Plimbarile lungi ajuta silueta! Slabeste mergand pe jos regulat!

Exercitiile fizice obisnuite sunt foarte importante pentru a ne da senzatia de bine si pentru a ne mentine in forma, cu mintea si corpul active.

Fiecare om e diferit si nu exista tipuri de sport care sa se potriveasca tuturor, asa ca poti incerca mai multe variante pana identifici acele tipuri de miscare pe care le consideri potrivite pentru tine, care iti produc si placere sau care macar ti se par suportabile. Fara miscare, insa, organismul nu poate functiona la parametri optimi si psihicul are si el de suferit.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exista totusi un tip de miscare pe care ori om sanatos il poate practica, singur sau insotit: mersul pe jos sau plimbarile. Se spune ca mergand 10.000 de pasi pe jos zilnic (aproximativ cinci kilometri) poti sa slabesti pana la o jumatate de kilogram pe saptamana.

Jogging versus plimbare

Plimbarea si alergarea sunt, de fapt, cele mai intalnite forme de miscare. Cei care fac jogging spun ca sunt uimiti de cate avantaje au identificat practicand acet tip de miscare si ca inainte de asta nu constintizau ca au nevoie de asa ceva in viata lor. Daca pentru jogging ai nevoie de pantofi sport speciali, un parc in apropiere sau un traseu potrivit, echipament sportiv care sa iti lase pielea sa respire si sa transpire in mod sanatos, ei bine, pentru plimbari nu ai nevoie decat de chef de miscare si sa te mobilizezi sa iti faci timp. 

Nu strica sa ai si niste incaltari comode, dar pot fi din seria celor pentru petrecerea timpului in aer liber, nu neaparat pentru rezistenta la impactul cu solul. Te poti plimba in aer liber, in parc, dar si in vecinatatea casei, prin oras, in cartiere necunoscute inca sau care iti sunt familiare si te relaxeaza, in zone foarte populate sau zone linistite, in malluri, in piete. Desigur, orice plimbare se poate solda si cu unele cumparaturi sau opriri ocazionale.

Atat joggingul, cat si plimbarile sunt forme de miscare populare, care nu cer multa investitie. Arzi calorii cu ele, dar profiti si de timpul cu tine pentru a te gandi la diverse lucruri ori, dimpotriva, pentru a iti elibera mintea. Plimbarile insa sunt mai usor de practicat, asa ca multi le vor prefera. Nu este nevoie sa faci neaparat de 10.000 de pasi pe zi de la inceput, dar e important sa mergi cat mai mult pe jos. Poti sa folosesti un pedometru daca vrei sa ii numeri sau poti seta trasee care sa iti permita sa faci cu aproximatie numarul de pasi necesari.

 

 

Plimbarea e de preferat pentru multi, intrucat are un impact mai mic asupra oragnismului decat alergarea, in special asupra articulatiilor. Este si mai usor de facut, dar are si ea multe beneficii. Te poate ajuta sa reglezi problemele legate de kilograme in plus, colesterol, tensiune, reduce riscul de diabet si iti imbunatateste starea de spirit. In plus, dupa o plimbare de seara, de exemplu, ai parte de un somn mult mai odihnitor. Destul de multe avantaje, daca te gandesti ca tot ce ai de facut de fapt este sa mergi pe jos.

Bine de stiut!

Daca vrei sa te plimbi seara sau chiar dupa caderea noptii, e bine sa porti haine colorate sau chiar o vesta ori incaltari reflectorizante, pentru a fi vizibil(a) pentru soferi sau oameni care fac jogging ori merg cu bicicleta.

Inainte de o plimbare mai lunga, e folositor sa faci cateva miscari de stretching, pentru a incalzi musculatura si nu incepe in viteza, daca nu ai mai facut de mult asta. Poti incepe cu o plimbare de zece minute, continuand in zilele urmatoare cu plimbari de o jumatate de ora si ajungand la plimbari de o ora ulterior. Iti poti propune sa faci asta de trei pe saptamana.

Daca iti propui o plimbare zilnica, atunci cand nu vei reusi sa iesi o sa consideri ca poti opri intreg demersul. Altfel, setand un minimum de trei pe saptamana, ai mai mari sanse sa reusesti sa le si bifezi. O varianta usoara e sa incepi sa te intorci de la munca pe jos sau macar sa cobori din mijloacele de transport la o oarecare distanta de casa, daca ar fi prea mult sa parcurgi tot drumul pe jos.

Cand diverse intamplari te impiedica sa faci plimbarea propusa, o poti pur si simplu las pe alta-data, nu trebuie sa renunti la obicei doar pentru ca nu ai reusit sa te plimbi atat de des cat ti-ai propus.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nu ar strica sa te plimbi impreuna cu un prieten sau mai multi, nici sa variezi rutele pe care le parcurgi, ca sa nu intri in monotonie si sa te plictisesti. Daca esti mai solitar(a) din fire, anunta pe cineva totusi ce traseu intenionezi sa urmezi, mai ales daca vrei sa iesi seara. O data cu primii pasi, vei porni intr-o calatorie spre o viata mai sanatoasa.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0