6 alimente cu efect anti-aging

Noptile pierdute, oboseala si stresul se "citesc" pe fata foarte usor si duc la o imbatranire prematura a tenului. La fel si obiceiul de a adormi fara demachiere in prealabil, aplicarea produselor de ingrijire printr-un masaj prea accentuat sau consumul de lactate, zahar si carbohidrati in exces.

Lactatele pot cauza inflamatii, pot afecta productia naturala de colagen si favorizeaza aparitia acneei chiar si la adulti, precum si alte probleme inflamatorii difuze, daca exista genetic intoleranta la lactoza. Consumul de alcool seara tarziu produce riduri premature, iar pofta de pizza la intoarcerea de la club poate face ca fata ta sa arate la trezire de parca ai fi dormit 20 de ani si procesul de imbatranire a mers mai departe in timpul somnului.

Ca sa poti avea o fata care isi mentine tineretea, adica elasticitatea pielii, culoarea sanatoasa si finetea ori supletea, este important sa ai o alimentatie sanatoasa. Oamenii de stiinta spun ca exista alimente sanatoase care au efect anti-aging prelungit.

Citeste si De ce ne imbatraneste pielea?

Uleiul de masline extra-virgin

Nu este degeaba folosit cu succes in dieta mediteraneana! Are efect anti-inflamator asupra pielii, iar consumul lui te ajuta chiar sa micsorezi timpul de vindecare a ranilor sau arsurilor. Asupra chipului are, prin urmare, un efect revigorant, contribuind la senzatia de reintinerire atat de dorita.

Semintele de rodie

Rodiile sunt fructe bogate in vitamina C, care lupta impotriva radicalilor liberi, cauzatori de cearcane si riduri. Extractul de rodie este folosit si pentru protectia UV. In plus, contine o substanta numita antocianina care creste productia de colagen.

Ardeiul gras

Ardeii contin si ei vitamina C din belsug, mai ales daca sunt foarte bine copti. Ideali pentru consumul in salate, cruzi, ei contribuie la productia de colagen si la protectia impotriva actiunii negative a razelor solare.

Siropul de artar

E drept ca are si un continut ridicat de zahar, insa, daca il consumi in cantitati mici, beneficiezi de actiunea antioxidantilor si de proprietatile sale antiinflamatoare.

Pepenele rosu

Te ajuta prin continutul de licopen, un puternic antioxidant care lupta impotriva radicalilor liberi. Contribuie la reducerea inflamatiilor si unde mai pui ca e prietenos si cu silueta. E adevarat ca, daca nu ai pepene proaspat, il gasesti sub forma de sucuri sau sorbet. E bine sa tii minte, in orice caz, ca fiecare felie de pepene consumata contribuie la mentinerea tenului frumos.

Frunzoase (diferite tipuri de legume cu frunze verzi)

Salata verde, rucola, valeriana, spanacul, untisorul, leurda, frunzele de praz sau kale – toate acestea contin luteina, care mentine nivelul de hidratare al pielii si lupta impotriva ridurilor. Mai mult, studiile arata ca o salata verde consumata zilnic, chiar la fiecare masa, te ajuta sa scazi riscul de a dezvolta cancer de piele.

Spanacul este un bun aliment care hidrateaza si este bogat in antioxidanti, care ajuta la oxigenarea tesuturilor din tot corpul. In plus, spanacul este o sursa buna de vitamine, precum vitaminele A, C, E si K, de magneziu, de fier si de luteina. Pentru ca are un continut mare de vitamina C, aceasta leguma sporeste productia de colagen, pentru a mentine pielea ferma si catifelata.

Avocado

Este un fruct bogat in acizi grasi esentiali, care lupta contra inflamatiei din corp si care contribuie la o piele supla si catifelata. Totodata, avocado contine numerosi nutrienti esentiali care pot preveni efectele negative ale procesului de imbatranire. printre care se afla complexul de vitamine B, vitaminele K, C, E si A si potasiul.

Un studiu clinic a aratat ca, de fapt, concentratia de carotenoide din piele este in mod direct asociata cu aportul sau cantitatea de fructe si legume. In plus, biodisponibilitatea mare a luteinei si a zeaxantinei din avocado ar putea sa ajute la protejarea pielii impotriva daunelor produse de radiatiile ultraviolete (UV), cat si de radiatiile vizibile1. Mai multe studii preclinice sugereaza si ca anumite componente din avocado ar putea proteja sanatatea pielii, grabind vindecarea ranilor si reducand daunele radiatiilor UV.

Afine

Sunt fructe bogate in vitaminele A si C, insa micutele afine mai contin si un antioxidant care lupta contra imbatranirii, numit antocian (mai intalnesti aceste termen si cu pluralul antocianine). Este vorba de un pigment care le da afinelor acea culoare frumoasa de albastru. Acesti antioxidanti puternici pot sa protejeze pielea impotriva daunelor produse din cauza soarelui, stresului si a poluarii, moderand raspunsul inflamator si prevenind pierderea colagenului2.

Nucile sau fructele cu coaja lemnoasa

Multe tipuri de nuci, in special migdalele, sunt o sursa extraordinara de vitamina E, care poate sa ajute la repararea tesuturilor din care e alcatuita pielea, retin umezeala (hidratarea) in piele si protejeaza pielea de radiatiile UV. Nucile romanesti contin chiar acizi grasi Omega 3 cu proprietati antiinflamatoare, care pot sa ajute in mai multe sensuri:

  • Omega 3 intaresc membranele celulelor din piele
  • protejeaza impotriva daunelor razelor soarelui
  • ofera pielii o stralucire aparte, mentinand astfel bariera naturala a acesteia.

 

Bibliografie:

  • 1"Hass Avocado Composition and Potential Health Effects", 2013, Critical reviews in food science and nutrition; Mark L. Dreher, Adrienne J. Davenport.
  • 2"Blueberry consumption prevents loss of collagen in bone matrix and inhibits senescence pathways in osteoblastic cells.", 2013, in Age (Dordrecht); Zhang J, Lazarenko OP, Blackburn ML, Badger TM, Ronis MJ, Chen JR.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0