Cum consumi corect fructele cand esti la dieta

La dieta, fructele raman o categorie speciala de alimente, care te ajuta sa slabesti, sa te mentii hidratat si sanatos, daca sunt alese bine si consumate cu masura, in cantitatea potrivita si la momentul potrivit.

Evita sau consuma mai rar fructe bogate in carbohidrati sau fructe uscate, iar atunci cand o faci, consuma-le in cantitati mici si doar in prima parte a zilei.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Opteaza zilnic pentru fructe sarace in carbohidrati sau bogate in apa - pentru gustari si desert - si opteaza pentru fructe de padure si citrice - ca sa-ti prepari smoothie-uri revigorante sau salate delicioase.

Unele fructe sunt mai bune decat altele la dieta, pentru ca ofera cantitati importante de vitamine si minerale cu putine calorii sau au un continut bogat in apa (sunt satioase si hidratante), pe cand altele sunt mult mai bogate in carbohidrati (calorii multe), asadar trebuie sa le consumi cu masura sau sa le eviti.

Fructe sarace in carbohidrati – cele mai bune in diete

Pepenele verde si galben, grepfrutul, pomelo, Sweetie (un fruct numit si oroblanco) si capsunile se incadreaza in categoria fructelor cu cea mai mica cantitate de zahar pe suta de grame (mai exact 5%).

Aceste fructe hranitoare au si un continut ridicat de apa si de fibre si ajuta la eliminarea colesterolului "rau" (LDL-colesterolul) din organism.

Ele ofera energia necesara sistemelor cardiovascular si nervos ca sa functioneze optim, nu incarca organismul cu zahar in exces, ci ajuta la arderea excesului de grasime si la pierderea in greutate.

Fructe cu peste 85% apa – satioase si hidratante

Cantalupul, pepenii verzi de toate soiurile, piersicile, caisele, ananasul, portocalele, mandarinele sau fructele de padure ofera o hidratare excelenta si sunt satioase la un continut foarte rezonabil de carbohidrati.

Impreuna cu cantitatile impresionante de apa, fibrele din aceste fructe faciliteaza digestia si eliminarea toxinelor, contribuind astfel la un proces sanatos de pierdere in greutate.

Citricele si fructele de padure – pentru smoothie-uri revigorante si detoxifiante

Sunt cele mai bogate in antioxidantii ce lupta contra cancerului si sunt responsabili pentru tinerete si frumusete.

Include zilnic in dieta o portie de citrice (portocale, pomelo, mandarine, grepfrut) si de fructe de padure (zmeura, mure, afine, merisoare sau coacaze negre).

Si nu bea niciun ceai fara lamaie sau lime.

In cadrul unei diete echilibrate, citricele si fructele de padure ajuta la imbunatatirea tranzitului intestinal, la eliminarea toxinelor sau a resturilor nedigerate din organism, ajuta la scaderea colesterolului si intarirea sistemului cardiovascular.

Alaturi de fructele din primele doua categorii, le poti consuma si ca desert de pranz sau gustare de dimineata, in salate de fructe cu iaurt degresat.

Fructe bogate in carbohidrati – doar la micul dejun

Desi sunt considerate cele mai apetisante, fructele precum banane, prune, pere, mango, struguri si smochine au continut ridicat de glucide (20%) si se recomanda sa fie consumate, preferabil, in prima parte a zilei, la micul dejun sau la gustarea dinainte de pranz.

Ele iti ofera energia necesara pentru intreaga dimineata, insa consumate dupa-amiaza tarziu sau seara, la cina, nu au efectul dorit intr-o dieta de slabire, ci dimpotriva, deoarece zaharul continut, mancat si neconsumat, se transforma peste noapte in grasime.

Fructe uscate – ocazional, pentru controlul poftei de dulciuri

Stafidele, curmalele, caisele si prunele uscate sunt fructe in care continutul de apa este aproape zero. Sunt hipercalorice, dar pot fi adaugate in cantitati mici la cerealele de dimineata, la un smoothie sau la salata de fructe proaspete.

Fructele uscate sunt surse excelente de vitamine si minerale, si completeaza foarte bine continutul de minerale si vitamine din fructele proaspete.

In plus, s-a demonstrat ca sunt eficiente in imbunatatirea sistemului imunitar si reducerea colesterolului LDL, dar si o metoda excelenta de a tine pofta de dulciuri sub control.

Daca alegi fructe bogate in fibre, te vei simti satul(a) o perioada mai indelungata

Pe langa faptul ca, in comparatie cu alte alimente, fructele sunt sarace in calorii, ele sunt incredibil de satioase, datorita continutului mare de apa si de fibre.

Fibrele dietetice sunt cele care trec lent prin tractul digestiv si care cresc timpul de digestie, ceea ce duce la o senzatie sporita de satietate. Unele studii au sugerat chiar ca fibrele pot duce la reducerea poftei de mancare si a aportului de alimente.

Alte cercetari* arata ca aportul mare de fibre poate incuraja pierderea in greutate si reduce riscul de crestere in greutate si de acumulare a grasimii in corp.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

*Studiul "Increasing total fiber intake reduces risk of weight and fat gains in women.", publicat in 2009, in The Journal of Nutrition, autori: Tucker LA, Thomas KS.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0