Ce să mănânci pentru o piele frumoasă în această vară

Dacă îți dorești un ten mai luminos, ferm și fără probleme, cum ar fi acneea, poți contribui la sănătatea acestuia și prin alimentație. Substanțele active din produsele cosmetice au rolul lor, dar o abordare holistică te poate ajuta pe termen lung. În cele ce urmează vei regăsi câteva dintre alimentele esențiale pentru o piele de invidiat. 

Fructe și legume

Fructele și legumele nu trebuie să lipsească dintr-o alimentație sănătoasă, dar ele sunt importante și pentru aspectul impecabil al pielii. Bogate în antioxidanți, care protejează celulele pielii de stresul oxidativ cauzat de radicalii liberi, poluare și razele ultraviolete, fructele și legumele sunt, de asemenea, pline de vitamine, esențiale pentru luminozitatea și sănătatea tenului.   

Alege o paletă cât mai colorată de asemenea alimente și consumă câteva porții pe zi. Betacarotenul, care se regăsește din plin în morcovi, cartofi dulci și dovleac, împreună cu luteina, pe care o poți asimila din kale, papaya și spanac, sunt câțiva dintre antioxidanții cei mai benefici pentru dezvoltarea normală a celulelor pielii, care ajută și la obținerea unei texturi uniforme a tenului.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Vitamina C este, de asemenea, foarte importantă pentru un ten frumos. Bucură-te de vară și consumă limonadă proaspătă, din lămâi și grepfrut, precum și fructe de pădure, coacăze, broccoli, kiwi, căpșuni și papaya. Vitamina C este esențială pentru sinteza colagenului, proteină care menține suplețea și fermitatea pielii. 

Dietă echilibrată

Dezechilibrele alimentare, care se reflectă în numărul de kilograme oscilant, pot afecta calitatea pielii, prin accentuarea ridurilor de expresie și deprecierea fermității țesuturilor, precum și prin apariția vergeturilor. În plus, prin diete restrictive, riști să pierzi un aport semnificativ de vitamine și minerale esențiale.  

De aceea, încearcă să păstrezi un echilibru alimentar, printr-un consum caloric moderat, îngăduirea micilor plăceri, fără excese, pentru a-ți menține tonusul, sănătatea, dar și calitatea pielii. 

Seleniu

Seleniul este un mineral antioxidant deosebit de important pentru frumusețea pielii și a părului și, în plus, face echipă bună cu vitaminele C și E pentru susținerea sistemului imunitar. Cercetările sugerează că seleniul este un aliat redutabil împotriva cancerului de piele și al petelor pigmentare cauzate de expunerea la soare. Așadar, îmbogățește-ți dieta cu nuci braziliene, pește, scoici, ouă, roșii și broccoli, toate bogate în seleniu.

Vitamina E

Vitamina E este esențială pentru sănătatea pielii. Aceasta susține regenerarea celulară și protejează pielea de stresul oxidativ. Printre alimentele bogate în vitamina E se numără migdalele, fructul de avocado, mugurii de pin, alunele de pădure și semințele de floarea-soarelui.

Apă

Pe cât de simplu, pe atât de eficient! Apa este deosebit de importantă în menținerea sănătății pielii și, consumată în cantități corecte, poate diminua aspectul liniilor fine. De asemenea, apa ajută la menținerea elasticității pielii. Prin urmare, încearcă să ții cont de hidratare în orice moment al zilei, prin consum regulat de apă, ceai, sucuri naturale și chiar fructe și legume bogate în apă și electroliți, precum pepene roșu sau castraveți. Evită, în schimb, consumul excesiv de alcool, deoarece acesta deshidratează și duce la deprecierea calității pielii.

Grăsimi sănătoase

Grăsimile sănătoase, regăsite în alimente precum fructul de avocado, pește, nuci și semințe, conțin acizi grași care acționează ca emolienți naturali pentru piele, menținând-o suplă și elastică. În plus, acestea sunt bogate și în vitamina E, care protejează împotriva acțiunii radicalilor liberi. 

Orientează-te după alimente bogate în acizi grași de tip Omega-3 și Omega-6, cum ar fi somonul, semințele de chia, nucile românești și uleiul de rapiță. Acizii grași Omega-3 susține producția de agenți antiinflamatori în corp, ceea ce ajută la atenuarea anumitor probleme ale pielii, precum eczemele sau psoriazisul. 

Fitoestrogeni

Fitoestrogenii sunt compuși chimici regăsiți, în mod natural, în anumite plante, care imită acțiunea estrogenului și ajută la menținerea echilibrului hormonal în organism. Există mai multe tipuri de fitoestrogeni, însă cele mai bogate surse sunt boabele de soia, cerealele integrale și semințele de in. 

Zinc

Zincul susține sănătatea pielii datorită proprietăților antibacteriene și antiinflamatoare, dar și datorită contribuției benefice în reglarea secrețiilor glandelor sebacee. Așadar, dacă te confrunți cu erupții acneice, consumă pește, carne roșie slabă în grăsimi, carne de pui, nuci, semințe și fructe de mare. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shuterstock
Bibliografie:
BBC Good Food - Eat your way to fabulous skin
https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/eat-your-way-fabulous-skin 
Good Housekeeping - 20 Foods for Better, Healthier, Younger-Looking Skin
https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/g1191/foods-for-younger-skin/ 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0