiei asociate cu acneea moderata spre severa. Zincul poate sa ajute chiar la reducerea aspectului cicatricelor post-acneic. In plus, acest mineral a fost folosit si pentru a calma alte afectiuni inflamatorii ale pielii, cum ar fi: melasma, rozaceea, dermatita seboreica si eczema.

Vitaminele din grupul B

Biotina este o vitamina solubila in apa, extrem de importanta. Chiar daca o carenta de biotina este rara, un deficit ar putea sa duca la caderea parului si la eruptii sau zone rosii pe piele, motiv pentru care aceasta vitamina este considerata una dintre cele mai importante pentru sanatatea pielii si a podoabei capilare.

Deoarece vitaminele din grupul B sustin rejuvenarea celulara, ele pot fi benefice, spun specialistii, pentru piele, unghii si par. Vitaminele din grupul B pot sa contribuie la sanatatea pielii, reducand roseata, uscaciunea, inflamatia, dermatita, eczema si petele cauzate de acnee. Vitaminele B ajuta si la vindecarea ranilor si sustin functionarea sistemului imunitar.

Dintre aceste vitamine, retine ca biotina sau vitamina B7 este adaugata in multe produse de ingrijire a parului si pielii, insa parerile expertilor sunt ca biotina are cele mai multe beneficii atunci cand este ingerata si obtinuta din anumite alimente. Poti discuta cu medicul dermatolog si il poti intreba daca este cazul sa iti prescrie vitamine din grupul B, sub forma de suplimente, printre care sa se afle si biotina.

Tot expertii ne aduc in atentie si faptul ca o deficienta de vitamina B12 poate sa accelereze semnele imbatranirii si poate sa contribuie la schimbarea pigmentului firului de par. Asa ca daca ti-ai propus sa ai o piele sanatoasa, nu uita sa ai in vedere si vitamina B12.

Vitamina D

Are un rol in multe aspecte ale sanatatii noastre, iar sanatatea pielii este unul dintre ele. Cercetarile arata ca vitamina D poate sa aiba beneficii in tratamentul anumitor afectiuni ale pielii, cum este psoriazisul, tocmai pentru ca aceasta vitamina este implicata in cresterea, dezvoltarea si maturarea celulelor pielii.

In cazul in care nu te expui in mod regulat la soare, aceasta vitamina este extrem de importanta si ar trebui sa discuti despre ea cu medicul tau, luand in considerare administrarea unor suplimente, mai ales ca este una dintre vitaminele de top pentru o piele sanatoasa, stralucitoare.

Uleiul de peste

Este o sursa extraordinara de acizi grasi esentiali Omega 3, care sunt de fapt niste grasimi sanatoase si benefice pentru inima, care au proprietati antiinflamatoare puternice. Uleiul de peste este unul dintre cele mai bune suplimente pentru pielea sanatoasa si stralucitoare, datorita continutului sau de Omega 3, acizi grasi care pot calma inflamatia si care pot proteja pielea impotriva daunelor.

Potrivit unei ample analize1 de la Universitatea din Manchester, acizii grasi Omega 3 ar putea sa protejeze pielea de daunele produse de radiatiile ultraviolete ale soarelui, ajutand la mentinerea sanatatii ei si avand si potentialul de a ne proteja impotriva cancerului de piele.

Ulei de catina

Oamenii de stiinta spun ca anumiti compusi chimici din uleiul de catina pot sa contribuie la sanatatea pielii, atunci cand este aplicat direct. Studiile efectuate pe animale au aratat ca uleiul de catina poate sa contribuie la stimularea regenerarii pielii, ajutand ranile sa se vindece mult mai repede. Tot studiile2 efectuate pe animale au aratat ca uleiul de catina poate sa ajute la reducerea inflamatiei ca urmare a expunerii la radiatiile ultraviolete, protejand pielea impotriva daunelor provocate de soare.

Ulei de limba mielului

Studiile clinice au aratat rezultate promitatoare in privinta uleiului de limba-mielului, care a avut multiple utilizari in calmarea sau ameliorarea: inflamatiei, acneei, eczemei, rozaceei etc. Uleiul de limba mielului se gaseste in mai multe forme: fie este un ulei simplu, obtinut din semintele plantei Borago officinalis, fie ca suplimente nutritive (capsule moi), care se pot administra oral.

Toate formele de ulei de limba mielului contin acid gama-linoleic (sau doar acid linoleic), care este considerat ingredientul activ principal. Aceasta substanta este un acid gras, care actioneaza precum un hormon in organism, ajutand la reducerea inflamatiei asociate cu bolile pielii.

In ceea ce priveste beneficiile pentru piele, o analiza3 a aratat ca folosirea uleiului de limba mielului topic are atat efecte antioxidante, cat si efecte antiinflamatoare care pot fi benefice pentru pacientii cu dermatita atopica.

Ulei de masline extravirgin

Uleiul de masline este un ingredient pe care il gasim in multe produse de ingrijire, inclusiv in cele pentru fata, in sapunuri si lotiuni, cat si in suplimentele cu formule speciale pentru a mentine sanatatea pielii. Sa nu uitam ca uleiul de masline actioneaza ca un antioxidant, adica o substanta care previne oxidarea, un proces care poate produce radicali liberi (acele substante care pot degrada celulele). Un alt avantaj este ca uleiul de masline contine vitamine liposolubile, precum A, D, E si K, iar unele dintre ele pot fi benefice pentru piele.

Discuta cu medicul dermatolog inainte de a lua suplimente nutritive pentru a mentine sanatatea pielii, intrucat este posibil ca unele dintre acestea sa aiba efecte adverse ori sa interactioneze cu anumite medicamente pe care le iei in prezent.

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

  • 1"Omega-3 polyunsaturated fatty acids: photoprotective macronutrients.", 2011, Experimental dermatology; Pilkington SM, Watson RE, Nicolaou A, Rhodes LE.
  • 2"UV radiation-induced skin aging in hairless mice is effectively prevented by oral intake of sea buckthorn (Hippophae rhamnoides L.) fruit blend for 6 weeks through MMP suppression and increase of SOD activity.", 2012, in International Journal of Molecular Medicine; Hwang IS, Kim JE, Choi SI, Lee HR, Lee YJ, Jang MJ, Son HJ, Lee HS, Oh CH, Kim BH, Lee SH, Hwang DY.
  • 3"Anti-Inflammatory and Skin Barrier Repair Effects of Topical Application of Some Plant Oils", 2018, International Journal of Molecular Sciences; Tzu-Kai Lin, Lily Zhong, Juan Luis Santiago.
  • WebMD - https://www.webmd.com/beauty/nutrients-for-healthy-skin#2

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0