Carceii sau crampele musculare - cauze si remedii

Carceii si crampele musculare apar in urma contractiilor bruste si involuntare ale muschilor. Acestea pot dura de la cateva secunde la cateva minute. Carceii pot aparea atat ziua, in timp ce iti desfasori activitatile cotidiane, cat si noaptea, in timpul somnului.

De ce apar carceii sau crampele musculare

  • Exercitii fizice intense, accidentari – folosirea excesiva a unor grupe de muschi neobisnuite cu efortul
  • Sarcina – carceii pot aparea la femeile gravide din cauza lipsei de calciu si magneziu din ultimele luni de sarcina
  • Expunerea la temperaturi scazute, in special la apa rece
  • Probleme ale glandei tiroide, probleme renale, boli de ficat ori boli ce tin de circulatia sanguina
  • Statul intr-o postura nefireasca pentru o perioada indelungata
  • Deficitul de potasiu, calciu si magneziu
  • lipsa de hesperidina, un bioflavonoid cunoscut si ca vitamina P 
  • Deshidratarea
  • Anumite medicamente precum steroizii, diureticele si chiar si pilulele contraceptive
  • Boli infectioase precum tetanosul
  • Intoxicarea cu substante otravitoare precum mercurul
  • Afectarea unor nervi de-a lungul coloanei vertebrale
  • Circulatie sanguina proasta in zona picioarelor (insuficienta venoasa, arteriopatii etc)

Cum scapi de carcei sau crampe musculare

Exista o serie de metode prin care poti grabi disparitia unei crampe musculare, insa trebuie sa o gasesti pe cea care functioneaza pentru tine. Iata ce metode sunt eficiente in tratarea crampelor musculare:

  • Masarea muschilor cu probleme si intinderea usoara a acestora
  • Un dus sau o baie fierbinte pentru relaxarea musculara si pentru stimularea circulatiei sanguine. Poti adauga sare Epsom in cada inainte de baie pentru echilibrarea nivelului de magneziu din organism
  • O compresa calda aplicata pe muschiul cu pricina
  • O compresa rece, cu gheata
  • Geluri ori medicamente antiinflamatoare, luate la recomandarea medicului
  • Hidratarea intensa, daca este cazul chiar si cu ajutorul sarurilor pentru rehidratare
  • Masarea zonei cu ulei de cuisoare, care are proprietati antiinflamatoare

 

 

Cum sa previi carceii sau crampele musculare

Carceii pot fi preveniti prin simpla respectare a unor reguli banale precum:

Hidrateaza-te suficient – consuma multe lichide, mai ales daca practici o activitate fizica intensa si solicitanta, care te face sa transpiri abundent. Pentru a verifica daca te hidratezi corespunzator, verifica-ti culoarea urinei – daca este gabena, nu consumi suficiente lichide, insa daca are o nuanta de galben deschis sau este chiar transparenta, atunci consumul de lichide este suficient.

Adopta o dieta sanatoasa – asigura-te ca ai o dieta bogata in minerale precum calciu, potasiu si magneziu. Daca faci efort fizic intens, manaca o banana, de exemplu pentru potasiu, in combinatie cu lactate, care aduc calciu. Daca nu este posibil apeleaza la suplimentele pe baza de calciu si magneziu,care vor ameliora rapid intensitatea carceilor si le vor face sa dispara. pentru magneziu, cele mai bune surse alimenatre sunt spanacul, semintele de dovleac, fasolea verde, sparanghelul, telina, semintele de in.

Intinde-ti muschii zilnic – dimineata, cand te trezesti, dar si seara, inainte de culcare, intinde-ti bine muschii facand cateva miscari simple, dar ample.

Fa-ti intotdeauna incalzirea inainte de a face sport – nu sari niciodata peste incalzire inainte de a practica orice tip de activitate fizica altfel muschii tai te vor pedepsi pentru asta cu crampe pe cinste. Asigura-te ca incalzesti fiecare grupa de muschi si abia apoi fa exercitii.

Nu face dintr-o data un efort prea mare – mareste intensitatea antrenamentelor treptat, de la o zi la alta, niciodata brusc. Astfel, muschii vor fi pregatiti sa faca fata eforului.

Incheie orice antrenament cu un dus fierbinte – la finalul oricarui antrenament solicitant fa-ti un dus fierbinte pentru a relaxa muschii.

Alege alimente bogate in hisperidina, intalnita in mod natural in compozitia unor fructe si legume (in asociere cu vitamina C) precum rutina (din hrisca), citrinul, quercetina. Flavonoidele se gasesc in multe legume, nuci, seminte, cereale, ceai, cafea, cacao, vin, fructe de culoare inchisa (precum murele, fructele de soc sau dudele). Ananasul contine o enzima numita bromelaina, care contribuie la refacerea tesuturilor lezate, ameliorand astfel crampa musculara.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0