10 alimente care te ajută să te concentrezi

Pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru îmbătrânește odată cu noi. Vestea bună este că îți poți îmbunătăți șansele de a-ți menține creierul sănătos dacă adaugi alimente și băuturi „inteligente” în dieta ta.

Fiind centrul de control al corpului, creierul este însărcinat să îți  mențină inima bătând și plămânii respirând și să îți permită să te  miști, să simți și să gândești.

Alimentele pe care le consumi joacă un rol în menținerea sănătății creierului și pot îmbunătăți sarcinile mentale specifice, cum ar fi memoria și concentrarea.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

Unele alimente, cum ar fi fructele și legumele, dar și băuturi precum și ceaiul și cafeaua, au antioxidanți care te ajută să îți protejezi creierul de îmbătrânire. Îți poți asigura sănătatea creierului și spori  vigilența, memoria și starea de spirit prin includerea strategică a unor alimente în dieta ta.

1. Cofeina te poate energiza și te ajută la concentrare

Nu există nicio poțiune magică care să ne mărească IQ-ul sau să ne facă mai inteligenți - dar anumite substanțe, cum ar fi cofeina, ne pot energiza și ne pot ajuta să ne concentrăm mai bine. Găsită în cafea, ciocolată, băuturi energizante și unele medicamente, cofeina îți oferă acea inconfundabilă senzație de trezire, deși efectele sunt pe termen scurt. Și, de multe ori, excesul este de evitat: dacă exagerezi cu cofeina, poți deveni nervos și irascibil.

TESTARE PCR COVID-19

Cofeina găsită în cafea are o serie de efecte pozitive asupra creierului, inclusiv:

• Vigilență sporită. Cofeina menține creierul alert prin blocarea adenozinei, un mesager chimic care te face să te simți somnoros.
• Stare de spirit îmbunătățită. Cofeina poate stimula, de asemenea, unii dintre neurotransmițătorii responsabili cu starea de bine, cum ar fi dopamina.
• Concentrare maximă. Un studiu a constatat că un consum de cofeină a dus la îmbunătățiri pe termen scurt în atenție și vigilență la participanți, după finalizarea unui test cognitiv.

2. Zahărul poate spori vigilența

Zahărul este sursa de combustibil preferată a creierului tău - nu zahărul de masă, ci glucoza, pe care corpul tău o procesează din zaharurile și carbohidrații pe care îi consumi. De aceea, un pahar de suc de fructe poate oferi un impuls pe termen scurt memoriei, gândirii și capacității mentale.

Totuși, dacă bei prea mult, memoria poate fi afectată. Încercă să reduci zahărul adăugat, deoarece excesul este legat de boli de inimă și alte afecțiuni.

3. Nu sări peste micul dejun, pentru a-ți alimenta creierul

Tentat să omiți micul dejun? Studiile au descoperit că micul dejun poate îmbunătăți memoria și atenția pe termen scurt. Studenții care îl mănâncă tind să funcționeze mai bine decât cei care sar peste el. Alimentele din partea de sus a listei de combustibili pentru creier ale cercetătorilor includ cereale integrale bogate în fibre, lactate și fructe. Dar nu mânca în exces. Cercetătorii au descoperit că un mic dejun prea bogat în calorii pare să împiedice concentrarea.

4. Peștele este cu adevărat hrană pentru creier

O sursă de proteine legată de dezvoltarea creierului este peștele - bogat în acizi grași omega-3, care sunt esențiali pentru sănătatea creierului. Aceste grăsimi sănătoase au o putere uimitoare asupra  creierului: o dietă cu niveluri mai ridicate a acestora a fost legată de riscuri mai mici de demență și accident vascular cerebral și declin mental mai lent; în plus, pot juca un rol vital în îmbunătățirea memoriei, mai ales pe măsură ce îmbătrânim. Pentru sănătatea creierului și a inimii, consumă săptămânal două porții de pește.

5. Adaugă o doză zilnică de nuci și ciocolată

Nucile și semințele sunt surse bune de vitamina E antioxidantă, care a fost legată în unele studii de un declin cognitiv mai scăzut, pe măsură ce îmbătrânești. Ciocolata neagră are și alte proprietăți antioxidante puternice și conține stimulanți naturali precum cofeina, care poate spori concentrarea.

Bucură-te de o porție pe zi de nuci și ciocolată neagră pentru a obține toate beneficiile de care ai nevoie, cu un exces minim de calorii, grăsimi sau zahăr.

6. Adaugă în dieta ta avocado și cereale integrale

Fiecare organ din corp depinde de fluxul sanguin, în special inima și creierul. O dietă bogată în cereale integrale și fructe, cum ar fi avocado, poate reduce riscul bolilor de inimă și poate reduce colesterolul rău. Acest lucru îmbunătățește fluxul de sânge, oferind o modalitate simplă și gustoasă de a stimula celulele creierului.

Cerealele integrale, cum ar fi floricele de porumb și grâul integral, contribuie, de asemenea, la aportul de fibre dietetice și vitamina E. Deși avocado are grăsimi, este vorba de grăsime mononesaturată, bună pentru tine, care ajută la fluxul sanguin sănătos.

7. Afinele sunt super nutritive

Cercetările efectuate pe animale arată că afinele pot ajuta la protejarea creierului de daunele provocate de radicalii liberi și pot reduce efectele afecțiunilor legate de vârstă, cum ar fi boala Alzheimer sau demența. Studiile arată, de asemenea, că dietele bogate în afine au îmbunătățit atât capacitatea de învățare, cât și funcția musculară a șobolanilor în vârstă, făcându-i egali mental cu șobolanii mult mai tineri.

8. Beneficiile unei diete sănătoase

Poate părea banal, dar este adevărat: dacă dieta nu are substanțe nutritive esențiale, îți poate afecta capacitatea de concentrare. A mânca prea mult sau prea puțin poate interfera, de asemenea, cu concentrarea. O masă grea te poate face să te simți obosit, în timp ce prea puține calorii pot duce la apariția durerilor de stomac.

Beneficiile dietei pentru creier sunt majore: optează pentru o dietă bine echilibrată, plină de o varietate de alimente sănătoase.

9. Vitamine, minerale și suplimente?

Rafturile magazinelor sunt pline de suplimente care pretind că sporesc sănătatea. Deși multe dintre rapoartele referitoare la puterea suplimentelor precum vitaminele B, C, E, beta-caroten și magneziu sunt promițătoare, un supliment este util doar persoanelor ale căror diete sunt lipsite de acel nutrient specific.

Unii cercetători sunt extrem de prudenți cu privire la combinațiile de ginseng, ginkgo și vitamine, minerale și plante medicinale și impactul lor asupra creierului, dar sunt încă necesare mai multe dovezi. Adresează-te medicului tău.

10. Pregătește-te pentru o zi importantă

Vrei să îți crești capacitatea de concentrare? Începe cu o masă care să conțină un suc de fructe 100% natural, un covrig integral cu somon și o ceașcă de cafea. Pe lângă consumul unei mese bine echilibrate, experții oferă și aceste sfaturi:

• Dormi bine
• Rămâi hidratat
• Fă exerciții fizice pentru a-ți menține mintea limpede
• Meditează pentru a gândi clar și pentru a te relaxa.


 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.webmd.com/add-adhd/ss/slideshow-brain-foods-that-help-you-concentrate
https://www.healthline.com/nutrition/11-brain-foods


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0