Top 10 sfaturi pentru alimentatia in dermatita atopica

Dermatita atopica, cunoscuta in popor sub denumirea de eczema, este o afectiunea care determina aparitia unei iritatii la nivel cutanat. Aceasta boala inflamatorie a pielii apare din cauze necunoscute, insa oamenii de stiinta banuiesc ca inflamatia din organism ar putea juca un rol in declansarea eczemei la nivel cutanat. Si unele alergii alimentare pot fi responsabile pentru aparitia eczemei pe piele.

Daca inflamatia din organism favorizeaza aparitia dermatitei atopice, pacientul ar trebui sa adopte o dieta antiinflamatorie pentru reducerea simptomelor dermatitei. O serie de alimente din dieta moderna au efect inflamator, ceea ce inseamna ca pot favoriza dermatita atopica.

Nu exista un regim standard pentru pacientul cu dermatita atopica, insa exista cateva recomandari care i-ar putea ameliora sau preveni manifestarile cutanate.

Iata mai jos 10 sfaturi pe care este bine sa le respecti in ceea ce priveste regimul alimentar, daca suferi de dermatita atopica (eczema):

Ce alimente sunt recomandate pacientului cu dermatita atopica

Alimentele cu proprietati antiinflamatoare sunt recomandate in cazul diagnosticului de dermatita atopica. Iata ce alimente poti introduce in dieta ta pentru a ameliora dermatita:

1. Alege pestele gras (ideal ar fi sa mananci doua portii de peste gras pe saptamana) – Acest tip de peste contine acizi grasi Omega 3 din belsug, iar despre ei se stie ca lupta cu inflamatia din organism. Tipurile de peste cu o concentratie mare de Omega 3 sunt: somonul, tonul, macroul, sardinele si heringul.

2. Alege alimentele bogate in probiotice – Probioticele sunt bacterii bune, care contribuie la mentinerea sanatatii intestinale. Alimente bogate in probiotice sunt cele fermentate, precum iaurtul, chefirul, varza murata sau castravetii murati.

3. Include pe lista de cumparaturi si alimentele bogate in antioxidanti – Unii antioxidanti precum flavonoidele combat inflamatia. Surse bogate in antioxidanti sunt fructele si legumele. Asigura-te ca din dieta ta fac parte acestea – ideal ar fi sa consumam pana la 5 portii de fructe si legume pe zi.

4. Opteaza pentru alimentele bogate in quercetina – Quercitina (numita uneori si quercitin) este un flavonoid din plante. Ea este cea care le da florilor, fructelor si legumelor o culoare puternica. Totodata, este un antioxidant puternic si un antihistaminic la fel de puternic. Asta inseamna ca, de fapt, quercitina poate reduce inflamatia si poate reduce nivelul histaminei din organism.

Este important sa incluzi in regimul tau alimente bogate in quercitina, cum ar fi: merele, afinele, ciresele, broccoli, spanacul, varza kale.

Ce alimente ar trebui evitate de pacientul cu dermatita atopica

Consumul unor alimente nu cauzeaza dermatita atopica, insa el poate determina aparitia eruptiei cutanate la pacientul care sufera deja de aceasta afectiune.

Pentru a-ti da seama ce anume iti declanseaza acutizarea dermatitei atopice, poti incerca dieta prin eliminare. Aceasta dieta presupune eliminarea temporara a unor grupuri de alimente si observarea reactiilor organismului in urma eliminarii lor. Daca observi ca anumite alimente iti declanseaza eczema, ar trebui sa le eviti sau sa le consumi rar, in cantitati limitate.

Iata ce alimente pot cauza declansarea eruptiei cutanate specifice dermatitei atopice:

5. Nu manca produse lactate – Daca suferi de alergie la lapte, e posibil ca produsele lactate sa declanseze si simptomatologia dermatitei atopice. Daca renunti la consumul de lapte si de produse lactate, discuta neaparat cu medicul tau, intrucat este posibil sa fie nevoie de o sursa care sa inlocuiasca nutrientii din produsele lactate - mai ales calciul.

6. Evita alimentele bogate in zahar – Si dulciurile pot fi responsabile pentru aparitia eczemei. Asta pentru ca zaharul determina o crestere rapida a glicemiei (nivelului de zahar din sange), ceea ce produce inflamatie in corp. Evita, asadar, prajiturile, sucurile, precum si orice alt aliment care contine zahar.

7. Spune "Nu" alimentelor procesate – Alimentele procesate contin si ingrediente nesanatoase, precum conservanti si potentiatori de aroma, care pot fi daunatoare organismului. Asadar, acestea pot cauza un puseu al dermatitei atopice.

8. Stai departe de grasimile nesanatoase ("rele") – Alimentele prajite si cele de tip fast food sunt bogate in grasimi nesanatoase, care pot declansa, de asemenea, procesul inflamator din organism. Aceste alimente sunt, in general, nesanatoase asa ca iti vei face un bine eliminandu-le definitiv din dieta ta.

9. Invata sa intelegi ce iti transmite organismul In acest fel, iti va fi mai usor sa depistezi mecanismul de declansare a dermatitei atopice. Odata ce intelegi cum si cand apare eczema, vei putea sa concepi o strategie pentru evitarea acesteia. Desigur, este importanta si relatia cu medicul tau.

10. Adopta o dieta sanatoasa – Dieta sanatoasa este un aliat nu numai pentru combaterea simptomelor dermatitei atopice, ci pentru binele organismului tau. Mananca fructe, legume, proteine de calitate, grasimi sanatoase si nu uita de alimentele bogate in acizii grasi esentiali Omega 3. Bea ceaiuri, renunta la sucurile indulcite cu zahar si limiteaza consumul de bauturi ce contin cofeina si limiteaza si consumul de alcool.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0