Obezitatea si alimentele de tip fast-food

Potrivit nutritionistilor, consumul regulat de alimente de tip fast-food reprezinta o cale sigura catre obezitate. Acestea au un aport caloric mare, contin grasimi saturate, dar si o cantitate mare de sodiu, fiind extrem de periculoase atat pentru silueta, cat si pentru sanatate.

Obezitatea apare odata cu dezechilibrul creat intre un consum prea mare de calorii in raport cu nevoile organismului in functie de activitatile zilnice desfasurate. Alimentele de tip fast-food sunt hipercalorice, de aceea consumul frecvent al acestora creste riscul de instalare a supraponderalitatii sau obezitatii.

De ce reprezinta fast-food-ul un factor de risc pentru obezitate

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Alimente din ingrediente nesanatoase – alimentele de tip fast-food contin cantitati mari de zahar, sodiu, grasimi si carbohidrati, insa cantitati foarte mici de vitamine si minerale. Astfel, acestea predispun la acumularea de kilograme in plus.

Alimentele de tip fast-food contin:

  • Multe calorii
  • Multe grasimi saturate si trans
  • Mult zahar
  • Multi carbohidrati simpli
  • Mult sodiu


Portiile sunt foarte mari – nu numai ca alimentele sunt nesanatoase si hipercalorice, insa portiile sunt si foarte mari. Faptul ca preturile alimentelor de tip fast-food sunt mici contribuie la marirea ratei de obezitate, la fel si faptul ca sunt la indemana, deschise non-stop si preparate rapid.

Studiile facute in domeniu au scos la iveala faptul ca in ultimii 40 de ani, mancatul in oras a devenit din ce in ce mai popular. De asemenea, specialistii sustin ca mancatul in oras creste riscul de obezitate, intrucat mareste aportul caloric consumat din cauza portiilor foarte mari, dar si a alimentelor cu o densitate calorica mare.

Alimentele au un indice glicemic mare – preparatele care se regasesc in meniul restaurantelor de tip fast-food au, in general, un indice glicemic foarte mare. Corpul digera aceste alimente cu indice glicemic mare foarte rapid, transformandu-le in glucoza, care este eliberata in sange. In mod normal, insulina transforma aceasta glucoza in energie. Insa daca apare rezistenta la insulina, glucoza ramane prea mult timp in sange si afecteaza organele.

Fast-food-ul este asociat cu un indice de masa corporala marit si cu incercari esuate de reducere a greutatii. Un alt fapt ingrijorator consta in marirea ratei obezitatii in randul copiilor si adolescentilor, dependenti de industria fast-food.

 

 

Alimentele de tip fast-food si obezitatea la copii

Alimentele de tip fast-food sunt chiar mai periculoase in randul copiilor decat la adulti. Asta pentru ca obezitatea se instaleaza mult mai rapid la varste mici. Un exces de 30 de calorii pe zi poate sa duca la aparitia obezitatii in cazul copiilor. Asta inseamna mai putin de 2 cartofi prajitii ori o treime dintr-o portie de suc de la fast-food.

Cum sa combati obezitatea si riscul de imbolnavire asociat cu aceasta

Fa alegeri alimentare sanatoase – evita alimentele de tip fast-food, dar si pe cele foarte uleioase sau foarte dulci, in general. Alege preparate cat mai sanatoase, pe baza de legume, fructe si cereale integrale. Incearca sa mananci mai mult acasa si mai putin in oras.

Mananca incet si mesteca bine – pentru a ajuta digestia, nu te grabi sa mananci. Mesteca bine si nu te grabi sa ceri o portie suplimentara – stii ca satietatea se instaleaza abia dupa 2 ore.

Consuma gustari sanatoase – pentru a-ti potoli poftele dintre mese, alege gustari sanatoase in locul gogosilor, batoanelor de ciocolata ori a mezelurilor. Migdalele, semintele de floarea sorelui, legumele si fructele sunt alegeri sanatoase in materie de gustari.

Redu consumul de bauturi dulci – sucurile din comert, compoturile, dar si sucurile din fructe preparate de tine, acasa, contin cantitati mari de zahar. Ai face bine sa reduci consumul de asemenea bauturi daca vrei sa iti mentii silueta.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0