Ce modificari este recomandat sa faci in dieta daca ai varice

Varicele sunt acele vene dilatate, proeminente, care apar la unele persoane, din cauza circulatiei deficitare a sangelui in picioare. In anumite situatii, varicele pot cauza durere si disconfort in zona picioarelor. Din fericire, exista numeroase tratamente pe care le poti incerca acasa, care te pot ajuta sa reduci aspectul si sa calmezi durerea pricinuita de varice.

Specialistii subliniaza ca persoanele cu vene varicoase (varice) ar trebui sa faca unele schimbari in alimentatie, pentru a calma o parte dintre simptomele acestei afectiuni venoase.

Modificari in dieta: in ce consta regimul alimentar al persoanelor cu varice

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Alimentele sarate si cele bogate in sodiu pot determina corpul pacientului sa retina mai multa apa (vorbim de asa-numita retentie de apa sau de lichide), asa ca reducerea consumului de mancaruri si preparate sarate poate sa reduca la minimum retentia de apa.

Specialistii recomanda, totodata, persoanelor care sufera de varice sa consume alimente bogate in potasiu, pentru ca acestea ajuta la reducerea retentiei de apa.

Printre alimentele care au un continut ridicat de potasiu se afla: migdalele si fisticul, lintea si fasolea alba, cartofii, legumele frunzoase, unele tipuri de peste (somonul si tonul).

Este important ca persoanele cu varice sa isi modifice dieta, in sensul ca ar trebui sa consume alimente bogate in fibre, care ajuta la reglarea tranzitului intestinal (usureaza defecarea) si care previn constipatia. Acest aspect poate fi extrem de important, pentru ca efortul depus in timpul defecarii (eliminarii materiilor fecale din intestine) poate agrava valvele afectate din interiorul venelor picioarelor sau poate agrava starea micilor valve din structura venelor.

Alimente care sunt bogate in fibre si pe care le poti manca daca ai varice:

- nuci, seminte si leguminoase

- alimente pe baza de cereale integrale

- fulgi de ovaz, grau integral si seminte de in.

Sa nu uitam ca pacientii care sunt supraponderali au o predispozitie mai mare pentru a dezvolta varice, prin urmare, este important ca persoanele acestea sa elimine excesul de kilograme si sa slabeasca intr-un mod sanatos, pentru a reduce presiunea exercitata pe vene si pentru a calma disconfortul si umflarea / dilatarea venelor.

De ce este important sa mananci mai multe flavonoide

In dieta persoanelor cu varice trebuie sa se includa alimente care contin flavonoide, pentru ca acestea pot ajuta la micsorarea varicelor. Flavonoidele imbunatatesc circulatia sangelui, lucru care va mentine un bun flux sanguin si ca insemna un risc mai mic de staza (oprire sau incetinire a circulatiei sangelui in anumite parti ale picioarelor).

Totodata, flavonoidele ajuta la reducerea presiunii sangelui in artere si pot relaxa vasele de sange, iar toti acesti factori pot reduce venele varicoase.

Pe lista de cumparaturi a persoanelor cu varice este important sa se regaseasca alimente bogate in flavonoide, precum legumele (ceapa, ardeiul gras, spanacul si broccoli), fructele citrice si strugurii, ciresele, merele si afinele, cacaua, usturoiul.

Bea mai multa apa

Este esential sa iti mentii corpul hidratat, deoarece hidratarea te ajuta in cazul simptomelor varicelor. Apa este o parte importanta a dietei tale, mai ales daca mananci suficiente alimente ce contin fibre. In plus, apa ajuta fibrele sa isi indeplineasca rolul, reducand crampele si balonarea.

E bine sa incepi ziua cu un pahar cu apa, sa bei o cana plina la micul dejun. Un alt truc este sa tii o sticla cu apa la indemana, cum ar fi pe birou, in masina, in geanta si atunci cand esti la drum. Daca vrei, poti da apei un plus de savoare: incearca sa adaugi felii de portocale, frunze de menta, feliute de limeta sau felii de castravete.

Alege alimente bogate in rutine

Multi specialisti sunt de acord ca cele mai bune alimente pentru cei care sufera de varice sunt acelea bogate in rutina, o substanta chimica esentiala. Acest flavonoid are o multime de beneficii care pot avea numeroase efecte asupra corpului. Unul dintre cele mai importante efecte este capacitatea de a intari capilarele care sunt slabite si care sunt mai predispuse sa dezvolte varice. Totodata, rutina este un vasoprotector (substanta protejeaza vasele de sange), este antiinflamatoare, antitrombotica (protejeaza impotriva formarii cheagurilor de sange) si antioxidanta. Sursele naturale de rutina sunt: merele, hrisca, strugurii, ciresele, caisele si murele.

Include in regimul tau alimentar diuretice naturale

Medicii prescriu uneori pacientilor diuretice, pentru a ajuta la cresterea frecventei urinarilor si pentru a reduce retentia de apa si edemul (umflarea tesuturilor). Poti obtine acelasi efect si consumand anumite alimente cu efect diuretic, precum verdeturile proaspete (patrunjel, coriandru, busuioc), fenicul, frunzele de papadie, castravetele, sparanghelul si telina.

Retine!

O dieta mediteraneana este benefica pentru sistemul vascular. Intrucat avem vene si artere in tot corpul, bolile sistemului vascular acopera o paleta larga de tulburari, incepand de la afectiunile venoase de la picioare, circulatia precara a sangelui in picioare, rupturile de aorta in zona abdominala si problemele renale sau ale arterelor carotide.

Studiile arata ca o dieta cu elemente din cea mediteraneana ar putea sa ajute la mentinerea vaselor de sange sanatoase: mai putina sare, un consum regulat de peste (somon sau macrou), mai multe cereale integrale, mai multe fructe si legume, ulei de masline extravirgin etc.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: Society for Vascular Surgery - https://vascular.org/news-advocacy/why-mediterranean-diet-good-vascular-health

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0