Ghidul tipurilor de lapte: care este cel potrivit pentru tine?

Lapte de vaca, de capra, de cocos, de migdale? Optezi pentru lapte de provenienta animala sau vegetala? Iata care sunt avantajele si dezavantajele ficarui tip de lapte.

1. Lapte slab sau degresat

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Il gasesti deseori in magazine cu mentiuni speciale pe ambalaj: 0,1% grasime sau continut scazut de grasimi. Acest tip de lapte de provenienta animala are mai putine calorii decat variantele mai grase, dar aproximativ aceeasi cantitate de proteine si calciu. O cana de lapte contine 100 de calorii, 8 grade de proteine, 12 grame de carbohidrati si 30% din necesarul zilnic de calciu.

2. Lapte de vaca cu continut normal de grasimi

Ideal in special pentru femeile insarcinate sau care alapteaza, laptele de vaca este bogat in calciu, vitaminele A si D si favorizeaza absorbtia nutrientilor mai mult decat variantele mai slabe. Este evident mai gras decat laptele degresat, o cana continand aproximativ 150 de calorii si 8 grame de grasimi saturate.

3. Laptele de soia

Desi nu contine lactoza, laptele de soia ofera mai mult calciu decat cel de vaca si contine fier, fibre, proteine si vitamina B. Consumul de lapte de soia este discutat de specialisti din cauza estrogenului prezent in proteinele de soia, care poate fi periculos pentru sanatatea femeilor, daca este consumat in exces.

4. Laptele de migdale

Poate cea mai buna varianta pentru cei care vor sa slabeasca, o cana de lapte de migdale are doar 30 de calorii si 3 grame de carbohidrati. Este insa si mai sarac in proteine, dar compenseaza cu continutul de antioxidanti si vitamina E. Este preferat deseori ca varianta de lapte fara lactoza, fiindca are o aroma placuta si poate fi realizat acasa.

5. Laptele de caju

Mai putin popular la noi in tara, laptele de caju este comparabil cu cel de migdale din punct de vedere al caloriilor si al continutului scazut de proteine. Cel mai interesant factor este insa faptul ca are cu 50% mai mult calciu decat laptele de vaca.

6. Laptele de orez

Laptele de orez este recomandat in strainatate persoanelor alergice la nuci si alune, care nu tolereaza foarte bine laptele de migdale sau de caju. Este insa destul de bogat in zahar si carbohidrati: 10 grame de zahar si 25 de grame de carbohidrati intr-o cana.

7. Laptele de cocos

Este o sursa importanta de calciu, vitaminele D si B. Este mai placut la gust decat alte variante de lapte vegetal, dar mare atentie cand il cumparati: poate contine zahar adaugat! De asemenea, are mai multe grasimi saturate (mai putin sanatoase) decat laptele de migdale.

8. Laptele de capra

O varianta mai grasa si mai hranitoare de lapte de provenienta animala. Persoanele care consuma lapte de capra au in general mai putin probleme digestive si mai putine alergii, fiindca laptele este mai putin procesat decat cel de vaca. Este bogat in calciu si este o sursa importanta de proteine.

9. Laptele de alune /arahide

Bauturile vegetala din alune reprezinta o alternativa gustoasa, insa trebuie evitat de catre cei cu alergie la alune, evident. Nu contine gluten si lactoza, insa de regula este fabricat dintr-un procent de alune perfect pisate si omogenizate in ulei de floarea soarelui, apa si putina sare, In aceste conditii,  este destul decaloric- 100 ml continand aproape 300 kCal. merita insa pentru a completa o cafea rece, cu gheata sau o ciocolata calda.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0