Ce sa ai in frigider/ bucatarie daca vrei sa slabesti

O slabire si o silueta mult visata incep, in primul rand, cu cumparaturile pe care le facem periodic la piata sau la supermarket.

In cazul in care va confruntati cu o greutate excesiva, este indicat sa solicitati sfatul unui medic nutritionist. Dar daca vreti sa scapati de un kilogram, doua cu care v-ati trezit dupa vacanta, o perioada mai sedentara sau pur si simplu pentru ca ati exagerat cu mancarea intr-o perioada stresanta, este bine sa va reexaminati lista de cumparaturi si sa va asigurati ca aceasta contine numai alimente care, in cantitati mici, va pot ajuta sa reveniti la greutatea normala. Iata ce ar trebui sa contina aceasta lista de cumparaturi:

Paine si cereale integrale

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In primul rand, optati pentru painea integrala, cerealele integrale, variantele expandate, fara zahar, pastele integrale si orezul brun.

Acestea contin cantitati optime de fibre si va vor ajuta sa obtineti senzatia de satietate consumand cantitati mici.

Carnea slaba

Apoi, alegeti intotdeauna carnea proaspata si gatiti piept de pui fara pielita, carne slaba de curcan sau vita. Incercati, de asemenea, sa consumati cat mai mult peste: crapul autohton de captura, hamsiile sau sardinele sunt optiuni care au un pret bun, la o calitate exceptionala.

Evitati pestele de crescatorie si pangasiusul. Daca nu gasiti peste proaspat tot timpul, alegeti conservele de ton sau sardina in suc propriu. De doua ori pe luna, consumati carne rosie, dar optati pentru muschiul slab de porc sau vita, gatit la cuptor, cu legume.

Oua si lactate

Ouale si lactatele nu trebuie sa va lipseasca din frigider. Cumparati iaurturi si branzeturi low-fat sau branzeturi maturate din care puteti rade cantitati mici peste salate. Urda este excelenta pentru slabire.

Legume si fructe

Cat despre legume si fructe, consumati-le pe cele autohtone, de sezon. Merele, perele, prunele, pepenii si fructele de padure romanesti nu trebuie sa va lipseasca din meniul zilei.

La capitolul “legume”, consumati zilnic varza proaspata, rosii, ardei, ceapa si usturoi, in combinatie cu proteine animale, pentru a atenua impactul nociv al toxinelor care vin la pachet cu acestea si pentru a reduce riscul de cancer si de boala cardiovasculara.

Uleiuri si condimente

Nu uitati de uleiul de masline si de cel de floarea-soarelui, presate la rece, care trebuie consumat crude (o lingurita in salate) si de zeama de lamaie, la fel de buna peste tot soiul de preparate.

Beti apa minerala, plata, ceai verde si nu uitati sa adaugati in mancare condimente din belsug pentru savoare, dar si pentru beneficiile pe care acestea le au pentru sanatate. Patrunjel, marar, leustean, busuioc, rozmarin, mustar fara zahar, turmeric, chimen, piper - toate trebuie consumate cat mai des.   

Hummus

Hummusul contine proteine vegetale din belsug, este foarte satios, insa totodata sarac in calorii. Consumati hummusul cu crakersi dietetici ori cu bete de morcov, telina si ardei gras. Daca aveti hummus in frigider, nu veti fi tentati sa consumati gustari nesanatoase intre mesele principale ale zilei.

 

 

Lapte vegetal

E bine sa ai lapte vegetal mereu in frigider, intrucat poate fi consumat sub diverse forme. Mai mult decat atat, acesta are un aport caloric semnificativ mai redus decat cel al laptelui de origine animala. Laptele de migdale, de soia sau de cocos poate fi consumat in smoothie-uri, in preparate coapte, precum si cu seminte de chia inmuiate, sub forma de budinca.

Unt de arahide

Untul de arahide este bogat in proteine, acid folic si vitamina E, insa marele avantaj al acestuia consta in faptul ca nu contine deloc grasimi trans, cu toate ca in compozitia lui se regasesc din belsug grasimile mononesaturate si cele polinesaturate. Asigura-te ca alegi o varianta fara zahar si fara sare.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0