Top 6 obiceiuri pe care sa le pui in aplicare seara, pentru a slabi rapid

Vrei sa slabesti cateva kilograme, insa nu te tenteaza gandul unei diete drastice? Ei bine, poti reusi daca adopti cateva obiceiuri aparent banale, pe care le vei pune in aplicare seara de seara.

1. Mananaca o gustare seara – daca iei cina la ora 5-6 si te culci la 12, e normal sa ti se faca foame. Probabil ca te tenteaza ideea de a te culca cu stomacul gol, insa nu este deloc intelept. Mai degraba, mananca o gustare usoara, care sa fie digerata rapid, si sa iti potoleasca foamea.

Poti alege un iaurt grecesc, cativa crackersi din cereale integrale, dar si popocorn preparat de tine, acasa. Daca te culci infometata, creste riscul ca dimineata sa ai un mic dejun copios, dar si hipercaloric.

2. Fa un antrenament cu greutati seara – cand faci un antrenament intens, rata metabolica este accelerata si va ramane asa timp de aproximativ 16 ore. Asadar, poti alege sa faci un antrenament cu greutati seara. Acest lucru nu este insa indicat daca ai probleme cu somnul, intrucat ti le poate accentua.

3. Practica yoga inainte de culcare – daca un antrenament prea solicitant iti afecteaza calitatea somnului, alege yoga. Posturile de yoga detensioneaza corpul, relaxandu-te si ajutandu-te sa te pregatesti de culcare. Totodata, meditatia, care face parte din practica yoga, te ajuta sa combati stresul.

Practicand yoga in fiecare seara, la culcare, vei reusi sa mentii stresul sub control. Unul dintre principalii inamici ai siluetei tale este mancatul compulsiv pe fond de stres, asa ca e indicat sa folosesti yoga pentru a renunta la obiceiurile alimentare nesanatoase.

4. Scrie in jurnal – fa-ti un jurnal in care sa scrii in fiecare seara, inainte de culcare, tot ce ai mancat pe parcursul zilei. Calculeaza caloriile consumate si scrie gandurile pe care le ai cu privire la constatarile facute. Daca ai depasit caloriile permise scrie sentimentele pe care le ai cu privire la asta, iar daca te-ai incadrat in caloriile recomandate de dieta pe care o tii, descrie starea pe care o ai constatand acest lucru.

5. Pregateste-ti mesele pentru a doua zi – de multe ori mancam mai mult sau mai nesanatos decat ne-am dori din cauza ca amanam mesele si nu suntem pregatiti cu variante sanatoase, iar astfel ajungem sa mancam preparate de tip fast-food, snacks-uri hipercalorice ori sandvisuri pline de sosuri deloc sanatoase.

Fa-ti un obicei din a pregati in avans mesele pentru a doua zi. Pentru micul dejun, fa-ti un sandvis sau pregateste o budinca de chia cu lapte de cocos, pe care o vei lasa peste noapte in frigider. La masa de pranz poti avea o portie de paste integrale cu sos rosu, pe care le poti gati de seara si le poti pune intr-un recipient care se inchide ermetic. Cina o poti pregati a doua zi, cand vii de la serviciu.

Nu uita sa pui in pachetul pentru a doua zi un fruct, dar si un iaurt si o mana de migdale sau nuci, pentru a avea gustari sanatoase la indemana, care sa iti potoleasca foamea intre mesele principale ale zilei.

6. Bea un ceai de musetel – o ceasca de musetel ridica nivelul de glicina din organism. Glicina este un neurotransmitator care relaxeaza corpul si linisteste mintea, actionand precum un sedativ usor. Asadar, te ajuta sa adormi. Mai mult decat atat, insa, musetelul este asociat cu mentinerea glucozei din sange (glicemiei) sub control, ceea ce inseamna ca te poate ajuta sa slabesti.

Indiferent de lucrurile pe care le faci seara pentru a slabi, daca eforturile nu sunt continuate si a doua zi, totul e in zadar. Asadar, este important sa adopti un stil de viata sanatos si echilibrat, pentru a te mentine la greutatea dorita.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0