10 alimente care te “intineresc” vizibil

Procesul de imbatranire face parte din viata si nu poate fi evitat, insa efectele sale la nivelul pielii pot fi amanate. Pielea este un organ complex, expus atat factorilor interni, cat si factorilor externi.

Nutritia are un rol important in mentinerea frumusetii pielii si poti specula acest aspect pentru a combate efectele trecerii timpului.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Ce alimente iti intineresc pielea

Somonul – somonul, ca si alte tipuri de peste gras precum tonul sau pastravul, este bogat in antioxidanti de pret, vitamina D, coenzima Q-10, dar si in acizi grasi Omega-3, care protejeaza pielea de radiatiile UV, o hidrateaza si stimuleaza totodata regenerarea pielii.

Cafeaua si vinul rosu – cafeaua si vinul rosu sunt bogate in polifenoli, antioxidanti care combat efectele stresului oxidativ. Ideal ar fi sa renunti sa iti indulcesti cafeaua cu zahar intrucat acesta nu este deloc sanatos nici pentru tine, dar nici pentru pielea ta.

Ciocolata – ciocolata neagra, cu un continut de cacao de peste 75%, imbunatateste aspectul pielii tale datorita antioxidantilor care se regasesc din belsug in acest tip de ciocolata. Evita ciocolata cu lapte ori cu diverse umpluturi intrucat are un continut ridicat de zahar si nu va avea efectul dorit.

Rosiile – licopenul din rosii combate reactiile oxidative. Daca vrei ca efectul acestuia sa fie de-a dreptul uimitor, consuma rosiile gatite pentru ca astfel, organismul absoarbe mai bine substantele benefice.

Legumele de culoare portocalie – morcovii, cartofii dulci si dovlecii sunt surse bogate de beta-caroten, despre care se stie ca are efecte benefice pentru pielea ta. Consumul ridicat de legume portocalii ofera, de asemenea, o nuanta aramie pielii, nuanta care disimuleaza bronzul.

Ceaiul verde – flavonoizii si polifenolii din ceaiul verde imbunatatesc elasticitatea pielii tale si combat efectele imbatranirii asupra pielii. Ceaiul verde este benefic pentru piele si daca este baut, dar si daca este folosit la nivel cutanat.

Alimentele fermentate – alimentele fermentate sunt bogate in probiotice, care previn ridurile si celelalte semne ale imbatranirii ce pot aparea la nivelul pielii tale. Kefirul este un aliment bogat in probiotice si este benefic pentru piele.

Organele animalelor – ficatul, dar si alte organe ale animalelor sunt bogate in proteine si colagen, dar si in antioxidanti precum coenzima Q-10, care protejeaza pielea si mentin aspectul tanar al acesteia.

Avocado – sursa bogata de acizi grasi, vitamine si minerale, avocado este un aliment benefic pentru piele si poate fi folosit atat intern, cat si extern.

Turmericul – curcuma, substanta din turmeric, este un antioxidant de pret care reduce inflamatia si imbunatateste aspectul pielii.

Citricele – lamaile, portocalele si grepfrutul sunt surse pretioase de vitamina C, vitamina care simuleaza productia de colagen si reduce cicatricile de la nivelul pielii.

 

 

Alimente care dauneaza aspectului pielii

Zaharul – daca ai probleme cu acneea ar trebui sa eviti zaharul intrucat iti agraveaza problema. Zaharul trebuie evitat si daca vrei sa mentii pielea tanara pentru o perioada cat mai lunga intrucat acesta este responsabil pentru imbatranirea prematura a pielii.

Alimentele procesate – in timpul procesarii, alimentele isi pierd nutrientii si enzimele asa ca tu te vei confrunta cu un deficit la nivel nutritional. De cele mai multe ori, acest deficit se vede si la nivelul pielii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Grasimile – alimentele prajite si bogate in grasimi nesanatoase sunt responsabile pentru o proasta oxigenare la nivelul pielii, ceea ce inseamna ca pielea ta isi va pierde elasticitatea si va capata un aspect imbatranit.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0