Mananca mult pepene galben! Iata ce beneficii are

De multe ori, pepenele galben este uitat, din cauza popularului sau "frate" mai mare, pepenele rosu. Insa trebuie sa fim constienti ca fiecare fruct, chiar daca face parte din aceeasi familie, este diferit si ofera atat nutrienti, cat si beneficii diferite. Asa ca ideal ar fi sa diversificam consumul de fructe.

oana-cuzino-salata-de-pepene

Fara indoiala, exista putine alimente care au un continut caloric scazut si, pe deasupra, sa aiba si o concentratie de 90% de apa. Unul dintre fructele care detin aceste proprietati este pepenele galben, numit si cantalup.

Beneficiile pepenelui galben

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pepenele galben are o mare capacitate de a ne racori si, de aceea, este ideal in anotimpul cald, pentru bauturi racoritoare. Pentru ca este compus din 90% apa si nu are foarte multe calorii, pepenele galben este aliatul siluetei.

Printre nutrientii pe care-i contine, putem evidentia vitaminele A si E, care ajuta persoanele care se confrunta cu pielea uscata. Tot pepenele galben actioneaza ca un laxativ, diuretic (ideal pentru a elimina toxinele din organism) si ajuta la neutralizarea aciditatii din organism.

Desigur, nu trebuie sa uitam nici de continutul sau ridicat de betacaroten, atat timp cat vom alege pepeni cu pulpa de culoare portocalie.

Consumul de pepene galben previne aparitia petelor de pe piele, datorita stimularii procesului de eliminare a toxinelor din organism. Multe dintre petele care apar pe piele sunt consecinta toxinelor care se gasesc in corpul nostru. In pepenele galben gasim fibre si minerale precum potasiu, calciu si zinc.

Consumul de pepene galben previne guta, artrita si nivelurile ridicate de colesterol. Daca v-am convins de beneficiile pepenelui galben si credeti ca nu consumati suficient de mult in stare cruda, il puteti consuma in smoothie. Asa va asigurati ca beneficiati de toate vitaminele si mineralele pe care acesta il contine. Reteta de astazi este una simpla, dar de efect!

Smoothie energizant si revigorant cu pepene galben

Ingrediente:

•    100 grame de pepene galben (curatat de coaja si de samburi)
•    1 banana
•    1 lingurita de maca
•    1 varf de scortisoara
•    1 pahar de apa purificata
•    cuburi de gheata, pentru servire

Mod de preparare

Se introduc toate ingredientele (mai putin gheata) intr-un blender si se mixeaza cateva secunde. Se toarna lichidul intr-un pahar in care stau deja cuibarite doua cuburi de gheata si se bea cu inghitituri mici, pe indelete.

Acest smoothie este minunat inainte de a merge la piscina sau la plaja. Pentru ca este important ca, si aici, sa fim energici, dar sa avem abdomenul plat. Fetele stiu ce spun!

 

 

Continutul mare de apa al pepenelui galben ne ajuta sa tinem la distanta deshidratarea si combate caldura din zolele toride de vara, in timp ce gustul sau delicios poate fi folosit in deserturile cu putine calorii si care se prepara fara prea mare efort, pentru cei mici, dar si pentru adulti.

La capitolul beneficii pentru sanatate, pepenele galben contine antioxidanti, care filtreaza razele albastre de lumina daunatoare, pentru a juca un rol protector pentru ochii nostri; astfel, el ne tine la distanta de degenerescenta maculara. In plus, betacarotenul care se gaseste in fructele de culoare galbena si oranj (printre care si cantalupul) si vitamina C, un alt nutrient important care se gaseste din abundenta in pepenele galben, pot sa protejeze impotriva astmului.

Continutul de fibre, potasiu, vitamina C si colina din pepenele galben contribuie la sanatatea inimii. Sa retinem ca un consum regulat de alimente care sunt bogate in potasiu poate sa ajute la scaderea tensiunii arteriale, iar un aliment care contine mult potasiu este pepenele galben.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Valori nutritionale pepene galben

1 cana de pepene galben taiat cubulete (aproape 156 grame) contine:

•    53 de calorii
•    0,3 g grasimi
•    13 g carbohidrati totali
•    12 g zahar
•    1,4 g fibre
•    1,3 g proteine
•    106 % din valoarea zilnica recomandata de vitamina A
•    95% din valoarea zilnica necesara de vitamina C
•    1% din valoarea zilnica necesara de calciu
•    2% din necesarul de fier.

O portie de 1 cana iti asigura, totodata, 5% sau mai mult din valorile necesare zilnice de vitamina K, niacina, vitamina B6, acid folic, magneziu si potasiu.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0