Condimente care te ajută să slăbești

Condimentele ne ajută să oferim savoare mâncării și deseori ne salvează de excesul de sare, grăsimi sau substanțe nesănătoase care oferă gustul plăcut preparatelor. Însă cercetările au dovedit că acestea ne ajută și să slăbim, prin eliminarea toxinelor și grăsimilor rele din organism.

Turmeric (curcumina)

Consumul de turmeric crește temperatura organismului, ceea ce favorizează topirea și eliminarea grăsimilor în exces. În plus, anumite studii au dovedit că poate ține sub control fluctuațiile hormonale din timpul ciclului menstrual, iar ingredientul activ din acest condiment, curcumina, are şi alte beneficii pentru sănătate, printre care şi stimularea metabolismului.

Scorțișoară

Din punct de vedere chimic, substanțele din scorțișoară ajută la scăderea nivelului de zahăr din organism. Oferă o senzație de sațietate și reduce pofta de mâncare, iar aroma plăcută vă poate ajuta să „păcăliți” pofta de dulciuri.

Chimion

O cercetare recentă a dovedit că folosirea zilnică a chimionului în preparate a ajutat femeile supraponderale să piardă până la de 3 ori mai multă grăsime corporală. O singură linguriță de chimion este suficientă, iar avantajul este că aroma acestuia se potrivește în foarte multe mâncăruri: salate, supe, sosuri și tocănițe, cartofi la cuptor, etc.

Ghimbir

În tara noastră ghimbirul este folosit mai mult pentru ceaiuri, însă rolul acestuia de condiment ar trebui să fie valorificat mai mult, fiindcă reglează nivelul zahărului din sânge și reduce grăsimea ca și turmericul, prin încălzirea organismului. Folosiți ghimbir pentru a marina carnea, în sosuri, salate și smoothie.

Piper negru

Poate unul dintre cele mai comune condimente folosite în bucătărie este și printre cele mai sănătoase. Piperul negru ajută la eliminarea toxinelor din organism și arde grăsimile, iar studii recente au arătat și că previne formarea de noi celule grase.

Usturoiul

Chiar dacă îţi provoacă o respiraţie urât mirositoare, dacă mănânci mai mult usturoi, acesta te poate ajuta să "topeşti" mai multă grăsime de pe corp, potrivit unui studiu efectuat pe şoarecii de laborator.

Cardamomul

Acesta este un alt tip de condiment cu efect termogenic, ceea ce înseamnă că ajuta la creşterea temperaturii corpului şi la stimularea metabolismului. Un condiment favorit în bucătăria indiană, cardamomul este fantastic atunci când e combinat cu nucşoara, scorţişoara, cuişoarele şi ghimbirul pentru a obţine un amestec homemade pentru preparatele tale.

Piperul roşu (obţinut din ardeii iuţi Cayenne)

Dacă ţi s-a întâmplat vreodată să adaugi accidental o cantitate prea mare din acest condiment în mâncărurile tale, atunci ştii că piperul roşu este un ingredient care te încălzeşte, la propriu. Asta înseamnă că, în mod similar turmericului, piperul cayenne creşte temperatura corpului tău, ajutând la stimularea metabolismului şi arderilor. De fapt, dacă adaugi la mâncare piper roşu, acesta te poate ajuta să arzi până la 100 de calorii la o masă, potrivit nutriţioniştilor.

Paprika sau boia

Pe lângă condimentele enumerate aici, şi boiaua contribuie la scăderea în greutate. Potrivit specialiştilor, boiaua nu doar că îţi stimulează metabolismul, dar acest condiment roşu (dulce sau picant) care de obicei este folosit mai mult în scop decorativ, poate, totodată să îţi reducă pofta de mâncare şi să îţi scadă tensiunea arterială.

Paprika poate fi presărată pe numeroase preparate şi mâncăruri. Încearcă să foloseşti boia pe carnea de peşte, pui sau poate pentru a da un plus de culoare "banalului" piure de cartofi.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0