De ce sa bei ceai verde in fiecare zi

Renunță la băuturile carbogazoase și sucurile îndulcite și înlocuiește-le cu ceai verde! Această băutură magică poate să completeze cu succes apa plată, pentru cantitatea de minim 2 litri de lichide pe care trebuie să le bei zilnic. De ce? Fiindcă are un conținut caloric foarte mic și vine cu o armată de beneficii pentru organism.

 

 

[{ads-medicina-alternativa-first}]

Ceaiul verde, neîndulcit și realizat cu frunze de cea mai bună calitate, este una dintre cele mai concentrate surse de antioxidanți. Poate fi consumat ca înlocuitor pentru cafea, pentru că te poate menține activă cu mai puține riscuri. În general, ceaiul verde conține o cantitate relativ mică de cofeină (aproximativ 20-45 miligrame per ceașcă), comparativ cu ceaiul negru care conține aproximativ 50 de miligrame și cu cafeaua - 95 de miligrame per ceașcă.

Mai exact, cantitatea medie de cofeină dintr-o porție de 230 ml de ceai verde este de aproximativ 35 mg . Cu toate acestea, acest lucru poate varia. Cantitatea reală poate fi între 30 și 50 mg per porție de 230 ml si puteti alege branduri care au precizat pe eticheta acest lucru.

Este de asemenea bogat în polifenoli, substanțe chimice cu efecte antiinflamatorii și anticancerigene. EGCG este cel mai activ polifenol conținut de ceaiul verde, responsabil pentru multe dintre efectele benefice ale acestuia.

Ceaiul verde ”curăță” organismul și ajută sistemul imunitar

Ceaiul verde te ajută să lupți cu radicalii liberi, care scad eficiența sistemului imunitar și au efect toxic asupra organismului. Bogat în antioxidanți sub formă de polifenoli, împiedică deteriorarea prematură a celulelor și țin sub control funcțiile acestora.

Altfel spus, ceaiul verde elimină toate substanțele nocive care pătrund în organism și împiedică efectul acestora asupra țesuturilor. Este o barieră naturală, care dublează apărarea oferită de sistemul imunitar.

Ceaiul verde are în compoziție până la 40% antioxidanți, dar și multe alte substanțe active, vitamine și minerale: vitaminele A, B, E și C, fier, calciu, fosfor și potasiu, teină, aminoacizi, proteine, și alcaloizi cu efect de stimulare nervoasă.

 

Memorie și atenție pe tot parcursul vieții

Știi deja că rolul cofeinei este să te mențină trează, însă știi de fapt cum funcționează? Cofeina blochează în creier o substanță inhibatoare numită adenozină, și crește secreția de dopamină și norepinefrină. Rezultatul? Funcții cerebrale îmbunătățite, memorie mai activă și o stare de spirit mai bună.

Pe lângă cofeină, ceaiul verde conține și aminoacidul L-teanină, cu puternice efecte antidepresive. În combinație cu cofeina, această substanță creează efecte similare cu ale cafelei, însă reduce intensitatea acestora pe moment. Spre deosebire de cafea, care crește brusc timpul de reacție și energia din organism, ceaiul verde „însănătoșește” sistemul nervos pe termen lung.

Acest efect se observă în special în cazul persoanelor în vârstă. Mulți dintre cei care consumă regulat ceai verde pe parcursul vieții au un risc mai scăzut de îmbătrânire prematură, Alzheimer, Parkinson și demență.

Slăbește cu ceai verde

Ceaiul verde este recomandat în multe diete, datorită efectului său de a „antrena” metabolismul pe termen scurt. Această creștere a ratei metabolice duce la arderea mai rapidă a grăsimilor.

Cu toate acestea, ceaiul verde nu are efecte rapide și miraculoase, fiind doar un ajutor de nădejde, în completarea alimentației, sportului și consumului de apă.

 
 

Unele studii susțin și că ceaiul verde ne poate ajuta în lupta cu obezitatea, fiindcă are capacitatea de a arde grăsime în zone predestinate, cum este abdomentul. Țesutul adipos este preponderent în această zonă în special în cazul persoanelor obeze.

Dacă țineți o dietă puteți opta cu încredere pentru ceaiul verde și datorită faptului că veți avea cu 4% mai multă energie și un tonus muscular crescut cu până la 12%.

Ceaiul verde omoară ciupercile, bacteriile și virusurile

Polifenolii din ceaiul verde s-au dovedit utili în lupta cu bacteriile și virusurile, cum este virusul gripal. De aceea, ceaiul verde este esențial pentru sistemul nostru imunitar, în special cu rol de prevenție.

Au fost realizate numeroase studii și în privința altor efecte de apărare ale polifenolilor și s-au observat foarte multe rezultate pozitive în cazul afecțiunilor orale. Ceaiul verde ne poate apăra de carii, de tartru, de bacteriile dăunătoare care pot cauza infecții gingivale sau respirație urât mirositoare, și chiar de cancerul oral.

Scade colesterolul, riscul de diabet și boli cardiovasculare

Băutorii de ceai verde au cu 31% mai puține șanse să sufere de boli cardiovasculare și cu 42% mai puține șanse de a dezvolta diabet zaharat de tip II.

Ceaiul verde echilibrează nivelul colesterolului total, LDL colesterolului și trigliceridelor. Curăță vasele de sânge, îmbunătățește circulația și oxigenarea acestuia. Toate aceste efecte scad simțitor riscul apariției unor boli de inimă.

Cât despre diabet, ceaiul verde crește sensibilitatea organismului la insulină și încurajează producerea acesteia în mod natural. În acest mod ține sub control nivelul zahărului din sânge (dacă este băut neîndulcit) și scade rezistența organismului la insulină.

Întârzie îmbătrânirea pielii

Ceaiul verde ne protejează de razele UV și întârzie îmbătrânirea celulelor, datorită antioxidanților din compoziție. Susține și regenerarea tegumentului, în cazul unor insolații sau arsuri solare. Din acest motiv se recomandă ca vara să bem ceai verde cu gheață și suc de lămâie.

Cel mai bun ceai verde, sub forma de pudră

Dacă iubești ceaiul verde, atunci trebuie neapărat să încerci și cea mai pură, aromată și sănătoasă formă a sa: pudra Matcha.

Ceaiul Matcha este ideal pentru un ritual japonez care te relaxează și energizează în același timp - poate fi folosit pentru ceaiuri, deserturi și chiar pentru tratamente faciale luxoase. Bogată în antioxidanți, formă în care poți consuma ceaiul verde.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA
 
Cu toate acestea, nu toti oamneii pot beneficia de aceasta bautura speciala. Ceaiul verde conține taninuri care pot crește cantitatea de acid din stomac. Excesul de acid poate duce la probleme digestive, inclusiv constipație, reflux de acid și greață. Prepararea ceaiului verde cu apă prea fierbinte poate exacerba aceste efecte secundare.În plus, persoanele care consumă prea multă cofeină pot prezenta neliniște, insomnie sau bătăi neregulate ale inimii.

 

Sursa foto: Shutterstock

Acute effects of tea constituents L-theanine, caffeine, and epigallocatechin gallate on cognitive function and mood: a systematic review and meta-analysis 2014, David A Camfield 1Con StoughJonathon FarrimondAndrew B Scholey

Green tea preparation and its influence on the content of bioactive compounds, 2010, DraženkaKomesDunjaHoržićAnaBelščakKarin KovačevićGanićIvanaVulić

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 1