De ce ai nevoie de antioxidanti si anumite vitamine dupa 30 de ani

Administrarea unor vitamine si suplimente nutritive reprezinta o modalitate buna de a-i oferi organismului tau substantele de care are nevoie, indiferent de varsta. Insa pentru ca exista atat de multe optiuni pe piata, iti este greu sa alegi. Astazi iti venim in ajutor cu cateva informatii de pret, pentru a intelege de ce anumite vitamine si anumiti antioxidanti sunt aliatii tai, in special dupa implinirea varstei de 30 de ani.

Organismul tau, dupa varsta de 30 de ani, are nevoi biologice diferite de cele ale unui organism la 40 de ani, asa ca este esential sa ii asiguri corpului tau necesarul de vitamine si de antioxidanti de care are nevoie in acest stadiu al vietii tale.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Antioxidantii, cum ar fi vitamina C si vitamina E, sunt un aliat care te ajuta sa iti mentii sanatatea. Specialistii spun ca vitaminele C si E sunt antioxidanti puternici, care te contribuie la o piele sanatoasa, ajutand-o de la interior.

Vitamina C ajuta la sustinerea functionarii sistemului imunitar si sustine, totodata, productia de colagen, o substanta care ofera sustinerea de care pielea ta are nevoie pentru a-si mentine aspectul tanar, elasticitatea si pentru a fi neteda.

Datorita proprietatilor lor antioxidante, vitaminele C si E pot sa ajute la mentinerea sanatatii pielii de-a lungul timpului. Multe femei apeleaza la acesti antioxidanti, iar unele chiar aplica vitamina E, sub forma unui ulei, local, pe leziunile de pe piele, pentru ca ajuta la prevenirea cicatricelor sau pentru ca accelereaza procesul de vindecare a tesuturilor.

Ridurile fine sunt estompate, iar antioxidantii au un rol si in acest sens

Multe femei care au implinit varsta de 30 de ani observa ca au aparut pe fata cateva linii fine, ca pielea s-a subtiat si ca apar alte semne ale procesului natural de imbatranire. Vestea buna este ca unele vitamine pot sa incetineasca acest proces. Aceste vitamine si minerale sunt numite si antioxidanti, iar ele lupta contra actiunii radicalilor liberi din organism, care sunt molecule daunatoare, create de toxinele din mediu, care pot cotribui la imbolnavirea si la imbatranirea corpului.

Potrivit specialistilor, femeile care au depasit 30 de ani ar trebui sa incerce sa ia cel putin 15 mg de vitamina E, in fiecare zi, pentru a reduce semnele imbatranirii si pentru a stimula imunitatea.

Vitamina C este si ea un factor important, pentru ca faciliteaza absorbtia vitaminei E, stimuleaza sistemul imunitar si reduce riscul de boli de inima. Este esential sa incerci sa administrezi cel putin 75 mg de vitamina C in fiecare zi, in functie de recomandarile medicului tau. Totodata, vitamina A te ajuta sa iti mentii sanatatea dupa decada a treia de viata, ea iti protejeaza ochii si previne daunele provocate de razele soarelui. Cel putin 2.310 IU (unitati internationale) de vitamina A, administrata zilnic, ar fi doza recomandata de expertii de peste Ocean.

Antioxidantii te ajuta sa fii mai sanatos

Celulele din organismul tau se lovesc de anumite "amenintari" in fiecare zi: virusurile si infectiile le ataca, iar radicalii liberi pot deteriora celulele si ADN-ul. Antioxidantii sunt substante chimice care stopeaza sau limiteaza daunele cauzate de radicalii liberi, ei iti pot oferi o oarecare protectie si iti stimuleaza imunitatea.

Nu numai dupa ce ai implinit 30 de ani, ci si inainte de acest prag, poti lupta contra actiunii radicalilor liberi si poti reduce daunele pe care ei le provoaca. In primul rand, este bine sa retii ca organismul tau produce in mod natural radicali liberi, atunci cand digeri alimentele si cand ai activitate fizica. Studiile* arata ca factorii de mediu, cum ar fi expunerea la razele UV, substantele poluante din aer, fumul de tigara si substantele chimice industriale precum pesticidele sunt, de asemenea, surse de radicali liberi. Daca acesti radicali liberi sunt in exces, iar corpul nu ii poate regla in niciun fel, are loc o conditie numita stres oxidativ. In timp, acesta contribuie la imbatranirea si la dezvoltarea anumitor boli.

Pentru inceput, renunta la fumat, expune-te la soare in mod responsabil (folosind produse cu SPF), mananca sanatos si evita consumul excesiv de alcool. In lupta organismului contra radicalilor liberi te pot ajuta si antioxidantii, administrati in mod corespunzator.

Corpul tau produce anumiti antioxidanti, insa ii poti obtine si din unele alimente si vitamine. Cei mai comuni antioxidanti sunt: vitaminele A, C si E, beta-carotenul, licopenul, luteina si seleniul. Discuta cu medicul tau daca vrei sa iti asiguri necesarul zilnic din anumiti antioxidanti si respecta recomandarile lui in cazul in care iti recomanda anumite suplimente nutritive.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

* Studiul "Free radicals, antioxidants and functional foods: Impact on human health", publicat in 2010, in Pharmacognosy reviews, autori: V. Lobo, A. Patil, A. Phatak, N. Chandra.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0