Care sunt cele mai eficiente ceaiuri in tratarea racelii

Ceaiurile iti pot fi aliat de pret in lupta cu raceala, insa adevarul este ca unele ceaiuri sunt mai eficiente decat altele in combaterea simptomelor specifice unei raceli.

Durerile in gat, congestia nazala si starea generala de rau sunt ameliorate eficient de unele ceaiuri. Asadar, daca alegi anumite ceaiuri, raceala se va manifesta mai bland si totodata se va vindeca mai rapid.

Iata ce ceaiuri ar trebui sa consumi daca suferi de raceala:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ceaiul din plante, indulcit cu miere – prepara un ceai din amestec de plante precum musetelul, menta si teiul. Lasa-l putin la racit, apoi indulceste-l cu miere naturala. Ceaiul din plante nu te va deshidrata, asa cum o face insa ceaiul negru, si va calma durerile din gat, in timp ce mierea cu proprietatile ei calmante si antiseptice va suprima nu numai durerea in gat, ci si tusea. Un asemenea ceai te va ajuta sa expectorezi daca ai tuse productiva, insa trebuie sa consumi cel putin 2-3 cani pe zi.

Ceaiul de echinacea studiile facute in domeniu sugereaza ca echinacea poate sustine sistemul imunitar in lupta cu boala. Un studiu facut de cercetatorii de la Colegiul York din Pennsylvania dovedeste ca ceaiul de echinacea consumat in timpul racelii poate reduce durata bolii.

Ceaiul de lamaie – bogat in concentratia de vitamina C, ceaiul de lamaie sustine si el activitatea sistemului imunitar. Mare atentie insa, daca ceaiul de lamaie contine prea multa zeama de lamaie, e posibil sa irite gatul, accentuand durerile si tusea.

Ceaiul de ghimbir – folosit de secole in tratarea durerilor de gat si a congestiei nazale, ceaiul de ghimbir poate fi de mare ajutor in tratarea racelilor. Acesta combate si problemele gastrointestinale, redand apetitul persoanelor racite.

Ceaiul de soc – extractul de soc accelereaza vindecarea infectiilor tractului respirator, asa ca nu e de mirare ca acest ceai este extrem de eficient in tratarea racelilor. Proprietatile antivirale si antimicrobiene ale socului reduc durata racelii si totodata fac simptomele mai usor de suportat.

Ceaiul de scortisoara – antioxiantii din ceaiul de scortisoara ajuta organismul sa se puna pe picioare in timpul unei raceli. Trebuie sa fii atent insa, daca scortisoara se regaseste in concentratii prea mari, poate cauza iritatii la nivelul gatului ori cavitatii bucale.

Ceaiul de ceapa – daca raceala ta se manifesta si prin tuse agresiva, productiva, poti folosi ceaiul de ceapa pentru ameliorarea acestui simptom. Datorita continutului de sulf, ceapa este o arma excelenta impotriva infectiilor tractului respirator superior.

Pentru a prepara ceai de ceapa trebuie sa fierbi 2 cepe curatate de coaja, in 0,5 litri de apa. Dupa 15-20 de minute, timp in care completezi in permanenta cu apa pentru a o inlocui pe cea care se evapora, poti opri focul. Dupa ce ceaiul se raceste, indulceste-l cu miere si consuma-l. Pentru o aroma mai placuta, poti adauga si felii de ghimbir in acest ceai de ceapa.  

Pe langa consumul acestor ceaiuri, poti face si alte lucruri pentru a te simti mai bine in timpul racelii:

  • Consuma multe supe calde.
  • Ia medicamente care pot ameliora simptomele – paracetamol, antiinflamatoare, antitermice.
  • Suge bomboane pentru durerile in gat, intrucat acestea stimuleaza saliva, care mentine gatul hidratat si reduce durerile.
  • Odihneste-te suficient – profita de perioada in care esti bolnav pentru a-ti lua cateva zile libere, in timpul carora odihna sa fie prioritatea ta.


Daca simptomele nu se amelioreaza in cateva zile, ba chiar observi ca se agraveaza, apeleaza la ajutor de specialiate. Medicul de familie te va consulta si iti va stabili diagnosticul, in functie de manifestarile racelii. Tratamentul administrat la recomandarea medicului va ameliora simptomele si, totodata, va reduce riscul de complicatii.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shuttrstock

Bibliografie: Studiul “The efficacy of echinacea compund herbal tea preparation on the severity and duration of upper respiratory and flu symptoms: a randomized, double-blind placeb-controlled study”, publicat pe ncbi.nlm.nih.gov, autori: Lindenmuth GF si Lindelmuth EB

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 1