Top 5 alimente care te ajută să slăbești

Vrei să slăbești sau să îți menții greutatea după o dietă? Iată ce alimente sănătoase trebuie să mănânci zilnic.

1. Apa plată sau minerală, ceai neîndulcit din plante aromate: 0 Cal / 100 g

Nu te lăsa păcălit de ceaiurile din comerţ - au mult zahăr, la fel ca şi sucurile „de fructe”.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru a da gust dulce ceaiului fără zahăr sau îndulcitori, foloseşte bucăţi de lemn dulce

Prepară-ţi apă fructată pentru un gust deosebit - lasă de cu seară la macerat câteva felii din fructele preferate.

2. Legume verzi proaspete: salată verde, broccoli, varză, dovlecei, andive, spanac, rucola, fasole verde, etc ... 25 Cal / 100 g

Caloric vorbind, 400 g de legume verzi reprezintă echivalentul a 20 g de ciocolată, adică a 100 de calorii!

Datorită volumului mare de fibre şi cantităţii crescute de apă, sunt cele mai bune prietene ale unei siluete de invidiat.

Au mai multe vitamine şi minerale decât fructele, scad absorbţia grăsimilor din carne şi brânză şi cresc senzaţia de saţietate.

3. Lactate moi degresate (<3% grăsime) - iaurt, lapte, brânză proaspătă : aproximativ 50 Cal / 100 g

O porţie de 100 calorii înseamnă un pahar de lapte de 200 ml sau o cutie de iaurt ori brânzică de 150 g.

Lactatele degresate sunt o sursă bună de proteine şi calciu, care oferă o senzaţie durabilă de saţietate.

Lactatele consumate între mese au proprietatea de a calma rapid foamea.

4. Cereale integrale, Leguminoase, Boabe : orez, paste integrale, fasole boabe, mazăre, năut, linte, soia : 100 Cal / 100 g fierte

Alege cerealele integrale fără adaos de zahăr, miere sau ciocolată la micul dejun, alături de lactate degresate, fructe şi seminţe pentru un început de zi plin de energie. Atentie la cantitate – cântăreşte  30 g uscate pentru porţia de 100 Calorii

Orezul, pastele integrale şi leguminoasele boabe sunt surse bune de proteine şi fibre, potrivite să fie servite la prânz, cu legume.

5. Carne slabă – peşte, pui, curcan, muşchi slab – fără grăsime ori piele : max. 200 Cal/ 100 g gătită

Carnea de porc cu grăsime şi carnea de pui cu piele sunt la fel de rele pentru organism şi siluetă.

Alegeţi carnea slabă, macră, îndepărtaţi toată grăsimea vizibilă înainte de gătire, nu gătiţi carnea împreună cu legumele

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Serviţi carne roşie de maxim 2 ori/ săpt şi peşte gras bogat în grăsimi omega 3 de minim 2 ori/ săpt alături de legume proaspete.

Alte alimente care te ajuta sa slabesti

Atunci cand vrei sa slabesti, incearca sa incluzi in dieta ta cat mai multe alimente satioase, cu un continut bogat de fibre si de proteine, precum cele de mai jos:

  • Ouale intregi - sunt considerate cele mai bune alimente pe care le poti manca daca trebuie sa slabesti;
  • Legumele frunzoase, precum kale, spanac, mangold (numit si sfecla elvetiana) si altele de acest gen; acestea au mai multe proprietati care le fac perfecte pentru a fi incluse intr-un regim de slabit.
  • Somonul - pestele gras este incredibil sa sanatos. Somonul contine proteine de calitate, grasimi sanatoase si totodata contine nutrienti importanti, iar unii dintre acestia ajuta metabolismul sa functioneze intr-un mod optim.
  • Legumele crucifere - aceasta familie include: broccoli, conopida, varza si varza de Bruxelles. O combinatie de proteine, fibre si putine calorii face ca legumele crucifere sa fie alimentele perfecte pe care le poti include in dieta ta daca vrei sa slabesti.
  • Cartofii fierti - au mai multe proprietati care ii fac alimentul perfect atat pentru scaderea in greutate, cat si pentru o sanatate la cote maxime. Sunt bogati in potasiu, un nutrient de care avem nevoie si care joaca un rol important in controlul tensiunii arteriale.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0