Pranzul la pachet cand tii o dieta hipocalorica

Un "pranz la pachet" la locul de munca reprezinta cea mai buna alegere atunci cand vrei sa pierzi cateva kilograme in plus printr-o alegere mai atenta a alimentelor de zi cu zi.

"Pranzul la pachet" permite o mai buna optiune dietetica si poate fi de folos pentru a rezista tentatiei de a manca un burger, saorma, cartofi prajiti, pizza pe langa birou sau cand comanda toata lumea la firmele de catering. In plus, te determina sa fii mai relaxat din acest punct de vedere, nu iti da peste cap efortul facut acasa, continuand planul pe care ti l-ai propus, in special de a exclude prajelile, fainoasele, dulciurile si prajiturile, grasimea in exces plus aditivii necunoscuti, inclusiv zaharul, fructoza, sodiul, glutamatul de sodiu si alti potentiatori de gust care pot exista in mancarurile cumparate de-a gata. In plus, iti poate asigura si o mica economie, mancarea preaparata de tine fiind cu siguranta mai ieftina decat cea comandata, dar mai pretioasa pentru sanatatea ta.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cu toate acestea, trebuie respectate cateva masuri de precautie in timpul pregatirii caserolei si transportul ei la locul de munca, pentru ca din momentul in care mancarea se afla in afara frigiderului si nu e consumata imediat, este favorizata proliferarea bacteriilor, ce pot cauza toxiinfectii alimentare.

 

 

Cateva exemple de meniuri hipocalorice dar satioase, care se poate transporta in siguranta in caserola de pranz sunt:

Luni: 1 bucata de piept de pui la cuptor , condimentat cu cimbru si oregano si alte ierburi, cu garnitura de cartof dulce si rondele de dovlecel, la cuptor, plus 1 fruct, desert.

Marti: 2 linguri de paste integrale cu carne de vita Stroganoff si sos de rosii, cu garnitura de salata iceberg si chives, cu ulei de masline si lamaie; 1 cutie de iaurt, 4-5 mieji de nuca.

Miercuri: 4 linguri orez, gatite cu fasole pastai si patrunjel, o felie de friptura de vita la cuptor, salata de varza alba cu marar si piper, un desert de fructe, taiate felii, peste care se picura jumatate de lime sau lamaie, pentru a impiedica oxidarea.

Joi: piure de cartofi cu peste alb, gatit la cuptor, stropit cu soia, lamaie si ulei de masline, salata verde cu frunze de menta si chives, lamaie si ulei, desert 1 fruct.

Vineri: Omleta cu sunca si ciuperci, salata de rosii cherry si castravete, desert 1 cutie de iaurt cu fructe de padure.

Pe langa aceste meniuri, puteti sa va aduceti in geanta pentru pranz si un termos cu ceai pentru slabit, pe care il poti prepara singur - asa cum am mai scris aici.

In toate meniurile, transportati salata separat, asezonata cu ulei de masline, otet sau lamaie, dupa gust si plante aromatice, cum ar fi oregano, marar, menta si patrunjel, adoptand, de asemenea, obiceiul de a lua ca desert, un fruct de sezon, o caserola de fructe de padure(afinele si capsunele sunt mai rezistente la transportat) sau un borcanel de iaurt.

Daca stati mult la birou, un supliment care consta intr-un pumn de nuci, ori caju, migdale, macadamia sau alune de padure si un borcanel de iaurt degresat pot potoli foamea, ca sa rezistati tentatiilor generate de oboseala si stres.

 

 

Metodele de precautie pe care trebuie sa le respectati in pregatirea caserolelor de pranz sunt:

1. Turnati apa clocotita peste caserola si capacul acesteia, inainte de introducerea alimentelor pentru a preveni proliferarea microorganismelor din produsele alimentare si prevenirea infectiilor intestinale.

2. Alegeti o cutie pentru masa de pranz care se inchide in mod corespunzator, preferabil containerele inchise ermetic, care sunt cele mai potrivite, deoarece acestea garanteaza ca nu vor patrunde alte microorganisme care sa contamineze produsele alimentare.

3. Cautati o caserola cu separatoare sau compartimente, pentru a distribui separat proteinele de garnituri, ce ajuta la pastrarea gustului fiecarui aliment, iar masa are un aspect vizual mai atragator, chiar si dupa mai multe ore de la preparare.

4. Optati pentru alimente sanatoase: pachetul ar trebui sa contina intotdeauna alimente nutritive, cum ar fi salatele proaspete, legume, cereale integrale si carne slaba sau peste. Mesele calorice si grase, cum ar fi lasagna, musacaua, mancarurile gatite cu sosuri nu sunt cele mai bune optiuni pentru masa de pranz la locul de munca, deoarece acestea necesita o digestie mai lunga, ceea ce poate provoca somnolenta si scaderea atentiei. 

5. Evitati preparatele cu sosuri lungi pe baza de smantana sau pe baza de oua crude, precum maioneza, care se altereaza usor si ar trebui sa stea la frigider; inlocuiti-le cu ulei de masline sau sos de soia, care ar trebui sa fie transportate separat. Daca aveti la birou un frigider, ar fi de preferat sa le pastrati acolo, impreuna cu alte mirodenii si chiar sa piperati si sa sarati inainte de servire mancarea.

6. Aduceti salata separat: ar trebui sa se puna salata intr-un alt recipient, de preferinta din sticla, cu capac; daca este foarte cald, preferati salatele mai rezistente- de varza alba, iceberg, castraveti cruzi, ardei copti sau castravete murat, in cuburi de gheata. puteti aduce cateva rosii intregi si sa le taiati la birou, adaugand ulei, sare si pieper chiar inainte de a le servi.

7. Pastrati pana la pranz, caserola in frigider: odata ce ajungeti la locul de munca, puneti caserola in frigider sau intr o zona racoroasa, pentru a evita proliferarea microorganismelor; daca nu aveti frigider, pastrati caserola intr-un recipient termoizolant, alaturi de o cutie cu gel special, tinuta peste noapte in congelator..

8. Daca aveti posibilitatea de a va incalzi mancarea la birou, optati pentru temperaturi de peste 80 de grade, pentru a inactiva majoritatea microorganismelor care ar putea exista in produsele alimentare.

In functie de puterea cuptorului cu microunde, lasati mancarea la incalzit timp de cel putin 2 minute; mai bine sa asteptati apoi putin sa se raceasca, decat sa riscati o toxiinfectie.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Contacteaza Expertul DOC! Trimite aici o intrebare pentru Dr. Oana Cuzino.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0