Beneficiile acizilor grasi Omega 3, 6, 7 si 9 pentru piele, par si unghii

Vrei sa ai mai multa grija de par, unghii si de pielea ta? Este bine sa ai in vedere aceste suplimente nutritive, care sunt disponibile fara prescriptie medicala. Omega 3 sunt benefici nu doar in cazul persoanelor cu trigliceridele marite, iar ceilalti acizi grasi Omega 6, Omega 7 si Omega 9 au numeroase beneficii, care vin in completarea celor pe care le au Omega 3.

acizi grasi

Omega 3

Uleiul de peste este un aliat care lupta contra inflamatiei din corpul nostru. In plus, acizii grasi Omega 3 pe care ii gasim in suplimentele cu ulei de peste sunt renumiti pentru faptul ca au un rol important in mentinerea sanatatii creierului, articulatiilor si inimii. Insa aceste grasimi bune ajuta si persoanele cu anumite probleme dermatologice, iar un studiu a aratat ca tratamentul cu suplimente cu Omega 3 completeaza, de exemplu, tratamentul topic in cazul psoriazisului.

Acizii grasi Omega 3 pot fi utili in mai multe privinte, daca vrei sa ai o piele frumoasa: ei lubrifiaza si hidrateaza tesuturile care alcatuiesc unghiile, dandu-le un aspect neted, stralucitor. Totodata, acizii grasi Omega 3 reduc inflamatia din patul unghial, hranesc celulele si incurajeaza dezvoltarea lor armonioasa, mai ales celulele care ajuta la cresterea unghiei. Sa nu uitam ca o carenta de Omega 3 ar putea contribui la aspecte mai putin placute: unghii uscate si casante, fragile, arata un studiu1.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Acizii grasi Omega 3 - in special EPA - sunt, in acelasi timp, grasimi benefice si pentru piele. DHA este o componenta structurala a pielii, el fiind un acid responsabil pentru sanatatea membranelor celulare, care alcatuiesc mare parte din piele. O membrana celulara sanatoasa are drept rezultat o piele moale, supla, hidratata si fara riduri. EPA are mai multe beneficii la nivelul pielii, cum ar fi faptul ca poate sa gestioneze productia de sebum si hidratarea pielii; reduce imbatranirea prematura a pielii, reduce riscul de acnee, previne hiperkeratinizarea foliculilor firelor de par (mici umflaturi rosii, care apar pe brate). Omega 3, de asemenea, iti protejeaza pielea impotriva daunelor provocate de soare. EPA blocheaza eliberarea unor substante care "distrug" colagenul din piele dupa expunerea la soare, potrivit unui studiu2.

Omega 6

Stii deja, probabil, ca pestele gras (somonul, heringul si macroul) are nutrienti care pot incuraja cresterea parului. Aceste tipuri de peste sunt surse excelente de acizi grasi Omega 3, care au fost asociati cu dezvoltarea firelor de par. Un studiu aduce, insa, in discutie si beneficiile acizilor grasi Omega 6.

Acest studiu3 a fost realizat pe 120 de femei si a aratat ca administrarea unui supliment care contine acizi grasi Omega 3 si Omega 6, precum si antioxidanti a redus caderea parului si a sporit densitatea firelor de par. Dupa 6 luni in care femeilor li s-au administrat suplimente cu Omega 3, Omega 6 si antioxidanti, cercetatorii au observat efectele benefice: majoritatea femeilor care au luat astfel de suplimente au raportat o scadere a caderii parului, precum si o ameliorare in ce priveste diametrul firului de par si densitatea firelor de par.

Un alt studiu4 a aratat ca administrarea unui supliment cu ulei de peste (despre care stim ca este o sursa excelenta de Omega 3) a redus semnificativ caderea parului si a sporit dezvoltarea podoabei capilare in cazul femeilor cu parul subtire.

