Cum sa iti controlezi anxietatea in timpul unui interviu de angajare

Anxietatea te poate sabota in timpul unui interviu de angajare, facandu-te sa pierzi jobul mult visat. Iata cum o poti controla, astfel incat sa faci fata cu bine intalnirii cu potentialul angajator!

Un interviu de angajare reprezinta un prilej de incordare si stres pentru oricine, insa pacientul care sufera deja de anxietate va avea aceste trairi la intensitate maxima. Asadar, anxietatea ar putea sa apara inainte, dar si in timpul interviului, ba chiar s-ar putea sa se declanseze pe fondul emotiilor si un atac de panica – iata ce e de facut, pas cu pas, pentru a evita acest scenariu negativ!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Fa-ti temele - Asta inseamna sa te pregatesti temeinic pentru interviul respectiv. Fa-ti timp pentru 1-2 ore de lectura pe zi, cu o saptamana inainte de interviu. Documenteaza-te cu privire la lucrurile pe care nu te simti stapan, dar si cu privire la compania in care vrei sa te angajezi. Pe masura ce vei avea mai multe informatii, te vei simti mai sigur pe tine, iar anxietatea se va diminua. Pregateste-ti cateva raspunsuri pentru intrebarile standard de la interviuri.

Teama de esec, dar si lipsa increderii sunt doi factori care sporesc anxietatea in orice situatie, insa mai ales in cadrul unui interviu de angajare.

Fii precaut si redu factorii declansatori ai anxietatii - Asta inseamna ca vei dormi 8 ore in noaptea de dinaintea interviului, nu vei bea cafea in dimineata respectiva, vei manca si, daca timpul iti permite, vei face si putin sport.

Lipsa somnului, cofeina si foamea favorizeaza sau chiar declanseaza tulburarile anxioase.

Planuieste totul in amanunt - Pentru a te asigura ca vei avea o stare buna la interviu si ca nu vei avea motive de ingrijorare sau care sa te agite, planuieste totul pas cu pas. Asta inseamna ca te vei uita inca de dimineata pe harta, pentru a vedea unde trebuie sa ajungi. In acest fel, te asiguri ca nu te ratacesti, dar si ca iti calculezi timpul bine, astfel incat sa nu fii in intarziere.

Ia-ti o marja de eroare de 30 de minute, chiar daca asta inseamna ca vei ajunge acolo cu o jumtate de ora inainte, daca toate lucrurile merg bine. Procedand astfel, te asiguri ca nu intri in panica daca se iveste o situatie neprevazuta precum un accident sau un ambuteiaj. Priveste partea buna a lucrurilor – daca ajungi mai devreme, ai suficient timp sa te aduni si sa fii 100% pregatit in momentul in care intri pe usa.

Foloseste exercitiile de respiratie – Daca simti ca anxietatea te coplesteste sau chiar sesizezi debutul unui atac de panica, concentreaza-ti atentia asupra respiratiei. Inspira lent, numarand in gand pana la 4, tine-ti apoi respiratia pret de 2-4 secunde, apoi expira lent, numarand din nou pana la 4. Dupa cateva repetitii, vei simti cum incepi sa detii controlul asupra situatiei.

Nu vorbi despre anxietatea ta – Angajatorul este interesat de abilitatile tale la locul de munca, asa ca nu trebuie sa te simti obligat sa discuti despre tulburarile anxioase pe care le ai. Mai mult decat atat, vorbind despre anxietatea de care suferi, nu vei face altceva decat sa o intaresti. Ignora acest aspect pe perioada interviului sau trateaza-l ca si cum ar fi ceva normal. Nu trebuie sa te simti rusinat, complexat sau vinovat pentru ca ai aceasta problema.

Cum faci fata unui refuz

Trebuie sa fii pregatit atat pentru o reusita, cat si pentru un refuz. Nu te lasa descurajat daca nu reusesti sa convingi angajatorul ca tu esti omul potrivit pentru jobul respectiv – sigur te asteapta ceva mai bun, trebuie doar sa ai rabdare si sa te concentrezi asupra aspectelor pozitive.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0