Sunt bune pastele pentru dieta?

Este posibil ca pastele sa fi castigat o reputatie proasta. Noi cercetari sugereaza ca pastele - in special fideaua (in acest studiu) - ar putea, de fapt, sa va ajute sa slabiti.

patele ne ajuta sa slabim

Consumul moderat de paste poate fi legat de sansele mai mici de a dezvolta obezitate generala si abdominala, au concluzionat cercetatorii dupa ce au analizat date de la mii de italieni.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

”Datele noastre arata ca savurarea pastelor in functie de nevoile individuale contribuie la un indice de masa corporala mai sanatos, o circumferinta a taliei mai mica si un raport talie-sold mai bun,” sustine George Pounis, primul autor al studiului. 

Cercetarile anterioare au sustinut beneficiile dietei mediteraneene asupra sanatatii inimii, care este mai degraba un mod de a manca, si nu un plan specific de mese. Aceasta pune accentul pe fructe, legume, cereale, fasole, mazare si ulei de masline pe langa peste si carne de pasare. 

Totusi, se stia foarte putin despre cum pastele - de asemenea, un produs principal al regiunii mediteraneene - afecteaza sanatatea, au sustinut cercetatorii din spatele noului studiu. Ei considera ca aceasta descoperire umple acel gol.

”Consumul de paste, contrar parerilor multora, nu este asociat cu o crestere in greutate, ci dimpotriva,” a adaugat Pounis intr-un comunicat de presa al revistei.

In ultimii ani, multi oameni au exclus din alimentatie spaghetele, fideaua si alte tipuri de paste, de teama ca s-ar putea ingrasa. Ar putea fi posibil ca noul studiu sa-i faca pe americani si pe altii sa-si revizuiasca parerile.

Pounis si colegii sai de la IRCCS Neuromed din Pozzilli, Italia, au analizat rezultatele a doua studii de amploare care au implicat mai mult de 23.000 de italieni. Unul a fost Proiectul Moli-Sani, care a inclus cetatenii din regiunea Molise - aflata putin mai jos de jumatatea centrala a Italiei. Celalalt a fost Italian Nutrition and Health Survey (Sondajul nutritiei si sanatatii italienilor), care studiaza obiceiurile alimentare din toate regiunile Italiei. 

Cercetatorii nu au mentionat cate paste puteti manca fara sa va ingrasati. De fapt, exagerarea a fost asociata cu cresterea in greutate.

”Populatia obeza era mai in varsta si avea un statut socioeconomic inferior, avea circumferinta taliei si a soldurilor si raportul talie-sold mai mari si consuma mai multe paste (grame pe zi) decat participantii cu o greutate normala sau supraponderali”, au scris autoarea principala Licia Iacoviello si colegii sai, conform CNN.

Totusi, in lumina acestei cercetari, persoanele care incearca sa scada in greutate nu ar trebui sa excluda pastele, a spus Iacoviello, sefa laboratorului de epidemiologie moleculara si nutritionala din cadrul Institutului Neuromed.

”Vorbim despre o componenta fundamentala a traditiei italiene mediteraneene si nu exista niciun motiv sa renuntam la ele”, a mai spus Iacoviello. Ea a adaugat ca dieta mediteraneana, consumata cu moderatie si incluzand pastele, ”este buna pentru sanatate”.

Cum sa consumati paste fara sa va ingrasati

Atunci cand vorbim despre paste, este important si modul in care le consumam, nu numai cantitatea sau ora la care le servim.

Iata cum ar trebui sa consumam pastele pentru a ne mentine silueta:

  • Pastele pot fi consumate sub forma de salata rece, alaturi de ingrediente precum tonul, porumbul, fasolea sau rosiile.
  • Pastele cu sos rosu pot fi consumate cu piper cayenne pentru accelerarea metabolismului si stimularea arderilor calorice.
  • Pastele pot fi gatite in putin ulei de masline in loc de unt.
  • Se recomanda alegerea unor paste integrale in locul celor clasice.
  • Pastele vor fi aromatizate cu condimente si mirodenii, nu cu sosuri nesanatoase.
  • Pastele vor fi consumate pe post de pranz, nu la o cina tarzie.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0