Omega 7

Omega 7 sunt acizi grasi nesaturati care se gasesc in anumite tipuri de peste, precum si in uleiul de masline, uleiul de macadamia si uleiul de catina. Acid palmitoleic, spun oamenii de stiinta, este una dintre cele mai comune forme de Omega 7, iar aceste grasimi bune au primit o atentie sporita in ultimii ani, mai ales pentru beneficiile pe care le au in ceea ce priveste sanatatea parului, a pielii si a unghiilor.

Acizii grasi Omega 7 se gasesc in multe suplimente alimentare si au castigat in ultimele decenii o reputatie buna pentru ca hranesc, vindeca si ajuta la mentinerea frumusetii pielii, parului si unghiilor, oferindu-le o ingrijire optima atat de la interior, cat si de la exterior. Asa ca nu mai este de mirare ca medicii dermatologi recomanda Omega 7 sub forma de suplimente ori in compozitia unor produse de ingrijire.

Omega 7 se gasesc si in multe surse pe care le putem numi naturale, iar cel mai bun exemplu este uleiul de catina, o sursa excelenta de grasimi bune, care este adeseori inclusa intr-o varietate de produse personale de ingrijire a parului, a pielii, a unghiilor etc. Oamenii de stiinta au observat si ei beneficiile pe care acizii grasi Omega 7 le ofera podoabei capilare, pielii si unghiilor.

Omega 9

Stii deja o parte dintre beneficiile pe care le au acizii grasi Omega 3 si Omega 6, mai ales ca se tot vorbeste despre ei, insa ceea ce poate nu ai aflat inca este faptul ca si Omega 9 poate fi un aliat daca iti doresti un par frumos si sanatos. Omega 9 se produce atunci cand corpul nostru are deja Omega 3 si 6. Din alimentatie, ne putem lua necesarul de Omega 3 si 6, insa uneori se intampla sa existe o carenta.

De aceea, medicul dermatolog iti poate recomanda suplimente, adica niste capsule care contin aceste grasimi esentiale, printre care se afla si Omega 9. Acest acid gras este prezent in masline, avocado, migdale, nuci, fistic, caju si nucile de macadamia. Potrivit expertilor Omega 9 are numeroase beneficii pentru podoaba capilara: principalul acid gras reprezentativ, acidul oleic, are puterea de a hidrata firul de par. Alte beneficii ale Omega 9 pentru par, potrivit specialistilor: cresterea stralucirii parului si repararea partiala a daunelor cauzate de factori externi, cum ar fi placa de indreptat parul si uscatorul de par.

Cele mai bune surse de vitamine, micronutrienti si macronutrienti care influenteaza pielea, parul si unghiile provin dintr-o dieta echilibrata. Cu toate acestea, cand in organism exista o carenta, medicul dermatolog poate sa iti recomande suplimente alimentare ce contin anumiti nutrienti, care te ajuta sa ai grija de nevoile organismului tau intr-un alt mod. Prin urmare, daca ai unghii casante, par uscat si tern, piele lipsita de fermitate, intreaba-ti medicul ce suplimente te pot ajuta sa previi aceste probleme.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • 1The influence of selected ingredients of dietary supplements on skin condition, iunie 2014, Advances in Dermatology and Allergology, autori: Barbara Szyszkowska, Celina Łepecka-Klusek, Katarzyna Kozłowicz, Iwona Jazienicka, Dorota Krasowska.
  • 2Diet and acne: a review of the evidence, martie 2009, International Journal of Dermatology, autori: Elsa H. Spencer, Hope R. Ferdowsian, Neal D. Barnard.
  • 3Effect of a nutritional supplement on hair loss in women, martie 2015, Journal of Cosmetic Dermatology, autori: Le Floc'h C, Cheniti A, Connétable S, Piccardi N, Vincenzi C, Tosti A.
  • 4A 3-month, randomized, double-blind, placebo-controlled study evaluating the ability of an extra-strength marine protein supplement to promote hair growth and decrease shedding in women with self-perceived thinning hair, martie 2015, Dermatology Research and Practice, autor Ablon G.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0