Ce este glutationul si de ce avem nevoie de el

Glutationul este cel mai popular antioxidant, multe studii fiind facute de catre oamenii de stiinta pentru a afla mai multe despre acesta.

Mai exact, glutationul este o peptida alcatuita din 3 aminoacizi:

  • L-cisteina
  • Glicina
  • L-glutamic acid
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Spre deosebire de alti antioxidanti, glutationul este produs de catre organism pe cont propriu, in mod natural.

In urma a peste 130.000 de studii realizate pe tema acestei molecule cu puternice efecte antioxidante, s-a descoperit ca glutationul are o sumedenie de beneficii pentru organism.

Beneficii glutation

Protejeaza organismul impotriva stresului oxidativ – glutationul neutralizeaza radicalii liberi, dar si celulele de oxigen instabile si metalele grele care se regasesc in organism. Acesta ajuta la prevenirea consecintelor aparute din cauza radicalilor liberi, precum imbatranirea prematura, oboseala cronica, afectiunile intestinale si problemele neurodegenerative.

Intareste sistemul imunitar– glutationul are efecte puternice si asupra sistemului imunitar. Studiile au dovedit ca, la persoanele cu un sistem imunitar puternic, limfocitele contin o cantitate exacta de glutation.

Scade riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare – disfunctia endoteliala reprezinta un risc major pentru aparitia bolilor cardiovasculare. Aceasta se produce atunci cand endoteliul (n.r. tesutul fin care inveleste interiorul inimii si al vaselor sanguine) nu mai functioneaza asa cum trebuie.  Studiile au dovedit insa ca glutationul imbunatateste functia endoteliala si previne bolile cardiovasculare.

Contribuie la detoxificarea ficatului– ficatul detoxifica organismul, iar glutationul ajuta la detoxificarea ficatului. Glutationul se prinde de toxine inainte ca organismul sa le elimine. Un studiu a scos la iveala faptul ca diferenta dintre un ficat sanatos si unul cu ciroza consta in nivelul scazut de glutation din ficatul bolnav.

De ce apare deficitul de glutation

Exista anumiti factori care contribuie la aparitia deficitului de glutation, printre care si:

  • Varsta – organismul sintetizeaza glutationul mai greu pe masura ce inainteaza in varsta, asa ca nivelul de glutation este mai redus in cazul persoanelor batrane.
  • Problemele intestinale – spre exemplu, sindromul de colon iritabil reduce productia de glutation.
  • Sindromul de oboseala cronica – si acest sindrom afecteaza nivelul de glutation din organism.
  • Diabetul sau alte boli ale sangelui – oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care sufera de diabet de tip 2 sufera de deficit de glutation.

Sunt suplimentele pe baza de glutation o solutie?

Organismul uman intampina probleme la absorbtia glutationului in cantitati mari, provenit din surse externe. In mare parte, glutationul din suplimente se pierde in timpul procesului de digestie. Asadar, daca iei suplimente, o mica parte din glutationul din acestea ramane in corpul tau.

Cum sa stimulezi productia de glutation in mod natural

Poti suplimenta glutationul produs in mod natural de organism prin urmarea unei diete adecvate. Glutationul este implicat intr-o multime de functii biologice, asa ca interactioneaza cu nutrientii din alimente in mod regulat. Cercetatorii au descoperit ca anumiti nutrienti sporesc productia de glutation – Iata despre ce nutrienti este vorba:

  • Vitaminele B
  • Magneziul
  • Seleniul
  • Zincul

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In ceea ce priveste alimentele bogate in glutation, pot fi si ele de ajutor, insa nu trebuie sa ai asteptari prea mari intrucat absorbtia se face, ca si in cazul suplimentelor, cu mare greutate. Alimentele bogate in glutation sunt:

  • Sparanghelul
  • Avocado
  • Broccoliul
  • Varza de Bruxelles
  • Varza
  • Conopida
  • Spanacul

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0