Cum combati dependenta de cofeina

Cofeina are o multime de beneficii pentru minte si trup, insa excesele dauneaza si dependenta de cafea are o multime de efecte negative asupra organismului.

Anxietatea, insomniile si oboseala cronica sunt cateva dintre simptomele ce apar in urma dependentei de cafea. Daca nu te opresti la o singura cafea pe zi si resimti simptomele mentionate, ar trebui sa faci ceva pentru a combate dependenta de cafea.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Dependentele, indiferent de natura lor, nu sunt deloc sanatoase asa ca ar trebui sa le invingi. Renuntarea la un lucru de care esti dependent nu este deloc usoara, insa nici imposibila – Iata cum poti renunta la cafea, in cativa pasi simpli si eficienti!

Inlocuieste cafeaua cu ceaiul verde – este adevarat ca ceaiul verde contine cofeina, insa din punct de vedere cantitativ, cofeina din ceasca de ceai reprezinta o treime din cea din ceasca de cafea. Avand in vedere ca organismul sufera de dependenta, nu e bine sa renunti la cofeina brusc, ci o poti face treptat. Ceaiul verde te va ajuta sa renunti la cofeina fara sa suferi de pe urma efectelor secundare ale acestei renuntari.

Foloseste ibuprofenul in primele zile – primele zile sunt critice atunci cand renunti la cofeina, asta pentru ca durerile de cap, dificultatile de concentrare si irascibilitatea nu te vor ocoli. Aceste simptome te vor afecta intre 3 si 9 zile. In primele 2-3 zile poti folosi ibuprofen in cantitati reduse, pentru a scapa de durerile de cap care iti pot afecta activitatile si care te pot face sa te abati de la drumul tau si sa bei o cana de cafea.

Fa tranzitia catre ceaiurile din plante – odata ce reusesti sa scapi de durerile de cap, poti inlocui ceaiul verde cu ceaiul pe baza de plante, care nu contine deloc cofeina. Ceaiul de menta, ceaiul de ghimbir ori cel de portocale sunt ideale pentru energizarea organismului fara efecte adverse.

Dormi mai mult – oboseala va fi resimtita mai acut imediat ce te lasi de cafea asa ca ar fi bine sa dormi mai mult in acea perioada. Un somn de 8 ore va fi mai mult decat suficient pentru a face fata luptei cu dependenta de cofeina.

Mananca unt de arahide la ora 15 – pe la ora 15 te vei simti foarte obosita si dorinta de a bea o cafea va fi foarte mare. Poti invinge aceasta dorinta mancand o felie de paine prajita unsa cu unt de arahide. Untul de arahide, bogat in proteine, iti va oferi energia de care ai nevoie.

Gaseste o alta bautura energizanta – un fresh de portocale sau de grepfrut pot deveni bauturile tale preferate. Poti consuma aceste bauturi pentru a inlocui obiceiul de a-ti lua o cafea. Astfel, vei putea sa iesi cu colegii de serviciu in pauza de cafea, fara sa te holbezi la ei cu mainile goale – ia-ti un fresh de la cafenea si savureaza-l alaturi de colegi.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Reintrodu cafeaua cu moderatie – asa cum am mentionat la inceputul articolului, o ceasca de cafea pe zi are o multime de beneficii pentru sanatate si nu iti va face rau. Bea o cafea pe zi, dimineata sau la pranz – ideal ar fi sa fie o cafea cu lapte degresat sau cu lapte de soia. 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0