Alimente care contribuie la sănătatea și aspectul unghiilor

Aspectul unghiilor tale nu depinde numai de vizitele la manichiuristă, de produsele pe care le folosești pentru tratament sau de factorii genetici. 

Hrana de zi cu zi influențează și ea felul în care ele cresc unghiile: o dietă care asigură necesarul de nutrienți te ajută să ai unghii frumoase, cu un luciu sănătos, rezistente și tari.
Unghiile sunt cartea noastră de vizită atunci când întidem mâna spre o altă persoană.

Vrem ca ele să fie nu doar curate, ci și aspectuoase și sănătoase. Însă unghiile trec prin multe de-a lungul unei zile, sunt înmuiate în apă, pot fi lovite de tastatura computerului ori de mobile sau agresate dacă facem munci fizice. Mai ales dacă vrem să avem unghii lungi și elegante și reușim să le creștem cu greu, e frustrant să ni se exfolieze sau să ni se rupă imediat ce spălăm câteva farfurii. 

În momentul în care unghiile nu sunt sănătoase, apar simptome precum:

  • Decolorarea unghiilor
  • Exfolierea
  • Inflamație și sângerare în jurul unghiilor
  • Creștere încetinită
  • Subțierea unghiilor
  • Separarea unghiilor de piele.

Indiferent de îngrijirea provenită din produsele special create pentru unghii, cel mai important factor pentru sănătatea și frumusețea lor este alimentația cotidiană. Unghiile au nevoie de substanțe precum biotina, zincul, acidul folic, vitamina E, acizii grași Omega 3 și proteinele pentru a-și păstra starea de sănătate. Dacă vrei să conferi unghiilor rezistență, strălucire naturală și aspect sănătos e nevoie să ții cont de câteva alimente pe care să le introduci în dietă.

Alimente care contribuie la sănătatea unghiilor tale

Lintea

Dacă ai unghiile subțiri, cu suprafață neregulată, e posibil să ai o lipsă de acid folic. Lintea conține acest acid din belșug și prin acest lucru contribuie la menținerea unor unghii puternice și rezistente. Lintea poate fi folosită la fel ca fasolea boabe, sub formă de supă, în salate, fiartă și preparată ca o cremă cu ceapă, usturoi, condimente și ulei de măsline.

Carnea de pui

Keratina e cea mai importantă substanță din care sunt făcute unghiile. Pentru ca aceasta să existe, organismul are nevoie de proteine, iar carnea de pui este o bogată sursă de proteine. Pe cât posibil, caută carne de pui crescuți în aer liber, pe care să o prepari fără piele, la abur, fiartă sau la cuptor cu diverse legume.

Ouăle

Biotina și proteinele fac parte din componenta ouălor și, de asemenea, contribuie la dezvoltarea keratinei, care e conținută în procent de 90% în unghii și păr. Oamenii cărora li se rup unghiile ușor primesc adesea de la specialiști prescripție de suplimente care conțin biotină. Pentru unghii casante ar trebuie consumată zilnic o doză de 2,5 miligrame.

Fasolea verde - păstăi

Plină de nutrienți, fasolea verde aduce multe beneficii consumatorilor, iar printre acestea se numără și stimularea creșterii unghiilor și întărirea acestora. Puțini știu că fasolea conține Omega-3, dar și vitamina K, vitamina C și complexul de B-uri, precum și beta-caroten. Fasolea verde poate fi fiartă și adăugată în supe și salate, poate fi coaptă la cuptor, cu ulei și sare sau preparată cu sos de roșii și usturoi.

Uleiul de cocos

Uleiul de cocos conține vitaminele A, D, E și K, toate benefice pentru întărirea unghiilor. Îl poți folosi pentru dresingurile salatelor, pentru a prepara pește, pui, curcan sau diverse alte surse de proteine la care vei avea ca bonus adaosul de vitamine. O linguriță de ulei de cocos e foarte potrivită și ca adaos în smoothie-uri. În plus, uleiul de cocos e bun și la exterior: seara, în loc de cremă de mâini, masează-ți degetele și unghiile cu puțin ulei de cocos nerafinat.

Nucile și migdalele

Contribuie la prevenirea ruperii unghiilor, ajutându-le să rămână tari și rezistente prin conținutul de Omega-3. Poți arunca o mână de nuci peste aproape orice fel de salată, le poți consuma cu iaurt dimineața sau, de ce nu, pe post de gustare între mese (un pumn de nuci te satură pentru mai multe ore). 

Migadalele sunt bogate în vitamina E, vitală când vine vorba de sănătatea unghiilor. Această vitamină a frumuseții protejează celulele de stresul oxidativ, iar o porție de migdale (aproximativ 20-25 migdale) conțin 60% din necesarul zilnic de vitamina E. În plus, conțin și zinc, un alt aliat al unghiilor frumoase.

 

 

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.goodhousekeeping.com/uk/fashion-beauty/skincare-advice/a577630/foods-healthy-strong-nails/
https://food.ndtv.com/food-drinks/no-more-brittle-nails-load-up-on-these-6-essential-nutrients-for-healthy-nail-growth-1768895

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0