Dieta (regim alimentar) pentru cei cu sinuzita

Sinuzita este o inflamatie a tesutului care captuseste sinusurile. Sinusurile sanatoase sunt umplute cu aer, insa atunci cand sunt blocate si pline de lichid, bacteriile se pot dezvolta si pot cauza o infectie.

Ce sa mananci pentru a evita inflamatia sinusurilor

Exista un anumit tip de alimentatie care te poate ajuta sa reduci simptomele sinuzitei (infectiei sinusurilor), dar in acelasi timp te vei simti mai plin de energie si iti va stimula sistemul imunitar.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

O dieta bogata in nutrienti nu doar ca poate sa reduca inflamatia din corpul tau, insa in acelasi timp iti stimuleaza imunitatea pentru ca organismul sa poata lupta contra bacteriilor care duc la infectii ale sinusurilor.

Iata acele alimente care pot reduce si preveni inflamatia

Pestele, cum ar fi somonul, codul si sardinele sunt bogate in acizi grasi Omega 3. Pentru beneficii crescute, poti sa te bazezi pe administrarea de suplimente cu Omega 3, pe langa aportul venit din alimentatie.

Turmericul, un condiment extrem de indragit, care este adesea folosit in bucataria indiana, contine curcumina, care reduce inflamatia.

Fructele de avocado sunt bogate in acizi grasi Omega-3 si pot combate slaba functionare a sistemului imunitar.

Ardeii grasi rosii sunt bogati in vitamina C si actioneaza precum un antioxidant.

Legumele de culoare verde, precum broccoli, sparanghelul, frunzoasele si altele contin mari cantitati de vitamina C si de calciu, ajutandu-te sa contracarezi histamina, substanta care contribuie la inflamatie, la rinoree (scurgerile nazale abundente), la stranut si la alte simptome asociate.

Fructele citrice, precum portocalele, grepfrutul si fructele de padure sunt, de asemenea, bogate in vitamina C.

Consumul de ceai verde si al unor cantitati mari de lichide poate sa ajute la calmarea durerilor de cap care apar din cauza deshidratarii cauzate de faptul ca iti sufli nasul.

Alimentele precum ghimbirul, busuiocul si piperul cayenne sunt utile in sensul ca subtiaza mucusul si ajuta la stimularea sinusurilor, ajutand in acelasi timp la buna circulatie a aerului. Ghimbirul, ardeii iuti si piperul negru contin 6-gingerol, un ingredient bioactiv care are proprietati antiinflamatoare.

Este important sa bei multe lichide

Acestea vor ajuta la subtierea mucusului, lucru care reduce blocajul din sinusurile tale. Redu consumul de alcool, spun specialistii, pentru ca acesta agraveaza inflamatia tesuturilor din sinusuri.

Ce alte alimente sunt recomandate pentru cei cu sinuzita (sau rinosinuzita)

Opteaza pentru alimentele bogate in vitamina C

Datorita proprietatilor lor antioxidante, acestea pot face organismul sa fie mai rezistent in fata bolilor si, in acelasi timp, reduc simptomele si durata bolii. Fructele, in special citricele (portocalele, lamaile si altele), legumele si mai ales legumele cu frunze de culoare verde inchis (spanacul sau frunzele de sfecla) sunt surse bogate de vitamina C.

Alimente bogate in vitamina A

Vitamina A sub forma beta-carotenului din vegetale, are si ea proprietati antioxidante. Ea intareste sistemul imunitar, ajutand la prevenirea instalarii bolilor, in special cand vine vorba de cele ale sistemului respirator (cum este si sunuzita). Legumele si fructele in culori precum oranjul, rosul sau galbenul, in special morcovii, iarba grasa, spanacul, nasturelul (numit si macris de balta), limba mielului, dovleacul si altele sunt printre cele mai bogate alimente care contin vitamina A.

Alimente bogate in complexul de vitamine B

Si vitaminele B sunt un aliat al sistemului imunitar. Cerealele integrale sunt si ele bogate in ceea ce priveste continutul de vitamine. Alte surse sunt leguminoasele (soia, mazarea, lintea sau fasolea uscata) sau nucile diverse (nucile romanesti, migdalele, alunele de padure si altele).

Alimente bogate in vitamina E

Este un alt antioxidant puternic, de care corpul nostru are nevoie. Aceasta vitamina se gaseste in uleiul de germeni de grau, semintele de floarea-soarelui, alunele de padure, uleiul de floarea-soarelui, migdalele prajite si uleiul de masline.

Omega-3, un aliat pentru cei cu sinuzita

Poti opta si pentru alimentele bogate in acizi grasi Omega-3, precum pestele gras (tonul, macroul, sardinele, heringul, codul). Toti acestia sunt foarte bogati in Omega-3. Acesti acizi grasi au proprietati antiinflamatoare, asa ca daca ai un aport optim (fie din alimentatie, fie din suplimentele recomandate de medic), ei te-ar putea ajuta sa reduci inflamatia in cazul sinuzitei.

Nu uita de alimentele cu rol decongestionant

Alege si alimente care reduc inflamatia si care deschid caile respiratorii. Printre acestea se numara usturoiul, ceapa si hreanul. Unele condimente, precum piperul cayenne, prin continutul lui de capsaicina, ajuta de asemenea la reducerea inflamatiei.

Regimul alimentar poate da rezultate in cazul unor pacienti cu sinuzita, insa cel mai bine ar fi sa iti contactezi medicul daca ai avut simptomele ce scot la iveala o inflamatie a sinusurilor mai mult de cateva zile sau daca acestea sunt foarte grave. Cu cat incepi mai repede tratamentul, cu atat mai repede vei incepe sa te simti mai bine.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

  • Pacific College of Oriental Medicine - https://www.pacificcollege.edu/news/blog/2015/03/24/improve-your-sinuses-today-what-eat-avoid-inflammation
  • WebMD - https://www.webmd.com/allergies/sinusitis-and-sinus-infection#1

 

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0