Exerciții fizice de început pentru supraponderalii sedentari

Practicarea unor activități fizice regulate este un pas dificil pentru oricine, dar poate fi cu atât mai greu pentru persoanele supraponderale. Obstacolele sunt multe la număr: lipsa rezistenței la efort și a mobilității, dar și a programelor personalizate din sălile de sport. Toate acestea pot duce la scăderea voinței de a persevera. 

Cu toate acestea, dacă te confrunți cu mai multe kilograme în plus, exercițiul fizic este deosebit de important. Antrenamentele regulate te pot ajuta să slăbești, să îți îmbunătățești stima de sine și bunăstarea psihică. De asemenea, sportul este o măsură de prevenție a anumitor afecțiuni cauzate de excesul în greutate, precum diabetul, depresia sau bolile cardiovasculare. Primul pas este cel mai important.

Așadar, înainte de a te apuca de sport este recomandat să alegi o activitate care să-ți facă plăcere. Poate fi vorba de un tip de sport sau de ceva foarte simplu, precum o plimbare zilnică în parc alături de cățel, plimbare care, în timp, se poate transforma în alergare. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Următorul pas este să te asiguri că activitatea aleasă nu îți poate aduce riscuri de sănătate. Este recomandat să te consulți cu medicul în privința opțiunilor de sport, în așa fel încât să poți începe noua rutină în siguranță. Este posibil să ai nevoie de suplimente alimentare, precum glucozamină sau colagen sau se pot impune anumite restricții de care trebuie să ții cont. 

Nu în ultimul rând, echipamentul de sport este extrem de important. Investește în haine sport confortabile, pentru a nu întâmpina niciun disconfort în timpul exercițiilor. Încălțămintea este la fel de importantă, mai ales dacă îți propui să ieși la alergat sau să practici antrenamente tip cardio, pentru că o talpă cu tehnologie va atenua impactul cu solul și îți va proteja articulațiile și tendoanele. 

Mai jos, regăsești câteva dintre cele mai utile forme de antrenament fizic pentru persoanele supraponderale.

Mersul alert

Mersul în pas alert sau speedwalking-ul nu pare a fi un sport în sine, dar, de fapt, este o formă de exercițiu fizic foarte bun, mai ales pentru persoanele supraponderale. Mai mult, în anumite cazuri, poate avea beneficii egale cu cele ale alergatului. Dacă scopul tău este să reușești să alergi, mersul alert este cea mai bună metodă de a-ți clădi rezistența necesară pentru a putea ajunge să alergi fără probleme. În plus, mersul alert este o formă de exercițiu cu impact redus, ajută la îmbunătățirea forței musculare periferice, precum și a mobilității, și susține performanța cognitivă. Este alegerea perfectă pentru un corp și o minte sănătoasă. 

Poți începe cu o rutină de 10-15 minute pe zi și crește numărul de minute pe măsură ce dezvolți rezistență la efort. 

Gimnastica în apă 

Gimnastica în apă sau aqua gym este o formă de antrenament potrivită, în special, persoanelor care au dureri de articulații și încheieturi și dificultate în mișcări. În plus, există numeroase variante (și intervale orare) disponibile la bazinele din oraș. Dacă îți faci griji în privința efortului susținut pe parcursul unei ore întregi de antrenament, este bine să știi că gimnastica în apă nu presupune exerciții dificile, și, de obicei, există clase pentru începători, intermediari și avansați, deci ai libertarea să alegi gradul de dificultate potrivit pentru tine. Cel mai important - rezultatele nu vor întârzia să apară, în ciuda efortului aparent redus ca intensitate.

Antrenamentele de forță

Poate părea o provocare, dar antrenamentele de forță au o serie de beneficii speciale pentru persoanele supraponderale. Exercițiile cu greutăți ajută la corectarea posturii, accelerarea metabolismului și întărirea ligamentelor și tendoanelor. 

Un alt avantaj constă în faptul că poți face aceste exerciții din confortul casei tale, dar este important să urmezi instrucțiunile unui antrenor, pentru a le putea efectua corect - aspect foarte important, deoarece exercițiile executate greșit pot accentua anumite probleme de sănătate, în loc să le remedieze.

Ajutorul unui antrenor personal este, în acest caz, esențial, pentru că îți poate construi o rutină personalizată, ținând cont de greutatea și de problemele tale de sănătate. 

Yoga, tai chi sau pilates

Exercițiile pentru minte și corp (mind-body exercises) au devenit mult mai accesibile publicului larg, prin creșterea numărului de instructori și de cursuri disponibile atât online, cât și în sălile de sport. Yoga, tai chi sau pilates sunt trei asemenea variante de sport, care pot fi foarte utile pentru persoanele supraponderale, pentru că ajută la îmbunătățirea echilibrului, a mobilității și a rezistenței, dar, în același timp, oferă relaxare și stare de bine. Acest lucru se datorează controlului respirației, unul dintre elementele fundamentale ale acestor tipuri de activități.   

Dacă problemele de echilibru te împiedică să urmezi un antrenament de yoga sau pilates, poți începe cu tai chi, care se axează pe mișcări fluide și lente, ce îți pot îmbunătăți suficient de mult echilibrul încât să poți continua cu yoga. În plus, tai chi încorporează și elemente de meditație care ajută la eliberarea minții și corpului de stres și îmbunătățesc calitatea somnului. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Very Well Fit - How to Start a Workout Routine If You're Overweight
www.verywellfit.com/best-workouts-if-youre-overweight-3495993 
Healthline - How Sedentary Obese People Can Ease Into Regular Exercise
www.healthline.com/health/fitness-exercise/exercise-for-obese-people  

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0