Exercitiile fizice pe care le poti face in sarcina

Femeile gravide nu trebuie sa renunte la sport, mai ales daca inainte de a ramane insarcinate il practicau cu regularitate. Beneficiile pe care sportul le aduce atat la nivel fizic, cat si la nivel psihic nu trebuie neglijate in timpul sarcinii. Pentru a practica sport in timpul celor 9 luni de sarcina fara a-ti pune fatul in pericol, trebuie sa alegi forma adecvata de sport.

gimnastica pentru gravide

Studiile facute in domeniu in ultimii ani au dovedit ca practicarea exercitiilor fizice in timpul celor 9 luni de sarcina ajuta organismul sa se pregateasca pentru travaliu si nastere, dar ajuta si la recuperarea rapida dupa nastere, pregatind muschii.

Sporturi pe care le poti practica in timpul sarcinii

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Yoga prenatala – yoga te ajuta sa iti pregatesti corpul pentru nastere, dar si sa iti gasesti echilibrul si linistea in timpul celor 9 luni de sarcina, care pot fi foarte stresante si solicitante. Daca nu ai mai practicat yoga niciodata, idel ar fi sa apelezi la un instructor de yoga care iti va recomanda cele mai potrivite asane pentru perioada in care te afli.

Este important sa eviti, incepand din al doilea trimestru de sarcina, posturile de yoga care necesita intinderea completa pe spate, pentru ca se pune presiune prea mare pe vena cava. De asemenea, ideal este sa eviti posturile de echilibru, pentru a evita sa cazi si sa ii faci rau fatului.

Inotul – in apa poti face multe miscari fara a pune presiune pe articulatii, mai ales in ultimele luni de sarcina, atunci cand orice miscare fizica solicita articulatiile.

Antrenamentul cu greutati – antrenamentele cu greutati pot fi facute fara probleme pana in al treilea trimestru de sarcina, atunci cand se pot face exercitii fizice care folosesc propria greutate.

Plimbarile in ritm alert – alergatul poate fi inlocuit, pe masura ce sarcina avanseaza, cu plimbari in ritm alert. Aceste plimbari te vor ajuta sa te mentii in timpul celor 9 luni, atat din punct de vedere fizic, cat si din punct de vedere mintal. Ai grija, insa, sa alegi locuri in care ai mereu toalete in apropiere, pentru ca e posibil sa ai nevoie la baie foarte des.

Pilates – si pilatesul este benefic in timpul sarcinii, ajutandu-te sa te detensionezi, dar fortificandu-ti si muschii pelvieni, lucru care va face nasterea, dar si recuperarea de dupa nastere mai usoare.

Mersul pe bicicleta – mersul pe bicicleta este si el recomandat in timpul sarcinii, insa ai face bine sa folosesti o bicicleta de fitness, de interior, nicidecum o bicicleta de exterior care, mai ales in ultimul trimestru de sarcina, iti poate provoca probleme serioase daca iti pierzi echilibrul si cazi.

Cand ar trebui sa renunti sa faci sport

Exista si situatii in care e indicat sa renunti la sport, iar acestea sunt urmatoarele:

  • Ameteli puternice si senzatie de lesin
  • Probleme de respiratie
  • Contractii
  • Dureri articulare, de stomac sau in piept
  • Sangerari vaginale.

Important este sa iti asculti corpul si sa ii interpretezi in mod corect mesajele. Astfel, vei stii cand sa te opresti, dar si cand sa continui.

Cat timp sa aloci pentru exercitii, zilnic, daca esti gravida

Daca ai fost activa din punct de vedere fizic si inainte de a ramane insarcinata, in mod normal ar trebui sa iti continui activitatea fizica fara probleme, atat timp cat faci miscare cu moderatie. Nu incerca sa faci exercitii fizice la acelasi nivel cu care erai obisnuita in trecut. Exercitiile aerobice cu un impact scazut asupra articulatiilor sunt incurajate acum, deci renunta la activitatile fizice cu un impact mare.

Daca nu ai facut miscare in mod regulat inainte de a ramane gravida, poti sa incepi acum un program de exercitii fizice, pentru ca nu este neaparat un pericol, desigur, dupa ce te vei consulta cu medicul tau obstetrician. Nu incerca, insa, o activitate fizica noua, prea solicitanta, Mersul este considerat un "sport" sigur atunci cand esti incepatoare, esti gravida si vrei sa faci mai multa miscare.

Colegiul American de Obstetrica si Ginecologie recomanda 30 de minute (sau peste 30 de minute) de exercitii fizice de intensitate moderata, pe zi, in majoritatea zilelor din saptamana. Ideal ar fi sa faci miscare 7 zile pe saptamana. Exceptie: cazul in care ai o complicatie in sarcina sau ai o complicatie medicala, ce nu are legatura cu sarcina.

Contraindicatii: cine NU are voie sa faca exercitii fizice

Daca ai o problema medicala, precum astmul, o afectiune cardiovasculara sau diabet, nu este recomandat sa faci exercitii acum. Si urmatoarele probleme se pot dovedi daunatoare daca ai o conditie medicala asociata cu sarcina:

  • sangerari vaginale (spotting),
  • daca placenta este amplasata jos (placenta praevia),
  • daca exista riscul de avort spontan sau de recurenta a avortului spontan,
  • daca ai avut nasteri premature anterioare sau un istoric medical de travaliu declansat prea devreme,
  • daca cervixul (colul uterin) este slabit.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie: WebMD - https://www.webmd.com/baby/guide/exercise-during-pregnancy#1

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0