Cele mai bune suplimente pentru boli cardiovasculare

Bolile cardiovasculare (cunoscute si sub denumirea de boli de inima ori boli cardiace sau ca "boala arteriala coronariana") reprezinta cauza numarul 1 de deces in unele tari.

Dieta si stilul de viata joaca un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, iar anumite suplimente si plante te pot ajuta sa iti reduci riscul de boli cardiace si sa tratezi afectiunile inimii daca ai fost deja diagnosticat cu unele dintre ele.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mai multe suplimente nutritive si suplimente din plante pot fi de folos in lupta contra aterosclerozei, cauza principala a celor mai multe boli cardiovasculare.

Ce suplimente ajuta in bolile cardiovasculare

Mai jos sunt enumerate cateva suplimente care te-ar putea ajuta sa iti reduci riscul de a dezvolta o boala arteriala coronariana.

1. Coenzima Q10

Coenzima Q10, cunoscuta si sub numele de ubiquinona (prescurtata CoQ10), este o substanta chimica ce joaca un rol crucial in capacitatea celulelor de a extrage energia din alimente. Deoarece inima este cel mai solicitat muschi din corpul nostru, este esential ca miocardul sa aiba o alimentare constanta cu coenzima Q10, astfel incat sa aiba energia necesara pentru a-si indeplini functiile.

Un studiu arata ca daca se iau suplimente cu coenzima Q10, acestea reduc stresul oxidativ si sporesc activitatea enzimelor antioxidante, calmand simptomele bolilor cardiovasculare. Coenzima Q10 este o substanta sigura si bine tolerata, insa trebuie sa retii ca terapia cu statine poate reduce rezervele acestei coenzime.

2. Acizii grasi Omega-3

Acestia sunt nutrienti esentiali care ajuta la reducerea inflamatiei cauzate de ateroscleroza. Totodata, acizii grasi Omega-3 scad nivelurile trigliceridelor, componente lipidice din sange, care iti blocheaza arterele. Valorile mari ale trigliceridelor sunt legate de ateroscleroza si de diabet.

Un studiu arata ca un consum de acizi grasi Omega-3, care se gasesc in pestele gras, este legat de o tensiune arteriala scazuta, de un profil lipidic mai bun (ne referim la lipidele sangvine), inclusiv de scaderea trigliceridelor, si de un risc redus de deces survenit de pe urma bolilor cardiovasculare.

3. Ceaiul verde

Secole la rand, oamenii din intreaga lume au consumat ceaiul verde pentru a profita de beneficiile pe care acesta le are pentru sanatate. Recent, a fost efectuat un studiu, pentru a analiza una dintre componentele-cheie ale ceaiului verde, EGCG (apigenina, care este un flavonoid), si capacitatea acesteia de a proteja inima. Studiul a aratat beneficii semnificative care vin la "pachet" cu consumul de 5 sau 6 cesti de ceai verde pe zi. Extractul de ceai verde este disponibil, totodata, ca supliment, sub forma de capsule.

4. Rodia

La fel ca ceaiul verde, sucul de rodie a fost consumat vreme de secole, iar oamenii stiau inca de acum sute de ani ca acest fruct rosu este benefic pentru sanatate. Oamenii de stiinta au dovedit aceste beneficii in urma a numeroase studii, care au aratat ca substantele chimice puternice, cu efect antioxidant, care se gasesc in sucul de rodie pot ajuta la anularea aterosclerozei si la scaderea tensiunii arteriale.

5. Magneziul si potasiul

Un studiu a aratat ca daca iei suplimente cu magneziu, acestea iti pot reduce tensiunea arteriala si ca sunt benefice, in general, pentru buna functionare a inimii si in cazul bolilor cardiace. Un alt studiu a aratat ca aportul de potasiu (din surse alimentare) a imbunatatit functia cardiaca si, totodata, a ajutat impiedicarea cresterii tensiunii arteriale (pe fondul unei diete bogate in sare).

6. Drojdia de orez rosu

Un extract folosit in bucataria chinezeasca, si anume drojdia de orez rosu, are beneficii pentru sanatatea inimii, iar un studiu1 a descoperit ca acest tip de drojdie reduce riscul de deces de pe urma bolilor de inima.

Oamenii de stiinta sugereaza ca drojdia de orez rosu este o abordare eficienta si relativ sigura pentru dislipidemie. Hiperlipidemia (un tip de dislipidemie), in special colesterolul seric total care are valori mari, este un important factor de risc cardiovascular si cauzeaza zeci de milioane de decese in fiecare an, la nivel mondial. Drojdia de orez rosu, arata oamenii de stiinta, a fost folosita in China ca supliment alimentar si ca remediu naturist si poate fi o optiune pentru tratamentul hiperlipidemiei.

Drojdia de orez rosu contine monacolina K si alte ingrediente active despre care se stie ca joaca un rol in controlul hiperlipidemiei. Studiile clinice2 de peste hotare sugereaza ca drojdia de orez rosu are potentialul de a reduce valorile colesterolului LDL (cel "rau") cu 10% pana la 33%.

O meta-analiza2  din 2014 a concluzionat ca drojdia de orez rosu este intr-adevar o abordare eficienta si relativ sigura pentru dislipidemie, care poate fi o abordare alternativa in cazul pacientilor cu antecedente de efecte adverse la statine. Totodata, abordarea bazata pe drojdia de orez rosu ar putea fi folosita pentru preventia primara si preventia secundara a bolilor arteriale coronariene (numite si cardiopatie ischemica).

Retine!

Cere, inainte de toate, sfatul medicului tau daca vrei sa previi bolile cardiovasculare sau daca vrei sa reduci simptomele acestora, apeland la suplimentele enumerate mai sus.

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • 1 NHS Choices - https://www.nhs.uk/news/heart-and-lungs/red-yeast-rice-extract-and-heart-disease/
  • 2 Analiza "A Meta-Analysis of Red Yeast Rice: An Effective and Relatively Safe Alternative Approach for Dyslipidemia", publicata in 2014, in PLoS One, autori: Yinhua Li, Long Jiang, Zhangrong Jia, Wei Xin, Shiwei Yang, Qiu Yang, Luya Wang.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0