Ce trebuie sa se regaseasca in dieta celor cu hipoglicemie

Hipoglicemia, cunoscuta si ca un nivel scazut al zaharului (glucozei) in sange, este o afectiune care poate afecta nu doar bolnavii cu diabet, ci si persoanele sanatoase. Singurul mod prin care poti diagnostica hipoglicemia este cu ajutorul unui test de toleranta la glucoza, acelasi tip de test folosit pentru a diagnostica diabetul. Dieta are un rol important in acest caz, asa ca daca ai hipoglicemie, e esential sa stii care sunt alimentele recomandate in cazul tau.

Cel mai bun mod prin care poti controla hipoglicemia este prin intermediul unei diete similare cu cea folosita pentru a controla diabetul zaharat: o reducere a cantitatii de zaharuri simple, un aport mare de carbohidrati complecsi si mese frecvente (luate cu regularitate).

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Reguli importante pentru cei cu hipoglicemie

Urmeaza aceste reguli simple pentru a tine sub control simptomele hipoglicemiei:

  • Mananca portii mici la fiecare 3-4 ore, pe parcursul zilei, in loc sa optezi pentru 3 mese mari, pe zi; evita alimentele bogate in grasimi saturate si pe cele bogatei in grasimi trans.
  • Alege alimente cu un indice glicemic scazut.
  • Redu sau elimina zaharurile procesate si rafinate din dieta ta.
  • Alege carbohidrati complecsi in defavoarea carbohidratilor simpli.
  • Redu sau elimina consumul de bauturi alcoolice si nu amesteca niciodata alcoolul cu sucul de fructe (care are un continut mare de zahar).
  • Mananca alimente care sunt surse de proteine slabe.
  • Mananca alimente care au un continut ridicat de fibre solubile.

Ce sa mananci dimineata, cand te trezesti

  • oua fierte tari si o felie de paine integrala cu scortisoara;
  • o portie mica de fulgi de ovaz (taiati cu lame de otel), cu afine, seminte de floarea soarelui si sirop de agave;
  • iaurt grecesc simplu cu fructe de padure, miere si fulgi de ovaz.

Gustari sanatoase pe care sa le iei la drum

  • fructe;
  • migdale crude si o portocala;
  • mici conserve de ton cu biscuiti sarati (de tip crackers);
  • batoane proteice cu fructe si nuci, fara zahar;
  • 30 g de fructe uscate, cu nuci si seminte.

Gustarea de dinainte de pranz

Fructele pot fi o gustare extrem de hranitoare. Este cel mai bine sa combini un fruct cu o sursa de proteine sau o sursa de grasimi sanatoase, pentru a te ajuta sa mentii senzatia de satietate si pentru a-ti mentine glucoza in sange la un nivel echilibrat.

Incearca aceste variante de gustari sanatoase, pe care le poti consuma intre micul dejun si masa de pranz:

  • un mar mic cu putina branza cheddar;
  • o banana cu o mana de nuci si seminte;
  • o felie de paine integrala prajita, cu o pasta de avocado peste sau cu hummus;
  • o conserva de sardine sau de ton, cu biscuiti din grau integral, plus un pahar de lapte degresat.

La pranz

Daca nu iti iei mancare la pachet, la serviciu, opteaza pentru o salata de ton sau de pui, pe paine integrala, cu frunze de salata verde romaine.

Daca iti iei mancare de acasa, la pachet, iata cateva idei de mancare sanatoasa:

  • o salata verde peste care pui carne fiarta de pui, naut, rosii si alte legume;
  • o bucata de peste facut pe gratar, un cartof dulce copt si alaturi o salata sau o garnitura de legume fierte.

Gustarea de dupa-amiaza

Este momentul ideal sa alegi carbohidrati complecsi, in special daca te asteapta un drum lung pana acasa, de la serviciu.

Surse de carbohidrati complecsi:

  • paine integrala (din grau integral)
  • broccoli
  • leguminoase
  • orezul brun

O gustare perfecta pentru acest moment al zilei ar fi:

  • unt de arahide fara zahar pe o felie de paine integrala;
  • o portie mica de orez brun cu fasole de tip "kidney"
  • legume si hummus.

La cina

Mesele de seara ar trebui sa fie la fel de mici ca si cele de peste zi. Cina este momentul perfect pentru a manca proteine si carbohidrati complecsi. Poti incerca o supa de linte si de quinoa, care este foarte satioasa. Daca vrei, poti presara putin parmezan ras, iar alaturi poti servi un pahar cu lapte degresat sau cu un continut redus de grasimi.

Gustari inainte de culcare

  • iaurt grecesc, fara zahar, bogat in proteine, cu cateva fructe de padure si nuci romanesti;
  • un smoothie de legume fara adaos de zahar.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Completează chestionarul disponibil aici pentru a afla dacă diabetul tău este ținut sub control. Dacă te încadrezi în categoria de risc crescut, primești un consult de specialitate gratuit, ce poate include și analize de sânge pentru determinarea stadiului curent de evoluție a diabetului!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0