Semințele de dovleac - beneficii, proprietăți, rețete

În sezonul dovleacului, putem să ne delectăm și cu semințele acestuia, pline de nutrienți și beneficii pentru organism.

Semințele de dovleac sunt semințe verzi comestibile, de formă ovală și plată. Nu ar trebui să fie aruncate atunci când sunt scoase din interiorul unui dovleac. Semințele pot fi curățate și coapte, fie simple, fie cu alte condimente, pentru o gustare delicioasă dar și nutritivă.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Beneficiile nutritive ale semințelor de dovleac

Semințele de dovleac conțin o mulțime de nutrienți benefici pentru sănătate. La fel ca nucile, semințele de dovleac sunt o sursă excelentă de proteine ​​și grăsimi nesaturate, inclusiv Omega-3. De asemenea, conțin o gamă largă de minerale, inclusiv: fier, seleniu, calciu, vitamine B și beta-caroten, pe care organismul le transformă în vitamina A.

Mineralele regăsite în cea mai mare pondere în semințele de dovleac magneziul și zincul. O lingură de semințe de dovleac oferă aproape 1 mg zinc, iar cantitatea zilnică recomandată este de 9,5 mg pentru bărbați și 7 mg pentru femei. De asemenea, o lingură conține 40 mg magneziu, o sursă importanță ținând cont de cantitatea zilnică recomandată de 300 mg pentru bărbați și 270 mg pentru femei.

Semințele de dovleac pentru hipertensiunea arterială

Fiind o sursă excelentă de magneziu, semințele de dovleac pot ajuta la reglarea tensiunii arteriale, ca parte a unei diete sănătoase. Însă este nevoie de mai multe cercetări cu privire la rolul pe care îl joacă magneziul în acest domeniu. De asemenea, conținutul de Omega 3 ajută la scăderea inflamației și susține sănătatea cardiovasculară. 

Semințele de dovleac pentru sistemul cardiovascular

Semințele de dovleac sunt o sursă bună de grăsimi nesaturate, inclusiv acidul alfa-linolenic (ALA), un tip de Omega 3. Există dovezi științifice1 potrivit cărora consumul de semințe de dovleac, ar putea fi benefic pentru inimă și prevenirea bolilor cardiovasculare, din cauza conținutului lor de ALA.

Semințele de dovleac pentru diabet

Un studiu2 realizat în 2011 a descoperit că semințele de dovleac, împreună cu semințele de in, pot fi un real ajutor ajutor în prevenirea complicațiilor diabetice, cum ar fi nivelul ridicat de colesterol. De asemenea, semințele de dovleac conțin proprietăți hipoglicemice, care ar putea ajuta persoanele cu diabet să gestioneze mai bine nivelul glucozei din sânge.

Semințele de dovleac pentru insomnie

Magneziul este necesar pentru reglarea normală a somnului. Astfel, consumul de semințe de dovleac, care sunt o sursă bună de magneziu, poate ajuta la îmbunătățirea somnului.

Semințele de dovleac pentru sănătatea vezicii urinare

Un studiu3 din 2014 a descoperit că uleiul din semințe de dovleac poate avea potențialul de a preveni sau trata tulburările urinare, în special afecțiunea vezicii urinare hiperactive. Această boală se caracterizează prin inflamarea vezicii urinare care duce la nevoia frecventă de a elimina urina. Mai este însă nevoie de mai multe cercetări în acest domeniu.

Semințele de dovleac pentru prevenirea cancerului

Nu există un singur tratament sau un aliment miraculos care să prevină cancerul. În plus, anumiți factori de risc pentru cancer nu au legătură cu dieta, cum ar fi factorii ereditari sau mediul poluant.

Însă există dovezi științifice care dovedesc cum consumul unei diete sănătoase poate reduce riscul de cancer. Cercetătorii britanici4 au descoperit că 6,3% dintre cazurile de cancer pot fi atribuite obezității, deci unei diete nesănătoase. Semințele de dovleac sunt o sursă bună de antioxidanți, care pot ajuta la eliminarea radicalilor liberi care deteriorează celulele. 

Rețete cu semințe de dovleac

Poți presăra semințele de dovleac coapte pest aproape orice salată sau prăjitură. Dimineața, încearcă un bol de ovăz și lapte (poate fi lapte vegetal), fructe proaspete și o lingură de semințe de dovleac. Diferența între texturi va fi o experiență plăcută, iar nutrienții te vor revitaliza pentru întreaga zi.

Încearcă o salată cu semințe de dovleac formată din frunze de rucola, roșii coapte, morcov ras sau tăiat bețișoare, ceapă roșie și o lingură de semințe de dovleac zdrobite. Pentru dressing, nu alege unul deja preparat în comerț, poate conține prea mult zahăr și grăsimi saturate. Poți pregăti un dressing simplu din ulei de măsline, zeama de la o jumătate de lămâie, sare, piper și oregano uscat. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Alimentația sănătoasă nu trebuie să fie fadă sau greu de urmat. Încearcă să adaugi cât mai multe alimente proaspete, nuci și semințe dietei în fiecare zi. În același timp, poți renunța la gustările pline de zahăr cu ajutorul câtorva semințe de dovleac. Adresează-te medicului înainte să adaugi în dietă un sumpliment alimentar din plante, întrucât ar putea reacționa cu alte medicamente.



 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  1. Studiul ”Alpha-linolenic acid and cardiovascular diseases.”, publicat în The Journal of Nutrition, Health and Aging, în 2001, autor Lanzmann-Petithory D.
  2. Studiul ”Antidiabetic effect of flax and pumpkin seed mixture powder: effect on hyperlipidemia and antioxidant status in alloxan diabetic rats.”, publicat în Journal of Diabetes and its Complications, în 2011, autori: Makni M., Fetoui H., Gargouri N.K., Garoui el M., Zeghal N.
  3. Studiul ”Pumpkin Seed Oil Extracted From Cucurbita maxima Improves Urinary Disorder in Human Overactive Bladder”, publicat în Journal of Traditional and Complementary Medicine, în 2014, autori: Mie Nishimura, Tatsuya Ohkawara, Hiroji Sato, Hiroshi Takeda, Jun Nishihira.
  4. Studiul ”The fraction of cancer attributable to modifiable risk factors in England, Wales, Scotland, Northern Ireland, and the United Kingdom în 2015”, publicat în British Journal of Cancer, în 2018, autori: Brown KF, Rumgay H, Dunlop C, et al.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0