Dieta si stilul de viata in sindromul de oboseala cronica

Sindromul de oboseala cronica este, asa cum arata si numele, o boala cronica ce e caracterizata de oboseala extrema care dureaza mai mult de sase luni.

Aceasta oboseala nu poate fi explicata de o afectiune medicala. De fapt, una dintre provocarile mari ale bolii este ca este imposibil de diagnosticat cu ajutorul testelor de laborator. Chiar si asa, unii specialisti cred ca oboseala cronica este inrudita indeaproape cu oboseala suprarenala sau cu o inflamatie la scara larga ce afecteaza intregul corp. Din fericire, dieta si modificarile pe care le faci in stilul de viata te pot ajuta sa reduci sindromul de oboseala cronica.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Renunta la alimentele ce provoaca inflamatia

De vreme ce inflamatia pare sa joace un rol in oboseala cronica, specialistii ne recomanda sa incercam o dieta antiinflamatoare sau sa includem alimente antiinflamatoare in alimentatia noastra, cum ar fi pestele si uleiul de masline. Incearca sa limitezi alimentele ce contribuie la inflamatia din corp, cum este cazul zaharului, alimentelor prajite si produselor procesate din carne.

Mentine hidratarea corpului

Desi faptul ca bei apa nu este un leac pentru oboseala cronica, nu uita ca apa este importanta. Deshidratarea, asa cum se stie, poate sa agraveze oboseala. Asa ca este important sa iti hidratezi corpul, pentru a-ti imbunatati sanatatea sau pentru a o mentine.

 

 

Un jurnal alimentar si un jurnal al simptomelor

O metoda buna prin care poti sa descoperi alimentele care iti agraveaza sau amelioreaza simptomele este jurnalul alimentar. De asemenea, este de ajutor sa tii o evidenta a modului in care te simti zi de zi, ca sa ii poti impartasi aceste informatii medicului tau. Noteaza cum te simti si ceea ce mananci in fiecare zi pentru a descoperi orice fel de tipare.

Nu renunta la toate alimentele care crezi ca iti fac rau

Este tentant sa renunti la tot ceea ce poti atunci cand te confrunti cu o boala precum sindromul de oboseala cronica, dar nu exista nicio dovada care sa arate ca o dieta extrem de restrictiva ti-ar calma simptomele. Discuta cu medicul tau inainte de a elimina orice fel de alimente din dieta ta, pentru a preveni eliminarea unor nutrienti importanti.

Ai voie sa experimentezi cu alimentatia ta

Unele alimente te pot face sa te simti mai bine sau mai rau. De exemplu, unii pacienti au observat imbunatatiri dupa ce au eliminat glutenul sau alimentele bogate in carbohidrati din alimentatia lor, pe cand alti oameni nu au observat niciun efect.

Pentru ca nu exista o dieta standard pentru sindromul de oboseala cronica, cel mai bine este sa discuti cu medicul tau sau cu nutritionistul tau pentru a croi un plan alimentar care sa se potriveasca perfect cu nevoile tale. Poti incepe fiind in principal atent(a) la modul in care anumite alimente te fac sa te simti.

In cazul oboselii cronice, este important sa iti "asculti" corpul si sa vezi cum se simte. Acest lucru este indeosebi important daca crezi ca anumite alimente ar putea sa iti agraveze simptomele.

Daca vrei sa incerci ceva nou, nutritionistii iti recomanda sa faci mici modificari, cum ar fi sa adaugi mai multe legume la cina, in fiecare seara. Respecta aceasta modificare o luna intreaga inainte de a decide daca schimbarea iti amelioreaza sau nu simptomele.

Limiteaza consumul de cofeina

Cofeina pare un mod grozav de a-ti imbunatati energia, dar vine la pachet cu niste consecinte. Cofeina iti poate da o falsa senzatie ca ai mai multa energie si te poate face sa exagerezi. Pentru unele persoane, putina cofeina poate face bine, insa fii atent(a) sa nu consumi in exces si asigura-te ca acest consum de cafea nu iti afecteaza somnul.

Mare atentie la zahar

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Si zaharul poate sa iti dea mai multa energie temporar, dar "prabusirea" de dupa poate sa contribuie la senzatia ta de oboseala. In loc sa alegi alimente cu zaharuri rafinate, medicii iti sugereaza sa mananci alimente indulcite in mod natural, care contin si o cantitate mica de proteine, pentru a ajuta la echilibrarea cantitatii de glucoza din sange si nivelului energiei. O optiune buna sunt fructele de padure cu iaurt simplu, neindulcit.

Nu uita sa incluzi in tot ce mananci si grasimi sanatoase

O mana de nuci, cateva felii de avocado, cateva zeci de grame de peste gras precum somonul. Toate acestea sunt surse de grasimi "bune". Vei vedea ca poate fi simplu sa adaugi grasimi sanatoase, precum acizii grasi Omega-3 in alimentele pe care le mananci pe parcursul zilei. Grasimile sanatoase sunt importante pentru sanatatea inimii si a creierului si ele pot ajuta, totodata, la reducerea inflamatiei.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0