Cele mai bune suplimente pentru diabetici

Suplimentele nutritive pot fi folosite pentru a preveni unele dintre simptomele diabetului de tip 2, cum ar fi scaderea in greutate, oboseala si urinarile frecvente. Cere sfatul unui medic specialist in diabet si boli metabolice inainte de a incerca suplimentele si intreaba-l ce vitamine, minerale ori uleiuri esentiale sunt recomandate in cazul tau.

Diabetul este o boala cronica care face ca nivelul de glucoza (zahar) din sange sa ajunga uneori la valori prea mari. Prin faptul ca faci mici schimbari in alimentatia ta si respectand regimul pentru diabetici, aceste lucruri te pot ajuta sa mentii glicemia la valori normale. Expertii spun ca diabeticii ar trebui sa ia in considerare si administrarea unor suplimente, precum cele cu crom, scortisoara sau vitamina D, pentru a reduce o parte din simptome.

Cromul

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pacientii cu diabet pierd mai mult crom prin urina decat populatia generala. Acest aspect poate influenta rezistenta la insulina. De exemplu, un studiu a aratat ca persoanele care luau un tip de medicament oral pentru diabet au observat o imbunatatire a valorilor glicemiei atunci cand au luat si suplimentele cu crom.

Poti sa cresti cantitatea de crom din organism daca mananci anumite alimente. Cromul se gaseste, de exemplu, in alimente precum carnea, ficatul si cerealele integrale, insa poti lua si suplimente. Potrivit specialistilor, administrarea unor suplimente cu crom ar putea ajuta la reducerea rezistentei la insulina.

Scortisoara

In prezent, studiile in privinta scortisoarei au rezultate contrare. Unele studii arata ca scortisoara poate spori sensibilitatea la insulina, pe cand alte studii nu au descoperit niciun efect. Daca scortisoara este, totusi, benefica in cazul diabeticilor, beneficiile ei sunt minime si este nevoie de studii mai ample.

Unii experti sunt de parere ca o doza mica de scortisoara ar putea sa ajute la reducerea simptomelor diabetului. Un studiu a aratat ca administrarea unei doze mici (1 g pe zi) de scortisoara a dus la o reducere semnificativa a glicemiei "pe nemancate" si la scaderea colesterolului.

Magneziul

Acest mineral este prezent in multe alimente, printre care si cerealele integrale, nucile, legumele frunzoase, legumele verzi. O meta-analiza din 2011 ce a inclus mai multe cercetari pe tema diabetului si legatura cu magneziul a aratat ca persoanele cu valori scazute ale magneziului in organism au fost mai predispuse sa dezvolte diabet. Faptul ca adopti o dieta bogata in alimente ce contin magneziu iti asigura nu doar alimente sanatoase, ci si un risc redus in fata diabetului. Cere, inainte de toate, parerea medicului tau si intreaba-l daca ai voie sa iei acest gen de suplimente.

Vitamina D

O deficienta (lipsa) de vitamina D a fost asociata cu un risc mai mare de rezistenta la insulina si de diabet de tip 2. Prin urmare, suplimentele cu vitamina D ar putea sa ajute la prevenirea acestei afectiuni caracterizate de hiperglicemie. In plus, specialistii din domeniul sanatatii recomanda ca toti adultii sa ia suplimente cu vitamina D in lunile de iarna, pentru a evita o carenta. Nu uita: este foarte important ca medicul tau curant sa stie de suplimentele pe care le iei.

Acizii grasi Omega 3

Acesti acizi grasi esentiali sunt considerati grasimi "bune". Omega 3 se gasesc in alimente precum somonul (pestele gras, in general, de mare adancime), nucile si boabele de soia. Suplimentele cu Omega 3 ar putea ajuta la reducerea riscurilor de boala coronariana (de inima) si la scaderea valorilor trigliceridelor. Asa ca diabeticii care au probleme de acest gen ar putea avea de beneficiat de pe urma acizilor grasi Omega 3. Fii atent, insa, pentru ca aceste suplimente pot interactiona cu anumite clase de medicamente, precum anticoagulantele. Discuta cu medicul tau si afla daca este in regula sa le iei.

Ceaiul verde

Acest tip de ceai contine polifenoli, care sunt antioxidanti. Principalul antioxidant din ceaiul verde este EGCG. Studiile au sugerat ca aceasta substanta ar putea avea numeroase beneficii pentru sanatate, printre care si faptul ca reduce riscul de boala cardiovasculara, previne diabetul de tip 2, imbunatateste controlul glucozei din sange. In general, ceaiul verde este considerat sigur pentru consum. Daca ai nelamuriri, intraba-ti medicul daca ai voie sa bei ceai verde.

Completeaza pentru a afla daca diabetul tau este tinut sub control. Daca te incadrezi in categoria de risc crescut, primesti un consult de specialitate gratuit, ce poate include si analize de sange pentru determinarea stadiului curent de evolutie a diabetului!

 

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul "Chromium picolinate supplementation attenuates body weight gain and increases insulin sensitivity in subjects with type 2 diabetes.", publicat in 2006 in Diabetes Care, autori Martin J, Wang ZQ, Zhang XH, Wachtel D, Volaufova J, Matthews DE, Cefalu WT.
  • National Center for Complementary and Integrative Health - https://nccih.nih.gov/health/cinnamon

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0