Omega 7: Ce este si ce Beneficii are pentru Organism

Omega 7 - ce este, informatii generale

Tipurile de Omega 7

Surse de Omega 7

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Beneficiile acizilor grasi omega 7

Suplimentele sau alimentele ?

Reactii adverse ale Omega 7

Studii despre Omega 7

Omega 7 - ce este, informatii generale

Omega 7 nu este la fel de popular ca Omega 3 sau Omega 6, insa are cel putin la fel de multe beneficii pentru sanatate. Acizii grasi Omega 7 fac parte din clasa acizilor grasi nesaturati. Cei mai comuni acizi grasi Omega 7 sunt: acidul palmitoleic si aciul vaccenic.

Consumul de Omega 7 are o serie de beneficii pentru sanatate asa ca trebuie sa ne asiguram ca avem o alimentatie care genereaza acizi grasi Omega 7. Aportul zilnic poate fi suplimentat si prin consumul de suplimente alimentare pe baza de Omega 7.

Omega 7 - tipuri de Omega 7

Exista mai multe tipuri de acizi grasi nesaturati Omega 7.

Acidul cis-palmitoleic (cis-PMA)

Acidul palmitoleic este un tip de Omega 7 monosaturat, element care se regaseste in gliceridele din tesutul adipos uman. Acest acid se regaseste in toate tesuturile din organism, insa in concentratii mai mari se regaseste in ficat. Uleiul de catina si uleiul de Macadamia sunt surse bogate in acid cis-palmitoleic.

Acidul trans-palmitoleic

Acidul trans-palmitoleic este un acid rar intalnit, care se regaseste in general in lapte, branza, iaurt, unt sau carne. Ideal ar fi ca produsele lactate consumate sa nu fie degresate, pentru ca acidul trans-palmitoleic sa fie in concentratie maxima. Beneficiile consumului acestui acid sunt nenumarate, insa cel mai mare al fi cel de reducere al riscului de diabet de tip 2 cu pana la 62%.

Acidul vaccenic

Acidul vaccenic se regaseste in produsele lactate, precum si in laptele matern. Acest acid a fost descoperit in anul 1928 in grasimi de origine animala si in unt. Printre beneficiile consumului acestui acid se numara: reducerea nivelului de colesterol si a trigliceridelor. Acidul vaccenic se regaseste si in cortexul orbitofrontal al pacientilor care sufera de tulburari bipolare sau schizofrenie.

Surse de Omega 7

Omega 7 se regaseste atat in alimentele de origine vegetala, cat si in alimentele de provenienta animala.

Surse vegane

Iata ce surse vegane sunt bogate in continutul de acizi grasi Omega 7:

• Avocado

• Nuci de Macadamia

• Migdale

• Catina

Uleiuri vegetale

O serie de uleiuri vegetale se pot lauda cu un continut mare de Omega 7 – iata despre ce uleiuri este vorba:

• Ulei macerat de papadie

• Ulei de Macadamia

• Ulei de avocado

• Ulei de rodie

• Ulei de masline

Surse animale

Omega 7 se regaseste din belsug in alimentele de provenienta animala:

• Unt

• Branza Cheddar

• Oua

• Somon

• Ton

• Pastrav

• Carne de vita

• Carne de curcan

• Carne de pui

Beneficiile acizilor grasi omega 7

Consumul de acizi grasi Omega 7 are o multime de beneficii pentru sanatate.

Stimuleaza sanatatea cardiovasculara

Omega 7 stimuleaza buna functionare a sistemului cardiovascular, prevenidn o serie de afectiuni ce pot pune in pericol sanatatea pacientului. Consumul de Omega 7 reduce nivelul de colesterol rau, creste nivelul de colesterol bun si totodata mentine nivelul de triglicerile in limitele normale.

Previne bolile de inima

Reducand valorile colesterolului si pe cele ale trigliceridelor, acizii grasi Omega 7 previn bolile de inima.

Imbunatateste functia creierului

Omega 7 stimuleaza buna functionare a creierului, mentinand functiile acestuia active, in ciuda trecerii anilor.

Calmeaza durerea si inflamatia

Acizii grasi Omega 7 au capacitatea de a reduce inflamatia din organism, calmand astfel durerile ce au la baza un proces inflamator. Pacientii care sufera de afectiuni inflamatorii ar trebui sa suplimenteze consumul de Omega 7.

Reduce depresia

Omega 7 poate regla chimia creierului, imbunatatind astfel dispozitia. Asadar, acizii grasi Omega 7 pot fi folositi pentru combaterea depresiei.

Scade sansele dezvoltarii anumitor tipuri de cancer

La fel ca si celelalte tipuri de acizi grasi, si Omega 7 pot reduce riscul de aparitia a unor tipuri de cancer.

Beneficii asupra pielii

Omega 7 hidrateaza pielea si stimuleaza regenerarea acesteia, mentinand-o tanara si frumoasa. Asadar, Omega 7 poate fi un ingredient antiaging eficient. Mai mult decat atat, acizii grasi Omega 7 contribuie la vindecarea rapida a ranilor de la nivel cutanat, stimuland productia de colagen.

Scade riscul de diabet

Omega 7, in special acidul palmitoleic, poate combate sindromul metabolic, ce creste riscul de marire a nivelului de zahar din sange, de aparitie a rezistentei la insulina precum si de instalare a diabetului.

Scade nivelul proteinei C reactive

Proteina C reactiva este un marker al inflamatiei in organism. Atunci cand sistemul imunitar detecteaza stimuli ce pun sanatatea individului in pericol, nivelul de proteina C reactiva creste pentru a ajuta procesul de vindecare sa se definitiveze. Pot avea loc insa si anomalii, iar un nivel al proteinei C reactive care nu mai scade poate sta la baza aparitiei unei afectiuni cronice. Mai mult decat atat, se stie ca inflamatia cronica sta la baza dezvoltarii unor afectiuni precum: Alzheimer, scleroza multipla, psoriazis, artrita reumatoida, diabetul de tip 1 si nu numai.

 

 

Suplimentele sau alimentele ?

Ideal ar fi sa ne luam toti nutrientii necesari din alimentatie, insa uneori acest lucru nu este posibil si poate sa apara deficitul. Omega 7, de pilda, se regaseste preponderent in alimente de origine animala sau in uleiuri vegetale. Asadar, persoanele care adopta o dieta vegana, ar trebui sa consume uleiuri vegetale bogate in Omega 7 pentru a comprensa lipsa consumului de alimente de provenienta animala bogate in Omega 7 (unt, branza, peste).

Daca doresti sa beneficiezi de avantajele consumului de Omega 7 ar trebui sa suplimentezi aportul prin consumul unor suplimente alimentare. Mai mult decat atat, suplimentele alimentare au o formula care faciliteaza absorbtia Omega 7 in organism.

Consulta-te cu medicul tau inainte de a lua suplimente dietetice, mai ales daca suferi de afectiuni cronice. 

Reactii adverse ale Omega 7

Consumul de acizi grasi Omega 7 nu provoaca reactii adverse daca acesti acizi sunt consumati in cantitati echilibrate. Pe de alta parte, Omega 7 in cantitati mari are efecte laxative asa ca poate sa apara diareea. 7

Studii despre Omega 7

Oamenii de stiinta cerceteaza efectele pe care suplimentarea de Omega 7 le are asupra sanatatii. Efectele antiinflamatoare ale Omega 7 sunt, in mod deosebit, analizate. De asemenea, si efectul acizilor Omega 7 asupra metabolismului si asupra sanatatii cardivasculare sunt cercetate.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0