Poate carnea de porc sa creasca valorile colesterolului?

Carnea de porc este foarte populara. Ea este disponibila sub multe forme si poate fi gasita in multe preparate. Insa cat de sanatoasa este? Afla din materialul de mai jos mai multe despre efectele pe care carnea de porc le poate avea asupra nivelului colesterolului tau.

Relatia dintre colesterol si carnea de porc

Un raport din 2015 a descoperit ca un consum de 50 de grame de carne procesata zilnic iti va creste riscul de cancer colorectal cu pana la 18%, scrie healthline.com. Carnea procesata este, conform definitiei, orice tip de carne care a fost modificata pentru a i se prelungi durata de viata la raft, iar aceasta categorie include carnea care a fost data cu sare, conservata prin diferite metode sau afumata. Sunca feliata, carnatii sau baconul sunt trei exemple de carne de porc procesata.

stop dislipidemie

Un alt studiu (publicat de Asociatia Americana a Inimii) a constatat ca barbatii care mananca unele cantitati moderate de carne rosie procesata, cum ar fi baconul sau sunca, isi pot creste riscul de insuficienta cardiaca si riscul de deces cauzat de insuficienta cardiaca. Cercetatorii ne recomanda astfel sa evitam carnea procesata si sa mancam doar una sau doua portii (sau chiar mai putin) de carne rosie neprocesata pe saptamana.

Un studiu din 2013 publicat in revista "BMC Medicine" a analizat datele obtinute de la o jumatate de milion de barbati si femei si a descoperit ca exista o legatura intre carnea procesata (care include sunca, baconul si carnatii) si bolile cardiovasculare si cancerul. In plus, cercetatorii au constatat ca, cu cat mananci mai multa carne procesata, cu atat ai mai multe sanse sa mori de tanar.

Grasimile si colesterolul

Toata lumea are nevoie de putina grasime in alimentatie. Ce este important de retinut este faptul ca trebuie sa stii ce grasimi sunt sanatoase si ce grasimi pot avea un impact negativ asupra sanatatii tale.

Unii experti recomanda limitarea cantitatii de grasimi saturate pe care le mananci la mai putin de 7% din numarul tau total de calorii sau la aproximativ 15 grame pe zi. Pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare, inlocuieste adaosul de grasimi saturate cu unele grasimi vegetale nesaturate.

Iata mai jos cateva trucuri pentru a descoperi modalitati mai sanatoase de a te bucura de carnea de porc:

  • taie cu un cutit foarte ascutit toata grasimea in exces inainte de a gati carnea de porc.
  • carnea de porc se poate usca prea tare daca o gatesti; pentru a o mentine suculenta, marineaz-o la putin timp dupa ce ai cumparat-o; pentru o alternativa mai sanatoasa, prepara chiar tu marinata pentru carnea de porc;
  • renunta la tigaia pentru prajeli in ulei; in locul acesteia, incearca sa frigi carnea de porc, sa o faci la cuptor sau sa o rumenesti cu ajutorul cuptoarelor cu broiler. Alte metode mai sanatoase pentru a gati carnea: la aburi, tehnica slow cooking ori o alta metoda, prin care gatesti carnea in sos sau o cantitate mare de lichid.

 

O felie de bacon are intre 8 si 16 grame de carne. Din moment ce consumul a 50 de grame de carne procesata pe zi iti poate creste riscul de cancer, este de dorit sa limitezi cantitatea de bacon pe care o consumi, in special daca mananci carnuri procesate si in alte momente, pe parcursul zilei.

Pe langa acest lucru, aproximativ 40% din bacon contine grasimi saturate. Aceste grasimi saturate contribuie la cresterea valorilor colesterolului.

Completează chestionarul disponibil aici, iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primeşti un consult de specialitate gratuit!

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0