Cum te ajuta Omega 3 din uleiul de peste SA SLABESTI?

Acizii grasi Omega 3 sunt extrem de benefici din multe puncte de vedere – stiai, insa, ca te pot ajuta si sa slabesti? Afla cum si cand sa administrezi acesti acizi grasi pentru a scapa de kilogramele in plus!

Studiile facute in domeniu au dovedit deja ca acizii grasi Omega 3 au abilitatea de a reduce riscul de afectiuni cardiovasculare, pe cel de diabet de tip 2 si ca, totodata, pot ameliora conditii precum depresia sau anxietatea. Una dintre cele mai comune concepții greșite în nutriție este ideea că grăsimea, chiar si sanatoasa, te va îngrasa. De fapt, grăsimile polinesaturate sănătoase, cum ar fi uleiul de pește, chiar vă pot stimula eforturile de slăbire. Dar cum?

Cum te ajută însă Omega 3 să slăbești?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In primul rand, un aport optim de Omega 3 reduce senzatia de foame si suprima apetitul. Apoi, acesti acizi grasi pot stimula si metabolismul, accelerand rata metabolismului bazal, ceea ce inseamna ca maresc numarul de calorii arse zilnic.

Insa actiunea acizilor grasi asupra kilogramelor in plus nu se opreste aici. Omega 3 pot sa determine organismul sa foloseasca grasimile pe post de sursa de energie, in locul carbohidratilor. De cele mai multe ori, persoanele suprapoderale au si un nivel mare de trigliceride in sange. Un studiu facut de catre cercetatorii de origine franceza a aratat ca uleiul de peste declanseaza oxidarea grasimilor, determinand astfel organismul sa “arda” grasimi atunci cand are nevoie de energie.

Consumul de acizi grasi Omega 3 contribuie la cresterea masei musculare. Cu cat avem mai multa masa musculara, cu atat mai alert este metabolismul, ceea ce inseamna ca vom slabi mai usor.

Asadar, in paralel cu o dieta sanatoasa si echilibrata, dar si cu un stil de viata activ, poti folosi acizii grasi Omega 3 si vei observa cum kilogramele in plus dispar unul cate unul.

Cum să iei Omega 3 dacă vrei să slăbești? Și cât?

Bineinteles, poti consuma peste gras pentru a obtine aportul optim de Omega 3, insa este necesar sa consumi peste gras de cel putin 3 ori pe saptamana. Si cum cei mai multi dintre noi nu facem asta, exista si varianta suplimentelor alimentare cu Omega 3. Acestea sunt 100% naturale, organismul le absoarbe cu usurinta si ofera doza necesara de Omega 3. Pentru a beneficia de proprietatile acestor acizi grasi din plin si fara sa iti pui sanatatea in pericol, este important sa achizitionezi un supliment de calitate, cu formula purificata, obtinut din peste de apa de mare adancime.

Câte calorii sunt în capsulele de Omega 3?

Uleiul de pește Omega 3 nu este lipsit de calorii. Toate grăsimile conțin aproximativ 9 calorii pe gram, iar uleiul de pește nu este diferit. O singură linguriță de ulei de pește Omega 3 conține aproximativ 45 de kcalorii, neglijabil totusi, daca te gandesti la un aport de peste 1200 kcalorii zilnic, pentru cei care vor sa slabeasca. In plus, consumul de grasimi sanatoase precum omega-3 te poate ajuta sa arzi mai multe calorii decat sa mananci aceeasi cantitate de carbohidrati. Acest lucru înseamnă în esență că administrarea de Omega 3 ar putea ajuta la susținerea obiectivelor de scădere în greutate.

Corpul folosește un proces incredibil de complex și lent pentru a metaboliza grăsimea pe care o consumăm. Grăsimile sunt digerate în principal în intestinul subțire, unde prezența lor stimulează eliberarea hormonilor care sunt utilizați pentru a le emulsiona. Acest lucru le transformă în acizi grași și glicerol. Acizii grași pot fi absorbiți și utilizați de organism, în timp ce glicerolul este fie ars pentru energie, fie stocat sub formă de grăsime.

