Mic ghid de protejare a ochilor

Ochii sănătoși sunt cei care strălucesc, au cristalinul limpede și nu prezintă simptome, precum mâncărime sau iritație. Pentru a-ți proteja ochii, nu trebuie să depui un efort foarte mare, ci doar să ții cont de câteva reguli simple. Mai jos, regăsești cele mai bune metode pentru a-ți menține sănătatea ochilor la nivel optim. 

1. Evită aerul uscat

Aerul de la altitudini mari sau din climatul deșertic poate fi extrem de uscat. Gândește-te la ultima dată când ai zburat cu avionul sau ai fost pe un vârf de munte. Vântul și fumul, de asemenea, pot usca ochii, iar uscătoarele de păr sau aerul condiționat din mașină îți poate afecta, în același mod, sănătatea ochilor. Atunci când ochii pierd din umiditatea regăsită în mod natural la nivelul globului ocular, aceștia tind să se irite, să se inflameze și să se înroșească. Așadar, este recomandat să eviți aerul uscat, pe cât posibil, iar dacă ai o sensibilitate la aerul uscat, este bine să porți cu tine, mereu, picături de ochi hidratante, care să remedieze rapid situația. 

2. Oprește inflamația cu plicuri de ceai verde, aplicate direct pe pleoape 

Dacă îți simți ochii umflați și iritați, plicurile de ceai verde sunt aliatul tău, pentru o ameliorare rapidă și fără griji. Potrivit unui studiu1 din 2011, polifenolii din ceaiul verde au proprietăți puternic antiinflamatoare și antioxidante și sunt în special eficiente pentru dezinflamarea țesutului din jurul ochilor. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cea mai simplă metodă este să lași plicurile în apă, preț de câteva minute, după care să pui plicurile de ceai în frigider, timp de 15 minute. Apoi, sunt gata pentru a fi applicate direct pe pleoape. Stai cu ele minim 10 minute, pentru rezultate cât mai bune. 

3. Ai grijă de pielea din jurul ochilor

Pielea din jurul ochilor tinde să fie mai uscată, deoarece este mai subțire și mai fragilă. Din acest motiv, este foarte important să acorzi o grijă deosebită acestei zone a feței și să folosești un produs dedicat conturului ochilor. Optează pentru o cremă cu ingrediente marine, puternic hidratante și anti-aging.

4. Consumă alimente bogate în acizi grași Omega-3

Acizi grași Omega-3 sunt esențiali pentru sănătatea ochilor. Pentru a-ți menține ochii bine hidratați și sănătoși, încearcă să crești consumul de alimente bogate în acizi grași, cum ar fi somonul, macroul, sardinele, semințele de in, semințele de chia, nucile și alunele de pădure. Dacă simți că aportul alimentar de acizi grași Omega-3 nu este suficient, încearcă un supliment alimentar, pe care să îl consume zilnic, pe perioada iernii. 

5. Folosește felii de castraveți pentru un aspect revigorat al ochilor

Dacă nu îți surâde metoda plicurilor de ceai verde, poți oricând opta pentru felii de castravete proaspăt pentru a atenua aspectul de ochi umflați. Aceștia sunt bogați în electroliți și au un puternic rol hidratant și calmant, deci numai beneficia pentru ochii tăi. Este de preferat să aplici feliile reci, direct din frigider, și să le ții pe pleoape până se încălzesc. 

6. Încearcă un masaj în zona ochilor

Un masaj simplu și scurt în jurul ochilor poate stimula procesul de drenaj limfatic și stimula circulația sângelui. De asemenea, prin masaj se poate atenua inflamația din zona oculară și reduce apariția cearcănelor. Tot ce trebuie să faci este să urmezi pașii de mai jos:

  • Folosește-ți buricele degetului arătător și al celui mijlociu pentru a presa ușor, prin mișcări circulare, zona din jurul ochilor. Acest proces simplu va stimula circulația sanguine la nivelul ochilor. 
  • Începe dinspre sprâncene, după care urmează conturul ochilor, în jos, înspre pomeți, puntea nasului și, înapoi, către sprâncene.
  • Efectuează câteva asemenea cercuri, cu mișcări ample, în jurul ochilor, numai cu buricele degetelor, și evită presiunea prea puternică. Mișcările trebuie să fie ferme, dar delicate.
  • Apoi, cu ajutorul degetului mijlociu, apasă, spre exterior, către laturile nasului, dinspre punctul de întâlnire al sprâncenelor.
  • Următorul pas constă în presarea punții nasului, din aproape în aproape, până spre vârful nasului, cu ajutorul degetelor arătătoare.
  • Fii atentă să nu tragi de pielea din jurul ochilor în timpul masajului – acest lucru poate favorize apariția ridurilor. 
  • Repetă acest masaj simplu, timp de 30 de secunde, în fiecare dimineață. 

7. Odihnește-te cum trebuie

Dacă nu dormi așa cum ar trebui, vei vedea, mai devreme sau mai târziu, că ochii tăi vor trăda lipsa de somn. Așadar, încearcă să îți stabilești o rutină de somn compatibilă cu stilul tău de viață sau ajustează-ți rutina în așa fel încât să te poți bucure de 8 ore de somn pe noapte. Încearcă se te culci și să te trezești la aceleași ore și evită ecranele cu lumină albastră cu cel puțin 30 minute înainte de a te culca. 

Potrivit unui studiu2 din 2018, expunerea la lumina albastră, în special înainte de culcare, poate afecta în mod negative sănătatea ochilor dar și ritmul circadian. Dacă vrei să nu te mai trezești cu ochii umflați sau vrei să eviți instalarea acestui simptom, încearcă să menții o igienă a somnului corespunzătoare. De asemenea, poți alege să dormi cu capul ușor ridicat, pentru a evita acumularea de fluide în zona ochilor.

8. Protejează-ți ochii de soare

Protejează-ți ochii de soare pentru a preveni uscăciunea acestora, dar și pentru a reduce riscul de arsuri solare la nivelul pleoapelor sau în jurul ochilor. În acest sens, poți apela la ochelari de soare cu protecție UV ridicată și, preferabil, cu lentil polarizate. De asemenea, poți opta pentru pălării cu boruri largi și pentru expunerea cât mai scăzută la orele de vârf, în timpul verii. 

9. Bea cât mai multă apă

Hidratarea corespunzătoare este esențială pentru sănătatea ochilor. Este recomandat să bei 8 pahare de apă pe zi, pentru a asigura hidratarea necesară tuturor organelor interne, dar și cea a ochilor. Dacă nu obișnuiești să te hidratezi corespunzător, vei simți o senzație de iritație și mâncărime la nivelul ochilor, care poate duce până la inflamația acestora. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Studiul Anti-inflammatory and anti-oxidative effects of the green tea polyphenol epigallocatechin gallate in human corneal epithelial cells, publicat în US National Library of Medicine, în februarie 2011, autori: Megan E. Cavet, Karen L. Harrington, Thomas R. Vollmer, Keith W. Ward, Jin-Zhong Zhang
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3044696/  
Studiul Night Light Pollution and Ocular Fatigue, publicat în US National Library of Medicine, în septembbrie 2018, autori: Choul Yong Park
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6137033/ 


 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0