Ce alegeri sanatoase putem face la raftul de produse congelate?

Cand vine vorba despre alimentele congelate, ne gandim in special la faptul ca multe dintre ele, in special fructele si legumele, si-au pierdut deja multe dintre proprietatile benefice. Insa raftul cu acest tip de produse ascunde un pericol mai mare: tentatia alimentelor semipreparate, bogate in grasimi, sare si chiar zahar. Va ajutam sa alegeti produsele care nu reprezinta un pericol pentru sanatatea voastra si a celor dragi.  

     

Legumele si fructele congelate

Este adevarat ca aceste alimente sunt mai putin sanatoase congelate, decat in varianta proaspata, proaspat culeasa. Insa daca facem aceasta comparatie intre legumele care au fost congelate imediat dupa recoltare si legumele care au calatorit chiar si doua saptamani prin lazi, depozite si magazine, iar acum stau de cateva zile in frigiderul vostru, va marturisim ca prima varianta este cu siguranta mult mai sanatoasa.

Asadar, nu va feriti de fructe si legume congelate, insa alegeti variante simple sau amestecuri care nu contin sosuri, condimente sau arome deja adaugate, fiindca in ele se pot ascunde substante daunatoare, care le ofera un gust irezistibil, insa le diminueaza beneficiile.

Carnea si preparatele din carne

In acest caz, esentialul este sa va concentrati pe produsele care contin bucati intregi de carne sau fileuri, insa fara adaosuri de condimente, invelis pentru pane sau care vin deja in forme pregatite pentru gatit. Nu cumparati niciodata carne sau amestec deja facut pentru burgeri sau snitele, fiindca nu veti sti niciodata sigur ce contine cu adevarat.

stop colesterol

Inghetata mai sanatoasa

Nu numai copiii sunt atrasi de inghetata la raftul cu produse congelate, ci si noi, adultii. Desi inghetata din comert nu este tocmai recomandata fiindca are mult zahar si grasimi nesanatoase, daca faceti periodic o exceptie pentru rasfat, alegeti variante cat mai naturale.

O idee ar fi inghetatele pe baza de lapte de cocos, care au inceput sa apara si in magazinele noastre, sau inghetatele cu 0% adaos de zahar, care contin doar zaharuri din fructe.

Semipreparatele: pizza, antreuri, paste

Regula este simpla: evitati pe cat posibil acest tip de produse. Pizza nu este neaparat un aliment nociv, daca ingredientele folosite sunt sanatoase la randul lor: blat subtire din faina integrala, lactate slabe in grasimi, multe legume (dovlecel, rosii, salata, etc.), peste slab. La fel se intampla si in cazul altor produse, care in loc sa necesite prajire se prepara la cuptor, iar ingredientele sunt putine si sanatoase.

Insa sansele sa gasiti astfel de preparate in magazine sunt reduse. Verificati intotdeauna lista de ingrediente si refuzati produsele care contin arome, amelioratori de gust, diferiti agenti de crestere sau afanare, coloranti sau substante cu nume complicate, de care nu ati auzit niciodata.

Cum prepari alimentele congelate

Legumele nu trebuie sa fie decongelate inainte de gatire. Acestea se pot fierbe sau se pot gati la aburi imediat ce sunt scoase din congelator.

Pe de alta parte insa, fructele trebuie decongelate inainte de a fi consumate, insa nu complet pentru ca astfel isi pierd din sucuri si din aroma.

Carnea este obligatoriu sa fie decongelata inainte de prepararea termica, altfel exista riscul gatirii incomplete in unele portiuni. Ideal ar fi ca decongelarea sa se faca treptat, fie la frigider, fie prin tinerea carnii intr-un bol plin cu apa rece. Decongelarea la temperatura camerei creste riscul de multiplicare bacteriana.

Pestele, de asemenea, se va decongela inainte de a fi gatit. In cazul fructelor de mare, se poate trece direct la etapa fierberii – de pilda, crevetii pot fi pusi congelati in apa clocotita, unde vor fi lasati timp de 1-2 minute.

Concluzia este ca alimentele congelate fara alte ingrediente adaugate pot fi sanatoase, insa este foarte important si procesul de gatire. Legumele congelate prajite in ulei, de pilda, nu vor mai ramane sanatoase.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0