Grăsimile sănătoase precum Omega 3 pot fi folosite pentru a construi noi pereți celulari. Pereții celulari formați din grăsimi sănătoase, de înaltă calitate, cum ar fi Omega 3, pot metaboliza mai bine insulina, ajutându-vă să deveniți mai sensibil la efectele acesteia.

Insulinorezistenta este un fenomen care face dificilă, dacă nu imposibilă, pierderea grăsimii corporale. O mai bună sensibilitate la insulină ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge, ceea ce înseamnă că stocați mai puține grăsimi și ardeți mai mult.

Un alt mod în care acizii grași Omega 3 pot ajuta la pierderea grăsimilor este să-i luați împreună cu mesele. Acest lucru ajută la scăderea încărcăturii glicemice a mesei pe care o consumați, astfel încât vârful de insulină care vine în mod normal odată cu consumul de carbohidrați nu va fi la fel de mare.

 

 
 

Pentru o persoana fara probleme de greutate, se recomanda in jur de 500 - 1000 mg de Omega 3 zilnic, insa in cazul persoanelor supraponderale, care isi doresc sa slabeasca, doza zilnica recomandata poate ajunge pana la 1200- 2000 mg/ zi. 

Citeste recomandarile facute de producator, pe care le gasesti pe eticheta produsului, dar discuta si cu medicul tau despre cantitatea de Omega 3 pe care ar trebui sa o administrezi zilnic.

Cand sa consumi suplimentele cu Omega 3 daca vrei sa slabesti?

Ideal ar fi sa administrezi suplimentele cu Omega 3 in timpul meselor, prima doza fiind la 30-60 de minute dupa ce te trezesti.

Recomandari care te ajuta castigi lupta cu kilogramele in plus:

  • Consuma legume de cel putin 3 ori pe zi, crude sau gatite.
  • Consuma fructe de doua ori pe zi.
  • Mananca surse diferite de proteine, dar si de grasimi, la fiecare masa.
  • Nu consuma alcool, sucuri, dulciuri, produse de tip fast-food, alimente semi-preparate, produse la conserva si alimente procesate.
  • Incearca sa nu mananci in oras, mai degraba prepara-ti tu mancarea, din ingrediente de calitate.
  • Cantareste-te zilnic sau macar de doua ori pe saptamana si invata ce anume te ingrasa sau determina retenbtie hidrica pentru organismul tau
  • Fa miscare in fiecare zi – mergi la sala, iesi la plimbari in aer liber, fa yoga acasa sau la studio, mergi la inot sau fa gimnastica acasa.

Unul dintre cele mai de calitate suplimente cu acizi grasi Omega 3 este UnoCardio X2. Fiecare capsulă de UnoCardio X2 conține 1200 mg de Omega 3, 600 mg EPA (acid eicosapentaenoic) și 495 mg DHA (acid docosahexaenoic) - substanțele active din uleiul de pește. Datorită formulei superioare de r-trigliceride (rTG) din UnoCardio X2, organismul va absorbi extrem de rapid și eficient acizii grași esențiali EPA și DHA. În comparație cu esterii de etil (o metodă frecvent utilizată pentru a crește concentrația de Omega 3) și comparativ cu trigliceridele și acizii grași liberi, această formă unică de trigliceride crește absorbția în organism a uleiului prețios de pește din UnoCardioX2 cu până la 70 ori.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:
  • Studiul “Effects of dietary fish oil in body mass and basal fat oxidation in healthy adults”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Couet C, Delarue J, Ritz O, Antoine JM si Lamisse F
  • Studiul “Omega-3 polyunsaturated fatty acids augument the muscle protein anabolic response to hyperaminoacidemia-hyperinsulinemia in healthy young and middle aged men and women”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Gordon Smith, Philip Atherton, Dominic N. Reeds, B. Selma Mohammed, Michael J. Rennie si Bettina Mittendorfer
  • Studiul “Inclusion of fish or fish oil in weight-loss diets for young adults: effects on blood lipids”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Gunnarsdottir, Tomasson H, Martinez JA, Bandarra NM si Morais MG

 

 

 


 

 

 

Te-ar mai putea interesa și...

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 2