Mic dejun bogat in proteine: 7 idei gustoase

Nutritionistii recomanda consumul de proteine la micul dejun intrucat un mic dejun proteic scade pofta de dulce si dorinta de a servi gustari pe tot parcursul zilei.

Proteinele asigura senzatia de satietatea pentru cateva ore bune si reduc nevoia de a consuma gustari nesanatoase intre mesele principale ale zilei.

Idei gustoase si sanatoase de mic dejun proteic

Budinca de quinoa cu coacaze si nuci

Amesteca 1/3 cana de quinoa fiarta cu ¾ cana de iaurt grecesc, ¼ lingurita de esenta de vanilie si 1/8 lingurita de scortisoara. Pune un strat din acest amestec intr-un pahar, apoi creeaza un strat de nuci si coacaze, apoi inca un strat de iaurt cu quinoa si incheie cu nuci si coacaze deasupra.

Acest mic dejun are 328 de calorii si 25 de grame de proteine.

Sandvis cu ou fiert

Prajeste o felie de paine, unge-o cu branza Cottage saraca in grasimi si acoper-o apoi cu un ou fiert feliat. Vei obtine un mic dejun satios, care vine la pachet cu 303 calorii si 25 grame de proteine.

Sandvis cu unt de arahide

Unge doua felii de paine prajita cu cate o lingura de unt de arahide ori de migdale. Vei obtine astfel un aport proteic de 16 grame.

French toast cu scortisoara si iaurt

Inmoaie o felie de paine din faina integrala intr-un ou batut. Gateste painea intr-o tigaie antiaderenta bine incinsa. Dupa ce o lasi un minut pe fiecare parte si te asiguri ca oul este gatit in totalitate, pune felia de paine intr-o farfurie, pudreaz-o cu scortisoara si serveste-o cu ¾ cana de iaurt.

Vei obtine un mic dejun de 266 calorii, care contine 28 de grame de proteine.

 

 

Omleta cu ciuperci si rosii

Bate 4 albusuri de ou cu un galbenus. Pune ouale intr-o tigaie antiaderenta incinsa. Odata ce marginile capata crusta, adauga ½ cana de branza cottage saraca in grasimi, ½ cana de ciuperci feliate si ½ cana de rosii maruntite in centrul omletei. Dupa ce ouale sunt gatite, indoaie omleta la jumatate si ia-o din tigaie.

Acest mic dejun delicios contine 256 de calorii si 36 grame de proteine.

Iaurt cu seminte de in si nuci

Nucile si alunele contin cantitati mari de acizi grasi Omega-3, care sunt extrem de sanatosi pentru inima ta. Amesteca ¾ cana de iaurt grecesc cu 7 nuci maruntite si 2 lingurite de seminte de in. Poti servi iaurtul decorat cu cateva fructe deshidratate pentru o portie de fibre. Acest mic dejun sanatos vine la pachet cu 278 de calorii si 24 de grame de proteine.

Sandvis cu ou ochi si patrunjel

Prajeste o felie de paine din faina integrala cu seminte. Intr-o tigaie antiaderenta prepara un ou ochi fara ulei. Unge felia de paine prajita cu o lingurita de avocado pasat. Adauga peste si oul prajit, pe care il vei asezona cu sare, piper, patrunjel proaspat si, daca doresti, cu ceapa verde. Acest mic dejun nu are mai mult de 226 calorii, insa contine 11 grame de proteine.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0