Mersul pe bicicleta si mersul pe role - recomandate pentru copii si adolescenti

Sportul are nenumarate beneficii pentru copii si adolescenti - iata cateva motive pentru care copilul tau ar trebui sa practice sport in mod regulat.

Activitatea fizica la copii si adolescenti imbunatateste rezistenta si forta, ajuta la o constructie puternica a sistemului osos si muscular, dezvolta functiile motorii si de coordonare, reduce tesutul adipos si aduce o stare de bine prevenind astfel depresiile. Recomandarea zilnica pentru copiii de 6 ani sau mai mari, pana in 12, este de 60 de minute de miscare cum ar fi mersul pe bicicleta sau mersul pe role. Activitatea prin jocuri este potrivita pentru copiii cu varste intre 6 si 12 ani.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cele 60 de minute nu trebuie sa fie legate intre ele. Se pot face in 2 serii a cate 30 de minute. Daca micutul tau este inactiv, incepe cat de repede poti. Activitatile recomandate sunt mersul pe bicicleta, alergarea, mersul pe role, drumetiile, inotul, tenisul, cursuri de inot, fotbalul, saritul corzii. Cand vorbim despre fitness in perioada adolescentei, nu sunt restrictii mari de varsta. Dar sub 16 ani sunt anumite reguli iar peste 16 se poate incepe constructia armonioasa.

Beneficiile sportului/fitness in perioada adolescentei

- Se creeaza o atitudine pozitiva inca din adolescenta legata de miscare pentru stil de viata sanatos si echilibrat;

- Se dezvolta masa musculara, cea osoasa;

- Se imbunatateste coordonarea;

- Creste increderea in fortele proprii;

- Se dezvolta spiritul de reusita;

- Se dezvolta rezistenta 

- Previne accidentarile nedorite prin construirea unui corp puternic

 

 

Elemente esentiale la sala de fitness

Pentru a te asigura ca cel mic este in siguranta, asista la antrenamentele lui atunci cand incepe sa practice un sport nou. Tine cont de urmatoarele aspecte:

- Incalzirea si partea de final extinse ca perioade de timp;

- Exercitii ce implica mai multe articulatii in miscare;

- Se fac antrenamente de 3-5 ori pe saptamana, cu 1-3 seturi, 10-15 repetari

- Se recomanda circuite;

- Atentie la executia corecta a exercitiilor.

Precautii

- Se recomanda supravegherea de catre instructori profesionisti;

- Echipamentul trebuie sa fie potrivit (pantofi sport si haine destinate activitatii sportive);

- Trebuie alese sali care indeplinesc normele de siguranta;

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

- Nu se urmaresc zonele standard de batai ale inimii pe minut;

- Nu trebuie depasite 170-180 de batai ale inimii pe minut.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0