Cum sa mananci sanatos atunci cand nu ai timp - 4 sfaturi utile

Foarte multa lume imi spune, si pe buna dreptate, ca alimentatia sanatoasa necesita foarte mult timp. Si cateodata asa pare. Secolul vitezei ne-a pus si pe noi in viteza si, pentru a le face pe toate, avem tendinta naturala de a pune pe pilot automat cat mai multe activitati.

Alimentatia si discutiile despre ce este si ce nu este sanatos ne fac sa credem ca totul e foarte complicat. De fapt, nu e nevoie sa investesti foarte mult timp intr-un stil de viata sanatos. In plus, acest stil vine cu o multime de beneficii:

  • Iti mentii greutatea.
  • Ai energie pentru tot ce ti-ai propus sa faci fara ajutor din partea cofeinei.
  • Ai un somn mai profund.
  • Te bucuri de claritate mintala.
  • Arati si te simti excelent.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Uite 4 obiceiuri pe care le poti adopta imediat si care te pot ajuta sa mananci mai sanatos, fara sa pierzi mult timp:

Mananca acelasi mic dejun in fiecare zi

Gaseste un mic dejun care iti place si fa-ti un obicei din a consuma acelasi lucru in fiecare dimineata. In felul acesta, ai mereu ingrediente sanatoase la indemana si nu-ti consumi energia gandindu-te ce vei manca in fiecare zi.

Poti alege:

• o budinca de chia cu ciocolata, pe care o prepari cu o seara inainte (tot ce ai de facut este sa amesteci 3-4 linguri de chia, 1 lingurita de cacao, 2 lingurite de pudra de roscove si 1 lingurita de miere in 300 ml lapte vegetal si sa o lasi in frigider);

• o salata din fructele tale preferate

• lapte de migdale cu musli facut din fulgi de ovaz, fructe uscate si seminte de in.

Laptele de migdale, caju sau orice alta nuca se face foarte simplu: pune 100 g nuci hidratate peste noapte si 1 litru de apa in blender si mixeaza 2-3 minute (5 minute daca blenderul are o putere mai mica de 600W). Pentru reteta de budinca de chia sau cereale nu e necesar sa-l strecori, ceea ce-ti salveaza destul de mult timp.

Alege-ti o zi in care sa-ti pregatesti cateva mese in avans

E foarte adevarat ca un stil de viata sanatos presupune mancare proaspata. Si chiar si asa, exista preparate pe care le poti pregati in avans pentru a-ti usura munca din timpul saptamanii.

In fiecare duminica ai putea sa:

• pregatesti 2 dressing-uri pentru salata in cantitati mai mari;

• fierbi cate 100 g de quinoa, fasole neagra si linte;

• pregatesti un hummus;

• cumperi legume si verdeturi de sezon.

In felul acesta, iti poti lua oricand la pachet verdeturi si legume pe care sa le transformi intr-o salata delicioasa, iar seara cand ajungi acasa obosit, ai deja cateva variante de cina rapida si sanatoasa.

Alege gustarile cat mai simple cu putinta

Pregatirea gustarilor nu trebuie sa-ti ia prea mult timp. Uite cateva optiuni:

• 1-2 fructe

• telina si unt de migdale - pune migdalele uscate in robotul de bucatarie si mixeaza pana se transforma in unt, apoi adauga 1-2 linguri ulei de masline si ½ lingurita de sare si mixeaza pana la omogenizare (dureaza maximum 5 minute). Intinde pasta pe rondele de telina.

• morcovi si hummus;

• rondele de orez si avocado.

Bea un smoothie verde in fiecare zi

Smoothie-urile verzi sunt pline de nutrienti si antioxidanti si le poti tine la indemana toata ziua daca le pui intr-o sticla care se inchide ermetic.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Una dintre cele mai simple retete de smoothie-uri verzi este urmatoarea: o mana de patrunjel proaspat, ½ banana, 1 portocala, 1 kiwi si 200-300 ml apa. Daca iti doresti o consistenta mai lichida, mai adaugi apa.

Mancatul sanatos nu e deloc complicat si nici nu consuma timp. Ai nevoie doar de cateva momente in care sa-ti planifici saptamana si de putina concentrare pe acest subiect. Adopta pasii de mai sus si vei vedea cat de bine te simti.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0