Gonartroza: remedii naturale pentru durerile de genunchi

Gonartroza este boala care se face vinovata pentru durerile de genunchi. Medicul te va ajuta sa diagnostichezi, dar si sa tratezi aceasta boala, insa exista si o multime de remedii naturale care vor ameliora durerile de genunchi.

Automasajul

Automasajul stimuleaza circulatia sanguina si amelioreaza inflamatia. Pentru a-ti face automasaj la nivelul genunchilor, foloseste degetul mare pentru a pune presiune pe partea laterala a genunchilor, in timp ce cu celelalte degete poti masa restul genunchiului.

Turmericul

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Turmericul este un antiinflamator puternic, al carui efecte au fost confirmate de catre studiile facute in domeniu. Un studiu realizat recent a dovedit ca extractul de curcumina, substanta activa din turmeric, consumat zilnic intr-o cantitate de 1.400 mg, functioneaza la fel de bine ca 1.200 de mg de ibuprofen, in ameliorarea durerilor de genunchi.

Ghimbirul

La fel ca si turmericul, si ghimbirul este eficient in ameliorarea durerilor provocate de artroza. Un studiu a scos la iveala faptul ca ghimbirul, folosit in combinatie cu tratamentul medicamentos pentru artrita, reduce durerile articulare.

Comprimarea genunchilor

Banda de comprimare pentru genunchi pune presiune pe zona cu pricina, reducand inflamatia. Mai mult decat atat, o asemenea banda de comprimare va stimula muschii din jurul genunchilor, lucru care stabilizeaza genunchii.

Compresele reci sau calde

Compresele calde redau flexibilitatea genunchilor atunci cand ai senzatia ca acestia sunt “intepeniti”, adica articulatiile devin rigide. Pe de alta parte, daca genunchii sunt durerosi si umflati, poti folosi comprese reci, cu gheata, pentru a reduce inflmatia si durerile provocate de aceasta. Pentru eficienta maxima, aplica comprese pret de 20 de minute, apoi fa pauza de doua ore si repeta operatiunea.

Odihna

Durerile de genunchi te impiedica sa te odihnesti, iar lipsa odihnei accentueaza durerile de genunchi: asa apare cercul vicios in gonartroza. Studiile arata ca tulburarile de somn produc schimbari la nivelul creierului, schimbari care ne cresc sensibilitatea la durere. Un pahar de suc de cirese rece, consumat inainte de culcare, va reduce durerea si, totodata, va stimula si productia de melatonina, hormonul responsabil cu inducerea somnului.

Scaderea in greutate

Cu cat ai mai multe kilograme, cu atat presiunea pusa pe genunchii tai este mai mare. Asadar, daca suferi de dureri de genunchi, ideal ar fi sa iti tii greutatea sub control. In cazul in care ai cateva kilograme in plus, nu ar strica sa apelezi la ajutorul unui nutritionist pentru a scapa de ele.

Acupunctura

Tehnicile traditionale chinezesti de acupunctura te pot ajuta sa scapi de durerile de genunchi. Studiile facute in domeniu confirma eficacitatea acupuncturii in ceea ce priveste artroza.

Tine-ti picioarele in sus

Atunci cand suferi de dureri de genunchi, incearca sa te odihnesti stand intins, insa cu picioarele pozitionate mai sus decat corpul. Pune-ti o perna sub picioare inainte de culcare si vei resimti o imbunatatire la capitolul durerilor de genunchi.

Practica sporturi care amelioreaza durerile de genunchi

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Durerile de genunchi sunt accentuate de anumite actvitati fizice, printre care jogging-ul. Sporturile care amelioreaza durerile de genunchi sunt inotul ori yoga. Alege sa practici activitatile fizice care nu iti forteaza genunchii.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0